schuiven in bed

Mijn zoontje wordt 's nachts regelmatig wakker en ik denk dat dat komt doordat hij helemaal tegen de spijlen van zijn bedje aanschuift. Soms hangt zijn armpje dan ook door de spijlen heen te bungelen…

En dat ligt natuurlijk niet lekker. Hij ligt op zijn buik. In een andere houding slaapt hij niet.

Ik vroeg me af of er manieren zijn om dit probleem op te lossen. Ik heb bijvoorbeeld wel eens van die klemmen gezien die je aan z’n slaapzakje vast kan maken, hoe heten die? En zijn er nog andere tips?

Alvast bedankt!

die klemmen zijn levensgevaarlijk en daarom ook verboden :wink:



ik weet niet wat je er aan kan doen…hier hadden wij het ook…eenmaal over naar zijn grote bed was het over…maar tot die tijd was het idd regelmatig een arm, been, knie of voet klem :eh:



misschien een dun lakentje gebruiken en hem daarmee instoppen :think:

maar toen tom eenmaal kon draaien wou hij niet meer ingestopt liggen…

Dat is niet op te lossen meis, je zoontje zal hier aan moeten wennen en zal vanzelf posities gaan vinden waarin hij wel lekker ligt.

Het hoeft trouwens niet eens zo te zijn dat hij daarom wakker word, het kan net zo goed een fase zijn.

Hier kun je nog het een en ander lezen over de gevaren van vastleggen: klikkerdeklik

Allebei onze dochters vinden het heerlijk om bovenin tegen de bedspijlen aan te liggen :eh: .

Zelfs Isabel doet het nu nog in haar dreumesbed.

Volgens mij vinden veel kinderen die begrenzing heerlijk.



Ik laat het maar zo, ze kruipen toch altijd naar boven.

Wij hebben bij Lucas de safe T sleep gebruikt dit is een veilige manier van “vastleggen”. Hij lag ingebakerd en rolde steeds op zijn buik (wat dus hartstikke gevaarlijke combintatie was) Wij legde hem ingebakerd en wel in de Safe T sleep. Maar ik denk niet dat dit bij jou kindje zal werken want op de buik vastleggen zou ik absoluut nooit doen.

Ok bedankt! Ik ga dat stevig instoppen met een lakentje even proberen. Kan z’n armpje in ieder geval niet erbuiten bungelen en koud worden hoop ik…

dat instoppen heeft vannacht in ieder geval gewerkt, hij lag niet tegen de spijlen aan :thumbup:

Misschien een slaapzak proberen? Dat scheelt in ieder geval al twee ledematen die dan niet naar buiten kunnen bungelen :mrgreen: .



Thara ligt ook altijd op haar buik (een andere houding heeft geen nut, ze draait zich binnen een paar minuten (soms zelfs al gelijk als we haar in bed leggen) om. Daarbij dwaalde ze haar hele bedje door. Om te voorkomen dat ze verstrikt zou raken in de lakens / dekens of dat ze het koud zou krijgen hebben we een slaapzak geprobeerd. Tot nu toe functioneert het uitstekend en het zorgt ervoor dat je kindje minder beweeglijk is… :think: Hoewel Thara ook met slaapzak overal weet te komen tegenwoordig :mrgreen: .



Groetjes!