Seks na keizersnede...

Veel vrouwen moeten er de eerste weken niet aan denken, maar ik dus wel :mrgreen:

Wanneer kan/mag je seks hebben na een keizersnede?

Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook al vrij snel weer zin in seks, ik had geen scheur of knip gehad en na 2 weken was ik klaar met vloeien, dus hebben we het al vrij snel voorzichtig geprobeerd.

Nu was ik bij de geboorte van Luc weer niet ingescheurd of geknipt, maar Stan moest met een keizersnede gehaald worden. In de folders van het ziekenhuis staan wel tips/adviezen mbt tillen en oefeningen, maar niks over seks. En de nacontrole is pas over 6 weken en eigenlijk heb ik geen zin om zo lang te wachten…

Is het bij een keizersnede ook zo dat je weer seks mag hebben als je klaar bent met vloeien? Of moet je een x aantal weken wachten vanwege de buikwond?

Groetjes Saskia

:oops: :oops: :oops: :oops:

Na 6 dagen hadden wij weer sex, na de keizersnede, en daarna na 2 weken weer (dus 3 weken na de keizersnee)

Ik had eerder sex na de keizersnede dan na mijn normale bevallingen met hechtingen van onder :wink:

Ze adviseren te wachten tot je niet meer vloeit vanwege een grote kans op een infectie op de plek waar de placenta heeft gezeten.

Een buikwondontsteking kan daar ook eerder door ontstaan.

De eerste keer klaarkomen na de keizersnede was wel gevoelig, er zit toch een litteken op je baarmoeder en tijdens het samentrekken kan dat vervelend aan voelen.

Hier mocht het pas als je niet meer vloeide, idd om infecties tegen te gaan. Daar hebben we ons ook aan gehouden.

Ik vroeg het me idd ook af :think:

Maar goed ik vloei dus nog steeds :? en bovendien zou ik niet weten wanneer we het zouden moeten doen hahahaha.

Denk dat als je niet meer vloeit je het gewoon rustig kunt proberen.

Maar wacht nog even af want ik las dat je vandaag voor het eerst de deur uit gaat.Bij mij was het vloeien wer begonnen nadat ik voor het eerst een stuk had gewandelt en het is nog niet over :?

na 3dgn had ik stiekem sex in t ziekenhuis :oops: ( uiteraard wel met mijn man! haha )

idd wachten tot je niet / nauwlijks vloeit en condoom gebruiken :wink:

Hier dus een dag later weer seks gehad na de geboorte van Luna :vlinder:

Het ging prima maar ja ik vloeide ook niet zoveel op dat moment.

En goed wij wilden gewoon weer direct zwanger worden, dus denk dat dat ook meespeelde

ik heb 2x een ks gehad.

mij werd geadviseerd 6 weken geen gemeenschap te hebben.

nu moet ik zeggen had daar ook totaal geen behoeft aan :oops:

@mamatally wrote:

na 3dgn had ik stiekem sex in t ziekenhuis :oops: ( uiteraard wel met mijn man! haha )

Whuhahahahah!! je maakt me wel héél nieuwsgierig… hoe heb je dat gedaan? had je een kamer voor jezelf? :shock: :mrgreen:

@Muze wrote:

@mamatally wrote:

Whuhahahahah!! je maakt me wel héél nieuwsgierig… hoe heb je dat gedaan? had je een kamer voor jezelf? :shock: :mrgreen:

Ik deed het ook in het ziekenhuis hoor, gewoon een kamer voor jezelf.

in de wc haha 8) :oops:

nu na jayden had ik ook heeeeel snel weer enorme zin.

maarjah ik bloed nog steeds enorm en was gehecht…

dus deze keer wachten we even :slight_smile:

:shock: Jeetje na 3 dagen was ik blij dat ik zelf weer een beetje normaal kon lopen.

lees ik hier nou 1 dag en 3 dagen :shock: ?

Na 1 dag lag ik nog volop aan de pijnstillers, en na 3 dagen kon ik niet eens fatsoenlijk lopen :shifty:

In de folder stond ook iets van 6 weken wachten geloof ik :think:

Eerlijk gezegd weet ik het niet eens meer, het zal inderdaad na het vloeien geweest zijn…een week of 5/6 denk ik

@esmie wrote:

:shock: Jeetje na 3 dagen was ik blij dat ik zelf weer een beetje normaal kon lopen.

Na drie dagen liep ik helemal nog niet :mrgreen:

ong 4 wkn na de ksz, toen ik me weer enigszins goed voelde, maar daar voor :hand:

Ik liep ook nog niet zat in de rolstoel, maar ja emoties winnen het soms van het verstand he.

Ik was natuurlijk mijn kindje verloren en wilde gewoon weer zwanger zijn. Anders had ik het ook nooit gedaan.

Bij Quillan heeft het weken geduurd voordat ik weer van bil ging. :mrgreen:

tjeee Marielle…wat ‘moeilijk’ moet dat geweest zijn :cry:

Nouja, moeilijk is niet helemaal het juiste woord…hopelijk begrijp je wat ik bedoel :think:

:-*

@mayo28 wrote:

tjeee Marielle…wat ‘moeilijk’ moet dat geweest zijn :cry:

Nouja, moeilijk is niet helemaal het juiste woord…hopelijk begrijp je wat ik bedoel :think:

:-*

Natuurlijk begrijp ik dat is ook moeilijk heel erg moeilijk.

Maar vandaar dat ik gelijk weer van bil wilde, ik wilde gewoon weer een kindje in mijn buik. Ik wilde mama zijn iets om voor te zorgen.

Maar nogmaals ik raad het niet aan. Mijn buik was gevoelloos heel apart mijn benen nog eenbeetje, man ik had zelfs nog een catheter in.

na de keizersnede waren wij vrij snel weer actief…anlief was goed op de hoogte en heeft mij als poselein behandeld

@Jennifer77 wrote:

na de keizersnede waren wij vrij snel weer actief…anlief was goed op de hoogte en heeft mij als poselein behandeld

wist niet dat jij ook een ks had gehad.

pff en wij ons maar inhouden, want tja we moeten zes weken wachten…

hebben het trouwens al een keer geprobeerd maar het deed bij mij ontzettend veel pijn…