Schurft

:shifty:

Ik bracht zonet Sara naar de Gastouder en zij vertelde me dat 1 van de kindjes daar schurft heeft. Inmiddels heeft de GO ook plekjes :shifty:

Kan allemaal gebeuren verder ook absoluut geen probleem, maar nu?

Sara heeft geen plekjes maar de incubatietijd kan wel 6 weken zijn begreep ik. Wat nu te doen?

Ik moest de HA bellen voor creme zei ze en daar moesten we haar en onszelf mee insmeren.

Iemand verder nog tips? En hoe besmettelijk is het?

http://www.huidinfo.nl/schurft.html

:thumbup:

Ik zit al even verder te zoeken en vraag me dus af wat ik met ons matras moet…

Van 1.80-2.00 meter. Die kan niet in de wasmachine :mrgreen: NU staat er ergens luchten. Maar het ding hebben we met veel moeite omhoog gekregen en om hem nou 24 uur beneden buiten te laten liggen lijkt me niet zo’n strak plan. Iemand nog een idee? :shifty:

Overigens hebben wij geen kenmerken van schurft maar de incubatietijd is 3-6 weken dus wat niet is kan nog komen.

Zucht

Ok nou ik ouwehoer mijn eigen topic maar even vol :mrgreen:

Ik heb net met de HA gebeld en die zei het volgende:

Preventief behandelen met lotion heeft niet zoveel zin. Als ze het nog niet heeft kan ze het over 2 weken nog wel krijgen en dan heeft smeren geen zin nu. Het heeft pas zin als ze het heeft. Lotion is bovendien erg agressief dus niet onnodig doen…

Hij zei wel, alles op 60 graden wassen en elke dag nu douchen en goed wassen. Ze gaat niet dagelijks onder de douche omdat ze toen we dat wel deden exceem kreeg van de zeep. we wassen haar wel elke dag. Maar goed. Goed warm douchen helpt en alles wassen. En haar niet wasbare Laa Laa gaat vanavond voor 24 uur de diepvries in :mrgreen:

Arme lala… (tip voor niet wasbare knuffels) je kunt proberen de knuffel nat in de magnetron te doen voor 10 minuten…(werkt niet bij plastic onderdelen avn knuffels…

Jeetje wat een ellende zeg, je zal er maar mee geconfronteerd worden. Heb er nog nooit van gehoord dat iemand besmet werd…

ahhhh bah :sick: wist niet dat het nog bestond :oops: .

Eeeeh Nynke we spreken inderdaad wel een andere keer af :mrgreen: .

Kun je niet zo’n stoomijzer lenen (of heb je die?) voor je matras. Dan kun je hem stoomschonen :mrgreen: .

HEb je haar daar nu wel gelaten?

Lijkt me ook raar. Zo toch liever hebben dat ze daar even over had gebeld ofzo.

Ik zal je link eens lezen; wat het nu precies is.

Sterkte ermee (pb nog wel).

nou als ik zo lees mag je maar hopen dat ze het niet heeft anders ben je wel een paar weken zoet met smeren :evil: :cry: .