Semen test

Hoi,



Ik had een vraagje want ik lees en hoor verschillende vragen.



Sinds vorige maand lopen mijn vriend en ik in het ziekenhuis om zwanger proberen te worden.

Nu heb ik al bloed moeten prikken, echo’s gehad en mijn vriend heeft zijn zaadjes al afgegeve.



Nu zag ze dat er gisteren 3 eitjes waren. 1 links en twee rechts waarvan 1 rechts al 14 mm is.

Nu moet ik morgen terug komen voor de samenlevingstest. Mijn vraag is, hoelang duurt het voor je de uitslag krijgt?



We hebben namelijk aanstaande dinsdag een afspraak om alle uitslagen te bespreken, maar eerlijk gezegd vind ik dat ze sommige dingen ook al meteen hadden kunnen bespreken :shifty: (heb niet echt meer geduld :oops: )



Krijg je zo een uitslag wel direct of zullen we die ook pas dinsdag te horen krijgen?

Ik vermoed dat je niet meteen de uitslag krijgt. Voor zover ik weet, halen ze namelijk wat slijm uit je baarmoeder en sturen dat naar het laboratorium. Die gaan vervolgens kijken of de zaadjes nog leven, hoeveel er levend zijn etc etc.

Dat kunnen ze volgens mij niet ter plekke even bekijken.



Sterkte, ik kan me voorstellen dat je geen geduld meer hebt :hug:

Ja maar dat lab zit er naast…daarom moeten we ook zo laat komen want dan is het lab open

Hier wel hoor, gyn bekeek het meteen, en had meteen de uitslag.



Maar dat zal in elk zkh weer anders zijn, ik denk dat je het hebt te nemen zoals het is…

Flier,.ja dat begrijp ik. Maar Hey is ook wel fijn om de ervaringen te lezen van anderen. Dan kan ik in mijn ziekenhuis na gaan waarom zij het anders doen.



En tjah, het nemen zoals het is, gaat helaas zo makkelijk niet

Dat is waar, maar aan een protocol in een ziekenhuis is denk ik weinig te veranderen!



Snap dat je graag de uitslag wilt, spannend voor je! Bij mij ging het snel nadat ik in de mm was beland, hopelijk voor jou ook.

@Flier wrote:

Dat is waar, maar aan een protocol in een ziekenhuis is denk ik weinig te veranderen!



Snap dat je graag de uitslag wilt, spannend voor je! Bij mij ging het snel nadat ik in de mm was beland, hopelijk voor jou ook.




Het is ook niet mijn bedoeling dat ze het protocol gaan veranderen maar ben best beneiuwd waarom er overal andere regels gelden. Hoor namelijk ook dat niet elk ziekenhuis de sementest nog doet.



Tot nu toe gaat het allemaal erg snel. Ben benieuwd hoe dat straks allemaal zal gaan. Sowieso hebben ze straks een zomervakantie, dus dan kan het 3 weken niet. Maar dat is in dezelfde periode dat ik vakantie heb, dus vind dat niet zo erg :mrgreen:

Hey meis,



Spannend weer! In mijn ziekenhuis keek de gyn zelf en hadden we dus ook meteen de uitslag.



Dat ze niet elke uitslag apart vertellen, komt omdat ze met 1 uitslag op zich meestal nog niet veel kunnen zeggen over een mogelijk probleem. Het is een complex geheel dat afhankelijk is van verschikkende factoen, zeg maar. Dan kunnen ze jullie beter straks in eens een (vrij) compleet beeld geven dan dat je steeds iets hoort waar je verder nog niets mee kunt. De onderzoeken duren lang als je graag een kindje wilt, maar als de uitslagen eenmaal bekend zijn en een behandelplan wordt opgesteld, kan het vrij snel gaan hoor (maar ik kan me je ongeduld heel goed voorstellen). Nog even doorbijten maar, het is voor het goede doel. Ik duim voor jullie door :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :-*

De uitslag van het zaadonderzoek duurt vaak iets langer. Er zijn verschillende factoren die allemaal apart van elkaar bekeken worden. Gemiddeld krijg je de uitslag daarvan een week na het inleveren.



Bij de samenlevingstest maakte de gyn een uitstrijkje en bekeek dat zelf meteen onder de microscoop. Er wordt alleen gekeken of er wel of geen zaadcellen aanwezig zijn in je cervix-slijm en of ze goed beweeglijk zijn. En de zuurgraad van je slijm kan worden gemeten door middel van een speciaal stripje. Daar is dus geen laboratorium voor nodig, die uitslag kregen we meteen te horen.



Helaas is het zo dat je heel veel geduld moet hebben als je in het medische circuit belandt: wachten op afspraken met de gyn, wachten op onderzoeken en uitslagen,wachten op een behandelplan, wachten totdat de juiste hormoonmedicatie gevonden is en de juiste dosis, enz. Ontzettend frustrerend, maar wel iets waar je mee te maken krijgt. Probeer je ongeduld dus een beetje van je af te zetten, anders is het alleen maar moeilijker om ermee om te gaan.



Succes!

Jippie, daarr heb je ook helemaal gelijk in hoor…al is geduld sowieso niet echt mijn sterkste vak :shifty: Dat betreft is dit de perfecte manier om ermee om te leren gaan :lol:



Uitslag van de samenlevingstest hebben we direct gehad. dat was wel fijn. Nu is het voor mij ook een stuk makkelijker om te wachten tot dinsdag want dan krijgen we alle uitslagen.



Wel moeten we maandag nog een keer de samenlevingstest doen omdat ze meer bewegende zaadjes wilt zien :roll: Ze leefde in ieder geval allemaal nog en ik stootte ze ook niet af. Dat was ook wel fijn om te horen.



nu gaan we het allemaal maar over ons heen laten komen…meer kunnen we toch niet doen.