Schuimende melk

Ik ben begonnen met het geven van BV, en toen ik de overstap naar FV moest maken, heb ik daarom voor Friso Hypo Allergeen gekozen, omdat dit de beste combi is samen met BV.

Toen ik de BV helemaal af ben gaan bouwen, mochten we de ‘gewone’ Friso Standaard gaan geven.

Nu is het zo, dat met de Hypo Allergeen melk ik eigenlijk geen enkel probleem had, maar sinds ik de Standaard gebruik de melk enorm schuimt.

Op de verpakking staat dat je de melk moet zwenken, nou dit werkt sowieso niet, ook bij de Hypo Allergeen niet, en na het zwenken schudde ik altijd even kort, omdat ik nog deeltjes op de bodem zag.

Bij de Hypo Allergeen ging dit gewoon prima, maar bij de Standaard krijg ik milkshake…

Nu maken we het water ietsjes warmer, zwenken, en laten hem even staan en dan gaat het beter, veel minder schuim.

Maar zodra Lucas gaat drinken: Milkshake!

Er ontstaat ontzettend veel schuim in de fles.

Ook heel vervelend, want ik zie niet goed wanneer de fles leeg is, door al dat schuim wat ontstaat in de fles.

En zo zuigt hij nog weleens lucht aan.

Is dit een bekend probleem, doe ik iets verkeerd, ligt het aan het merk (of soort van een bepaald merk, aangezien de Hypo Allergeen hier geen last van had)?

Wie weet het?

nu je het zegt, dat heb ik ook met de friso.

tenminste die bellen tijdens het drinken, alleen had ik dat gewijd aan de avent fles met uniek anti flow speen.

Niet schudden of zwenken met de fles!

Gewoon een lepeltje of vork pakken en er in roeren. De fles heel even laten staan en de dop met speen niet te strak aandraaien. Dat was hier de truuk.

Met een vork roeren idd, en niet te hard roeren want dan ontstaan er ook luchtbellen. Wat voor fles gebruik je? Ik heb 1 ‘gewone’ fles van Difrax (zonder ventieldop aan de onderkant) en dan krijg ik ook dat het enorm opschuimt als Jayden drinkt, maar met de S-flessen van Difrax heb ik dat probleem dus niet. Dan kan de lucht die in de fles komt gwoon weg door de ventieldop, en ontstaan er helemaal geen bellen of schuim

Hier hetzelfde probleem, de Avent flessen gingen schuimen, ik heb nu ook de S flessen van Difrax, werkt perfect!! Ik maak voeding voor de hele dag, en dat meng ik voorzichtig met een garde dan is er ook niks aan de hand!!

hier ook altijd schuimende melk, gebruik ook de avent flessen.

Eerlijk gezegd heb ik er nooit iets meegedaan :oops: dacht eigenlijk dat het zo hoort (tja eerste kindje hè :shifty: ), en mevrouwtje drinkt gewoon door…

Isa drinkt dus al bijna 10 maanden milkshake 8)

Haha, kan ook lekker zijn! :mrgreen:

Maar hier dus ook Avent. Is wel typisch moet ik zeggen, dat het alleen bij Avent voor lijkt te komen.

Maar de tip om de dop losser te draaien werkt hier goed!

Had ook met een vorkje geroerd, maar ik krijg daar niet alles goed mee opgelost.

Maar gelukkig dat de lossere dop al beter werkt.

Bedankt voor de tips! :thumbup: