Weet niet of dit in de Huiskamer hoort…
Maar goed, dilemmaatje…
De situatie: ik moet 3 dagen in de week van Zoetermeer naar Delft (ongeveer 15 km), dat doe ik nu met de bus, kost me dus 30 strippen per week.
Ik kan binnenkort een scooter kopen, degelijk mooi ding, met helm en slot. Maar ik werd gister gebeld dat er nu ook een snorfiets te koop is.
Voordelen scooter: sneller, helm (veiliger), degelijk ding. Nadelen: je mag vaak niet op het fietspad, maar moet op de openbare weg. En dat vind ik soms best eng, ondanks dat ik jaren motor heb gereden.
Voordelen snorfiets: geen helm, op de fietspaden…
Nadelen: langzamer, kwetsbaarder.
Wat zouden jullie doen??? En waarom???
Onze scooter kopen :mrgreen:
Hahaha
Ligt er ook nog een beetje aan of je graag je haren netjes draagt of dat het snel weer in model zit, want met een helm op kan je kapsel er goed beroerd uitzien weet ik uit ervaring.
Maar goed, ik zou voor een snorfiets gaan, lekker de wind door mn haren, op het fietspad en toch net wat sneller dan gewoon fietsen.
Gewoon brommer kan ook, je bent dan sneller en als je ergens tegen aan botst heb je in elk geval een helm op…tja tis een beetje wat je zelf wilt he.
Ik zou een 2dehands auto’tje kopen…
Als ik moest kiezen tussen deze 2 opties, zou ik voor een scooter gaan. Is sneller… Ik heb niks met snorfietsen.
Maar persoonlijk zou ik ook voor een klein 2de hands autootje gaan.
@Moosje wrote:
Als ik moest kiezen tussen deze 2 opties, zou ik voor een scooter gaan. Is sneller… Ik heb niks met snorfietsen.
Maar persoonlijk zou ik ook voor een klein 2de hands autootje gaan.
2e hands autootje idd…
Scooter oke, maar dan moet je een helm op en dat zou ik ivm mijn haar niet zo leuk vinden en om eerlijk te zijn vind ik een snorfiets er niet uitzien als je nog geen een bejaarde bent…

Er staat toch nergens dat een autootje een optie is??? :think:
Ik zou de snorfiets nemen.
Een lekker tempo, ook al is hij niet snelo, snel is niet altijd goed.
Plus daarbij hoef je geen helm op nee.
Ja maar een helm op nu is idd niet echt fijn maar neem aan dat ze in de winter ook gewoon aan het werk moet en dan is een helm echt wel fijn hoor.
Ik zou dan voor een scooter gaan maar jij zegt dat je het eng vind op de autoweg dus dan moet je voor een brommer gaan
En op je brommer kan je achterop ook een kinderzitje zetten.
Wat een onzin dat het voor bejaarden is :think: ik heb de mijne vorig jaar verkocht,maar daar heb ik nu wel spijt van.Ik had een leuke tomos.
Mijn haar… tja ach…
Is redelijk makkelijk in model te brengen… hoef nooit te fohnen o.i.d.
Bus haarlak in mijn la op kantoor dan…
Blijf twijfelen… :think: :mrgreen:
ik zou zeker op het traject dat je moet afleggen kiezen voor de snorfiets (neem aan dat je een 25 km brommertje bedoelt en niet een fiets met hulpmotor a la sparta met, dan zou mijn advies anders zijn)
Ik heb jaren zon ding gehad voor de afstand rijswijk centrum/kijkduin. En met de snorbrommer was ik ALTIJD sneller dan wie ook per auto of scooter. Reden: de scooter moet op de weg rijden ik pakte overal de fietspaden, en had dus geen last van overig autoverkeer!
zou voor een scooter gaan, omdat het sneller is… en je wilt toch graag ook snel naar huis als je klaar bent met werken.
betreft haren… weet niet wat voor werk je doet, maar anders zou je iets eerder kunnen gaan en dan op het werk even je haren in model brengen…
heb dit zelf ook jaren gedaan.
Ik heb egwoon een snorfietsje en snor elke werkdag van Den Haag naar Delft. Ik vind het heerlijk hoor. Ik vind zelf een helm niks en de weg op doe ik toch niet dus dit was een prima optie. Nu een kinderzitje achterop dus kan ik weleens snorren met Finley want dat zou ik niet doen op een scooter.
En als assurantie-adviseur kan ik je ook nog vertellen dat een snorfiets een stuk goedkoper in de verzekering is
Ja, dat zal wel…
Hoeveel zijn die verzekeringen eigenlijk, mevrouw de Assurantie-Adviseuse…??? :mrgreen:
Ik zou voor de snorfiets gaan, kan je er nog een fietsstoeltje achter doen.
@Bren1970 wrote:
Ja, dat zal wel…
Hoeveel zijn die verzekeringen eigenlijk, mevrouw de Assurantie-Adviseuse…???:mrgreen:
Haha, dat hangt van een aantal variabelen af. Waar je woont, je leeftijd, soort scooter/snorfiets, welke dekking je wil, heb je al schadevrije jaren.
Maar je kunt op internet gewoon snel even een berekening maken met jouw gegevens, dan weet je het zo.
Ik zie bij een snording als enige voordeel dat je de kleine meid in een stoeltje achterop kan doen.
Anders zou ik echt voor een scooter kiezen. Helm op (lekker warm in de winter, met sneeuw-regen enz.) Je hebt nog wat bagage ruimte onder je zadel waar je tas in past en dus droog blijft.
Misschien moet je eens de weg die je moet rijden eens goed gaan bekijken. Moet je vaak van het fietspad naar de rijbaan (dus met scooter) zoja zijn dat drukke stukken op de tijden die je hebt. Dan zou je er misschien moeilijk tussen kunnen komen en duurt dat langer.
En dus net zo met een snording. Aangezien je dan op je fietspad moet blijven wat je dan voor een nadelen zou tegen komen.
Ik zou voor de scooter gaan. Helm houdt je haar droog bij regen, scooter houdt de wind meer tegen en je gaat vlugger, voor zover dat mag op zo’n ding. Ik ging vroeger op de scooter van mijn vader of de brommer van mijn moeder naar het werk (van Maassluis naar Maasdijk, tomaten plukken) maar had liever de scooter, zat veel lekkerder. Wel was ik zo’n zeldzamheid die zich aan de snelheid hield. Werd ik op mijn bromscooter ingehaald door twee dames op een roze/paarse cita (hoe schrijf je dat??)