Schrale wangen en handen

Jinthe heeft hele schrale wangen en handen…heel rood en een gebarsten huid. Ik heb het zelf ook bij mij handen en weet dus uit ervaring dat het niet fijn is…

Heeft iemand enig idee wat ik er op kan smeren dat ook nog eens helpt? Heb namelijk al behoorlijk veel geprobeerd (zoals Zwitsal voor op het wangetje, vaseline, zinkzalf, bodycreme van Weleda, bodylotion, huidolie). De tube Bepanthen is spoorloos, anders had ik dat ook nog geprobeerd…maar of dat zal helpen?

Iemand nog goede ideeën?

Ik gebruik een weer en wind créme van Weleda.

Wel lekker spul, soort hele dunne vloeibare vaseline, ruikt ook heel lekker.

Heb het gewoon bij de drogist gekocht bij de babyspullen staat het. (oranje tube).

Wat hier heel goed helpt (tegen veel meer dingen trouwens), is uiercreme. Voor mezelf gebruik ik voor kloofjes enzo vaak uierzalf, maar dat vind ik voor Jurian wel heel erg vet. Maar de uiercreme werkt super

@alex wrote:

Ik gebruik een weer en wind créme van Weleda.

Wel lekker spul, soort hele dunne vloeibare vaseline, ruikt ook heel lekker.

Heb het gewoon bij de drogist gekocht bij de babyspullen staat het. (oranje tube).

Ga ik eens proberen! Heb wel bodycreme van Weleda (ook een oranje tube ;)) en die vind ik op zich wel fijn, maar helpt hier niet tegen, maar iets wat er voor bedoeld is misschien wel. :slight_smile:

Uiercreme ga ik ook eens naar kijken, is ook niet zo duur, geloof ik, dus dan kan dat sowieso?

Bedankt voor jullie tips!

Bepanthen hoorde ik van iemand…

Wij smeren ook de weer en windbalsem van weleda. Maar ook hemp moisteriser van Raw Gaia (moet je wel bestellen online en is erg duur, maar heerlijk spul).

Ik vind Uiercreme perfect!!

Hier ook succes met Weleda weer en wind. 's Avonds voor het slapen gaan nog even calendula zalf op zijn wangen (droogt snel in).

En zo’n blikje Purol vind ik nog fijner dan uierzalf.

Bepanthen minimaal 2x per dag.

@Zeemeermin wrote:

Vaseline - cetamacrogol (verkrijgbaar bij apotheek en kost geen drol :wink: )!

Deze heb ik ook en deze krijg ik op recept via de huisarts!!!

En werkt perfeckt!

@Zeemeermin wrote:

Die heb ik volgens mij nog liggen (van mezelf, maar lijkt me hetzelfde ;)).

Heb gister weer- en windbalsem gehaald en ook maar een nieuwe tube Bepanthen, dus ik ga maar weer eens wat proberen (één voor één ;)).

Hier werkt Nivea handcreme, of Zwitsal voor op de wangetjes. Als het echt niet werkt gebruiken we uiercreme voor op de handjes. Dat gaat altijd goed.

Ik smeer met een watje de wangen in met olijfolie. Werkt perfect.