Y is nu ruim 5.
hij praat zo hard. tot aan schreeuwen toe.
ik roep wel 100 keer op een dag, sssstttttt, doe eens zachtjes, schreeuw niet zo! erg irritant.
met name omdat T en J er wakker van worden.
hij heeft buisjes en is aan neusamandelen en keel amandelen geholpen.
volgens mijn moeder komt het omdat hij op het kdv komt, en daar moet iedereen schreeuwen omdat het daar druk en lawaaierig is.
maar zijn vriendje is hier nu en het valt me op dat die lang niet zo schreeuwt, ik hoor alleen Y maar overal boven uit.
geen idee :hug:
mijn hele familie praat hard :oops:
Anna, bijna 5
praat ook erg hard.
ik loopt de hele dag tegen haar te zeggen: Anna ik hoor je schreeuwen, en dan gaat het weer even een minuutje goed.
ook Anna ging naar het KDV, maar ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft.
ook Anna heeft buisjes, en neusamandelen zijn geknipt. ik weet zeker dat ze inmiddels goed hoort.
Anna lijkt vaak niet door te hebben dat ze zo hard praat/schreewd
Het lijkt helaas alleen maar toe te nemen.
Het is overigens alleen op plaatsen waar ze zich thuis voelt. In een vreemde omgeving kan ze juist wel weer rustig praten
Ook Elise schreeuwt soms… bij haar zijn dan wel gehoor-problemen, maar ook op de momenten dat ze wel goed hoort, schreeuwt ze. Ze gaat ook naar het kinderdagverblijf, maar dat vind ik niet echt een reden om te schreeuwen hoor… ik heb daar een paar dagen meegedraaid en hoor daar inderdaad wel eens uit enthousiasme een kind hard praten, maar zeker niet altijd en alleen maar, dus er hoeft daar echt niet standaard geschreeuwd te worden.
Wat het wel is, geen idee… Zelf praat ik ook erg hard, maar niet zo hard als mijn dochter :oops:
Hmm, volgens mij had ik 't zelf ook gehad toen ik in groep 3 zat :think: Zal morgen m’n moeder es vragen wat dat toen was.