Onze kleine dame heeft nogal gevoelige wangetjes. Ze zijn erg snel droog en kapot. Het lijkt eczeem te zijn. Van de huisarts hebben we hormoonzalf gekregen (niet zo dol op) en vaseline lanette. Eerder al cetomacrogolzalf geporbeerd maar dat hielp niet genoeg.
's Nachts slaapt ze in een slaapzak en daar komt ze wel eens met haar wangetjes tegenaan. Dit lijkt wat te schuren waardoor 's ochtends haar wangetjes er altijd weer wat geirriteerder en soms zelfs kapot zijn.
Wat te doen???
Meest voor de hand liggende oplossing is natuurlijk zonder slaapzak laten slapen maar dat wil ik eigenlijk liever niet; alleen lakentje + dekentje vind ik wat eng (ivm eronder terechtkomen) en ook te koud…
De slaapzak was ik met neutral, dus aan het wasmiddel kan het niet liggen. Hij is ook niet te groot ofzo, dus een maat kleiner lost het probleem ook niet op.
Iemand nog een idee?
ja het oud model slaapzak van vroeger maken
ik zal straks even een foto maken en dan kan je het zien
het is een slaapzak meer alleen voor de benen en is rond het middel met elastiek ingenaaid en bij de schouders zeg maar met een soort van tuinbroek idee met een knoopje net boven het elastiek om het open en dicht te doen
dus als je handig bent met de naai machine of iemand in de buurt is het een uitkomst
Heb je al een slaapzak geprobeerd die van een ander stofje is gemaakt? :think:
@ingemamavan2 wrote:
ja het oud model slaapzak van vroeger maken
ik zal straks even een foto maken en dan kan je het zien
het is een slaapzak meer alleen voor de benen en is rond het middel met elastiek ingenaaid en bij de schouders zeg maar met een soort van tuinbroek idee met een knoopje net boven het elastiek om het open en dicht te doen
dus als je handig bent met de naai machine of iemand in de buurt is het een uitkomst
Dit klinkt wel als een goed idee maar een fotootje zou heel welkom zijn… even zodat ik zeker weet wat je bedoelt zeg maar.
Zelf ben ik niet zo handig met de naaimachine maar ik heb wel een hele lieve schoonmoeder die daar een ster in is, dus misschien kan zij helpen!
@HanB wrote:
Heb je al een slaapzak geprobeerd die van een ander stofje is gemaakt? :think:
Ik heb er 2 en het gebeurt bij beide…
Hier ook een meisje met altijd geiriteerde wangetjes die ook wel eens open liggen.
Maar voor het slapen gewoon goed dik insmeren, en 's morgens ook meteen weer dun. En zorgen dat het in de loop van de dag gewoon een dun laagje op haar wangen zit.
Als het echt eczeem is zou je ook een samengesteld goedje kunnen krijgen via huisarts misschien ? wij hebben het via de dermatoloog. Naam weet ik niet, maar het droogt de open plekjes meteen in, en gaan er binnen no-time van dicht. Tis een soort tipex.
Ow en misschien indd overstappen op een andere slaapzak, een Combi-sleeper heeft echt een grote opening voor het hoofd.
Slaapzak andersom aan. Dus rits achter. Dan is er minder ruimte om te schuren en zit het ook hoger. Wellicht is dat een oplossing?
( mijn kinderen deed ik ze zo aan toen ze de rits open gingen maken. Waren ze al wel een beetje ouder dan jou baby natuurlijk. )
Beschermend laagje van weer en windbalsem (weleda) smeren en een slaapzakje van Disana aanschaffen, google maar wollen slaapzak Disana, dan heb je hem zo (ik denk dat dat ook het ouderwetse model is wat bedoelt wordt).
ja dat is ongeveer wat ik bedoelde wij hebben ze zo :
ik hoop dat het zo een beetje te zien is…
ik heb ze op kleine baby maatjes tot nu laten maken door mijn moeder
je kunt hem gewoon steeds opnieuw maken maar dan een stukje langer in het midden wat breder en die bij de schouders ook langer
mijn moeder heeft 2 knoopjes aan die strookjes gemaakt zodat je eerst op het kleinste kunt doen en later wat langer zodat je er wat langer mee kunt doen…
ik heb nu met een zomer stofje op de foto gezet maar je kunt ze ook met winter stofjes maken zodat ze warmer zijn…
Ik snap het!!! Wat hebben jullie kindjes aan wanneer ze in zo’n slaapslaap liggen? (in dit seizoen dus)
@ariel wrote:
Slaapzak andersom aan. Dus rits achter. Dan is er minder ruimte om te schuren en zit het ook hoger. Wellicht is dat een oplossing?
( mijn kinderen deed ik ze zo aan toen ze de rits open gingen maken. Waren ze al wel een beetje ouder dan jou baby natuurlijk. )
Dat ga ik vanavond eens proberen!
Mijn zoontje slaapt dus in zo’n wollen slaapzak van Disana en draagt dan enkel een wollen romper met lange mouwtjes.
@Lune wrote:
Beschermend laagje van weer en windbalsem (weleda) smeren en een slaapzakje van Disana aanschaffen, google maar wollen slaapzak Disana, dan heb je hem zo (ik denk dat dat ook het ouderwetse model is wat bedoelt wordt).
Als het kindje eczeem heeft is het niet verstandig om gewoon zomaar windbalsem erop te smeren. Zou eerder gewoon vaseline Lanette erop smeren. Mijn eczeem meisje is erg gevoelig voor andere smeersels.
En wol adviseren ze niet bij eczeem, dit kan extra jeuk veroorzaken.
Ow en mijn meisje draagt in de de Combi-sleeper. Romper lange mouw en Goodmoodkid Jumpsuite met een maillot.
Vaseline erop smeren, ook voor het slapengaan.
Via de huisarts of apotheek kun je ook vaseline cetamacrogol krijgen, speciaal voor gevoelige huidjes of eczeemplekjes. Google er maar eens op.
En goed smeren voordat je naar buiten gaat.
Denk je echt dat het door de slaapzak komt?
@Dorus wrote:
Vaseline erop smeren, ook voor het slapengaan.
Via de huisarts of apotheek kun je ook vaseline cetamacrogol krijgen, speciaal voor gevoelige huidjes of eczeemplekjes. Google er maar eens op.
En goed smeren voordat je naar buiten gaat.
Denk je echt dat het door de slaapzak komt?
Cetomacrogol hebben we al geprobeerd. Dit leek in het begin wat te helpen maar later werd het alleen maar erger…
Ik denk niet dat de slaapzak de oorzaak is, maar ik denk wel dat het geschuur langs de slaapzak het erger maakt ja!