Sept/Okt 2005! Antoinet heel veel sterkte

Suus wat sneu voor je mannetje :frowning:

Geef hem maar een dikke knuffel en ik spreek je snel :-*

Das wat minder nieuws suus, ik hoop dat fysio mag helpen :hug: :-*

Hallo suus,

Dat is id niet zulk leuk niuews kan ik mij voorstellen.

Het zoontje van een vriendin van mij heeft ook fysio gekregen. Ik weet dat mijn vriendin oefeningen meekreeg naar huis die ze moest doen. dat hielp al iets. Hij kreeg hierna een helmpje en het hielp wel hoor… het is nu een stuk minder hoor… Vijna niet te zien, alleen artsen misschien…

Als je vragen hebnt…ik kan je misschien wat helpen.

Heey lieve meiden,



Ik merk dat ik heel rustig eronder bent en dat komt misschien omdat ik me heb verdiept in wat ik nou eigenlijk heb.



Het heet met een moeilijk woord:

monochoriale-monoamniotische tweeling



Dit komt van alle tweelingzwangerschappen 1 procent voor.



Vaak zie je tweelingen met 2 placentaas en 2 vruchtzakken, of een 2 ling met 1 placenta en 2 vruchtzakken. Vaak gaan die zwangerschappen goed



Van alle tweeling zwangerschappen heb je 1 procent kans om dus 2 kindjes in 1 vruchtzak en 1 placenta te krijgen. Vaak lopen deze zwangerschappen fout. 10 procent van de zwangerschappen gaat goed, maar is heel zwaar en bijna volledig bedrust.



Het kan ook nog zo zijn dat de kindjes vergroeien en krijg je dus een siamese tweeling.



Het ene kindje snoept als het ware van het andere kindje.



In ieder geval wacht ik nu dat mijn lichaam het zelf afstoot, en anders moet ik worden op genomen om het weg te laten halen… Ik zie nu al tegen de narcose op bij wijze van spreke, dit omdat ik dit nog nooit heb gehad…



In ieder geval geeft het mij veel troost dat het niet goed was, en dat we heel veel kans hebben dat deze zwangerschap zou beeindigen. Ik denk dat ik het moeilijker had gevonden als het wel een goede tweelingzwangerschap zou zijn. Het klinkt misschien raar.



Ik ben wel blij dat ik vrij genomen heb de volgende dagen. Ik rommel een beetje in huis (was een zooitje als je terugkomt van vakantie), als het allemaal klaar is heb ik ook weer wat rust in mijn hoofd.



Liefs, Janine

Janine: gelukkig dat je je toch ondanks alles redelijk rustig bent.

Jeetje als je dat zo leest heb je dus eigenlijk weer hardstikke pech gehad want wat is nou 1 procent?

Hoop dat je het een plekje kan geven en dat je je snel weer wat beter voelt, doe in ieder geval rustig aan :hug:



Suus: wat zielig voor Jim, zie je het zelf ook of valt het alleen de doktoren op?

Laat je niet gelijk gek maken hoor, komt regelmatig voor en gelukkig gaat het vaak met fysio wel weer goed komen en anders met een helmpje, is dan even zielig maar ja is maar voor eventjes gelukkig.

En wel fijn dat ze van zoiets gelukkig zelf geen last hebben.

Hopelijk gaat hij ook steeds wat langer door slapen s’nachts



Hier dipje weer achter de rug :wink: zie het weer helemaal zitten hoor.

Gaan vol goede moed verder.

Nog 2 dagen werken en dan lekker vakantie.

Zit weer in een heel leuk gezin alleen wel 40 km. bij mij vandaan dus zal wel file worden morgenochtend :x



Morgen bij ons een spannende dag, mijn vriend heeft morgen het gesprek met zijn huidige werk en moet daarna doorbellen naar het andere bedrijf wat zijn uiteindelijke besluit is :pray:

@anoniempje wrote:





Hier dipje weer achter de rug :wink: zie het weer helemaal zitten hoor.

Gaan vol goede moed verder.

Nog 2 dagen werken en dan lekker vakantie.

Zit weer in een heel leuk gezin alleen wel 40 km. bij mij vandaan dus zal wel file worden morgenochtend :x



Morgen bij ons een spannende dag, mijn vriend heeft morgen het gesprek met zijn huidige werk en moet daarna doorbellen naar het andere bedrijf wat zijn uiteindelijke besluit is :pray:




Fijn dat je dipje achter de rug is :-

Lekker genieten van je vakantie hoor!

Heel veel suc6 morgen met je mannetje :-

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=27077



:wink:

Janine niet druk maken om de curettage hoor! Het valt best mee allemaal. Ik heb een uurtje heerlijk geslapen! Daarna een paar daagjes wat eerder moe door de narcose maar dat valt echt mee! Als je meer wilt weten mag je me altijd een pb sturen! Ik hoop voor je dat het toch allemaal op de natuurlijke manier afkomt, da’s toch altijd beter! Fijn dat je er zo nuchter over bent, was ik ook hoor!



Lenie en Anoniempje wat houdt zo’n helmpje in? Ik heb daar nog nooit van gehoord…

Het is wel goed te zien trouwens, ik had het al lang gezien al voor de arts bij het cb (vorige week) er iets van zei. Het is dus behoorlijk plat en daardoor lijkt zijn neusje een beetje scheef te staan en van bovenaf staan zijn oren niet recht. Ik leg hem zoveel mogelijk op zijn rechterkant en ik voed hem zoveel mogelijk rechts nu dus ik hoop dat het gewoon alleen bij fysio hoeft te blijven eigenlijk. Dinsdag komt er iemand langs. Het is gewoon vervelend of zoals mijn schoonmoeder zei: je hebt hem afgeleverd gekregen met een mooi rond hoofdje.



Anoniempje is het normaal dat je zo ver weg moet? Nog een paar nachtjes slapen!



Hier vannacht weer bal, gisteren visite maar Jim had besloten niet te willen gaan slapen. Ik heb hem in zijn bedje gelegd en ingebakerd na een tijdje maar hij bleef met wijd open ogen in het donker rondkijken… toen hij dus uiteindelijk ging slapen was het pas 22.00 uur en om 23.00 uur werd hij weer wakker voor zijn flesje. Maar hij was zo moe dat hij halverwege weer in slaap is gevallen en echt met geen mogelijkheid wakker werd (blazen in zijn gezicht, uitkleden, kietelen, voeten knijpen…) dus maar in bed gelegd. Gevolg was dat hij vannacht om 3.00 hartstikke honger had, daarna om 7.00 weer en om 8.45 uur weer. Om 7.00 uur en 8.45 uur dronk hij maar een beetje dus om 11.00 uur ging er toch weer een aardig laagje in. Nou maar hopen dat hij een paar uurtjes wil wachten tot de volgende ronde…



Vanochtend eindelijk niet wakker geworden van de hamerende en jekkerende bouwvakkers bij een buurvrouw een paar deuren verder stonder er vanaf 7.15 uur tot 8.30 uur een vrachtwagen voor mijn deur te draaien (ramen dicht want ik lag te stikken in de diesseldampen :x ) zo’n ding om de putten mee leeg te zuigen en ik geloof dat ze besloten hadden vanaf onze deur de halve straat maar meteen te doen :twisted: Dus weer niet lekker geslapen…

Suus maak je nog niet te druk.



Je kindje is nog zo jong en het hoofdje kan nog alle kanten op, tot drie maanden is het nog zo zacht en tot een half jaar kan er ook nog veel veranderen.



Het is goed dat je zoveel mogelijk rechts doet dat moet je zo volhouden.

En jezelf geen schuldgevoel aan praten.



Janine; wat een rotnieuws, strekte.



Groetjes aan de rest.



:-* jentel

Jentel ik maak me ook niet te druk hoor, maar het is gewoon vervelend allemaal. Eerst breekt hij zijn sleutelbeentje, komen ze pas na een dag achter dus eerst heeft hij een halve dag en nacht en nog een halve dag pijn geleden doordat hij op die arm gelegen heeft en er met aan- en uitkleden en vasthouden ook geen rekening mee is gehouden. En daardoor heeft hij nu die voorkeurshouding ook weer. Ik vind het voor hem allemaal zo vervelend en het is allemaal niet zo ernstig maar daardoor ben je net iets te veel met andere dingen bezig (ligt ie wel goed heeft ie geen pijn) dan genieten van je beebje.



Wat een lekker ventje heb jij zeg! Zag leuke foto’s op het showforum!



Hier nog even een paar foto’s van Jim van gisteren in zijn stoere outfit en van vandaag in zijn lieve outfit voor het eerst in de wipstoel. :inlove:

Dan als laatste nog een foto van zijn hoofdje de rechterkant (is zijn linkerkant) is platter dan de andere kant als je goed kijkt (in het echt is het beter te zien). Het valt vooral op dat zijn oren niet even hoog zitten nu.

Suus:

Wat een schatje is het toch he en wat wordt hij al groot :inlove:

Die helm heet officieel een redressiehelm.

Volgens mij maken ze eerst een gipsafdruk van het hoofdje en wordt dan de binnekant bekleed met zacht materiaal en de buitenkant is van hard kunststof.

Het idee erachter is voor zover ik weet dat zolang de fontanel nog niet dicht is bij een kindje het hoofdje nog gevormd kan worden d.m.v de helm.

Het hoofdje gaat dus gewoon groeien en door dat helmpje wordt het dus “begeleid” in de goede vorm.

Als je op internet ook google zie je gelukkig allemaal heel veel positieve ervaringen en foto’s van kindjes van voor en na en echt een heel groot verschil en je ziet er gewoon niks meer van het kost even tijd maar het komt dus weer goed :thumbup:

En misschien valt het mee en helpt het nu al dat je er goed op let en als de fysio aanslaat is het helmpje misschien niet eens nodig :pray:



Je vroeg of het normaal was dat ik zover weg moest, nou op zich werk ik bij een kraamcentrum wat een groot werkgebied heeft en nou hebben ze natuurlijk ook wel overal personeel zitten dus meestal hoef je niet zover weg hoor.

Maar ja het is nog steeds hardstikke druk dus dan kan het wel eens voorkomen dat het gebeurd maar het is een heel leuk gezin dus dat scheelt :wink:

Vanochtend heb ik er 45 min. opgereden dus viel nog mee

Anoniempje bedankt! Toevallig staat er bij de mamavraagjes ook een topic over nu en er is zelfs een forum voor kindjes met een helmpje! Echt mooi ziet het er niet uit maar ja als het niet anders kan moet het gewoon! Ik las daar ook dat er dames waren die veel baat hebben gehad bij een osteopaat dus als ik vind dat de fysio niet echt veel resultaat geeft ga ik dat ook gewoon proberen!



Wat een afstanden zeg! Bij het kraamcentrum waar ik bij was planden ze zoveel mogelijk bij iemand in de buurt geloof ik. Maar als het echt zo druk is en het kan niet anders heb je weinig keus denk ik.



Hihi hier ligt iemand in de box gruwelijk te pruttelen en te stinken maar ondertussen ligt hij ook superlief te slapen… dus geen luier verschonen en even een knijpertje zoeken denk ik :mrgreen: :inlove:

:inlove: :inlove: :inlove: Wat een scheetje

Ik kom ook nog even showen…



Alles gaat verder prima hier, met jullie ook hoop ik?? Ik heb al een tijdje niet gelezen, omdat ik geen berichtjes meer kreeg dat er nieuwe berichten waren en ik er zelf niet helemaal aan gedacht heb :oops:



Ik zag in het lijstje dat er helaas nog niemand zwanger is… Niet leuk meiden, het is jullie zo gegund. En hormoontjes strooien heeft ook niet veel zin meer denk, als het goed is ben ik de meeste al kwijt. Morgen voor de laatste keer naar de VK, ben benieuwd wat ze allemaal gaat doen/te vertellen heeft.



Nou, zet hem op de komende tijd! Een nieuwe zwangere is van harte welkom en er is weer plaats genoeg.



:-* Mees

Suus wat een Moppie :inlove: :inlove: :inlove: echt een heerlijk ventje hoor, wel balen van de Fysio, maar waarschijnlijk zal het meevallen en is zijn bolletje met een paar lessen weer mooi rond

wat een scheetjes zeg :inlove: :inlove: :inlove:



Suus: je hebt een heel duidelijk antwoord gehad… ik hoop voor je dat fysio helpt. Zo’n hoofje is nog zo flexibel.



Hier alles okee.wat huizen wezen kijken maar dat was niets. Morgen een late dienst. Zaterdag zeer veel te doen en zondag paranormaalbeurs bezoeken… druk druk druk dus…

Sorry meiden heb eigenlijk geen zin om te reageren, maar ik wil f zeggen dat ik weer helemaal verliefd ben op Jim :inlove: :inlove: Wat si ie al gegroeit :shock: :shock:



Mees: Jesse is ook een poepie :wink:

Dank je Lieke. Gaat alles goed met je?

Mees die fijn jou is ook een scheet zeg :inlove: