Onze J kruipt graag met slaapzak en al naar boven,onder de dekens vandaan. We hebben juist de deken vrij strak opgemaakt om te voorkomen dat J draait. Meneer kan nl wel op zijn buik draaien maar nog niet terug. Maar nu hij lekker naar boven schuift kan hij ook makkelijker draaien natuurlijk (want dat is leuk en weet hij veel dat we niet de hele nacht naast hem staan flauw van ons). Mijn vingers kriebelen om het laatste stukje van de slaapzak onder de matras te stoppen zodat hij niet meer omhoog kan, maar dat durf ik weer niet ivm de kans op vastdraaien. Nouja tis vast een knulig probleem maar hoe hebben jullie dat opgelost in de periode dat ze wel op de buik maar nog niet terug kunnen rollen?
Onze dochter heeft vanaf dat moment geen dekentje meer gekregen, maar enkel een slaapzak. Zo slaapt ze nu nog. We vinden haar regelmatig met haar hoofd aan het voeteneind. Eng genoeg om geen dekentje te doen in ieder geval.
hier ook 2 van die mensjes die dat leuk vonden en beide hebben vanaf dat moment geen deken meer in bedje gehad alleen een dikke pyjama met slaapzak zodat ze het warm genoeg hadden.
vondt het namelijk heel eng met de gedachten van straks kruipen ze onder de dekens
maar dan heb je weer meer dat risico van op je buik draaien… en terug draaien lukt hem niet :think: ?
kan hij wel met zn hoofd naar de zijkant draaien als die op zn buik ligt? Want dan kan die toch gewoon ademen lijkt me :think: of denk ik dan te nuchter…
ons meisje draait ook veel in bed en ook vaak aan het eind van de dr ledikantje te vinden en dan vaak 180 graden gedraait :lol: maar de laatste tijd gaat ze slapen op drzij…ik leg haar netjes op dr rug, maar ze gaat zelf op dr zij liggen met beentjes opgetrokken…ik maak me er niet al te druk over…maar misschien ook wel omdat ik haar nooit op de buik vind in dr ledikantje hoor…geen idee wat voor jou de oplossing moet zijn…
Ik zou je zoontje in ieder geval niet vastleggen. Dat lijkt me helemaal niet veilig. Mijn dochtertje kon in eerste instantie ook niet terugdraaien.
Als wij naar bed gingen dan legde ik haar nog even op de rug, maar daarna draaide ze snel weer op de buik. Goed kijken of hij het hoofdje wel opzij kan draaien, maar verder kun je volgens mij niet zoveel doen.
Als je je er echt niet veilig bij voelt kun je altijd nog een matras van aerosleep aanschaffen. Daar kunnen ze doorheen ademen.
Hier slaapt meisje al heel lang in een safe t sleep…de enkele keer dat ze op haar buik in slaap viel, lag ze echt met haar neus in de matras, schrok me kapot…de safe t sleep is ook onderdeel van het slaapritueeltje (klittenband doet het niet echt meer na 6 jaar, dus moet er een luierspeld in), maar ze gaat rustig liggen, draait haar hoofdje weg, pakt haar tutje en gaat slapen…werkt hier super!
Die van mij heeft ook geen dekentje meer gehad omdat hij er ook niet onder blijft/bleef liggen.
Wij hebben ook alleen een slaapzak en nu het weer kouder word met mouwen.
Gaat eigenlijk harstikke goed :thumbup:
Ons smurrfje kan zijn hoofd wel naar de zijkant draaien, maar als hij moe is (of boos :oops: ) legt ie zijn snufferd gewoon plat en daar schrik ik dan van. Overdag laat ik het hem wel eens even uitzoeken want dan zit ik ernaast bij wijze van, maar 's nachts in bed… stel dat… Misschien moet ik gewoon meer vertrouwen in hem hebben, aan kracht om zijn koppie te bewegen moet het in principe niet liggen.
Maar ik ga eens googelen op safety sleep, dankjewel.
Hij schuift trouwens verder nog niet hoor (afkloppen…), eerder alleen omhoog zo’n 30 cm en dan vindt ie het wel weer goed. Maarja daar kan ik nu op wachten natuurlijk .
Hij is vandaag per toeval wel zelf terug gedraaid dus hopelijk gaat dat heel snel ook bewust!
HIer ook een mannetje die in de SafeTsleel heeft gelegen. Was echt super.
Alleen ging hij op een gegeven moment ook daar mee draaien naar zijn buik. Nu slaapt hij al 2 weken weer zonder safetsleep. Hij ligt nu wel overal in bed maar ik heb hem een hele dikke slaapzak aangedan zodat een deken niet echt nodig is.
Hier 2 buikslapertjes die ik in een slaapzakje leg met een dekentje eroverheen en met het uiteinde van de slaapzak losjes onder het matras. Genoeg om niet direct los te woelen.
In geval van rugslapertje zou ik investeren in heerlijk dikke slaapzak met mouwen, lekker dik, heerlijk warm en zo te slapen leggen. Hebben we ook gedaan met oudste.
:thumbup:
Om dezelfde redenen hier ook alleen een slaapzak.
En toen madam nog niet terug kon draaien een babyfoon met camera, gebruiken we nog steeds omdat ik buikslapen niet prettig vind.
Onze meid is de laatste 2 maanden ook een buikslaper geworden. Ik heb een earosleep dekmatrasje in haar bed liggen, zodat ze iig kan ademen, mocht ze met haar gezicht in t matras liggen (ligt normaal opzij). En voor de zekerheid een angelsound eronder.
Verder gewoon een slaapzakje, vastbinden vind ik vele malen enger dan dat ze op haar buik slaapt (zeker met aerosleep).
Ik herken het ook. Het was hier een fase. Nu ligt hij meestal weer gewoon op zijn rug onder de dekens. Soms op zijn buik, met zijn hoofd opzij te slapen. Maar dat woelige en dat kruipen in bed is denk ik gewoon een ontdekking van die kleintjes. En als dat nieuwe er weer af is slapen ze weer “gewoon”!