Iemand een goed idee hoe ik Joas zn matrasje schoon krijg? Het ding is pas 9 weken in gebruik maar er zitten nu al een aanal urinevlekken in, en ik weet niet goed hoe ik dat eruit krijg :eh:
Ik vrees dat je dat wel kunt vergeten… Die vlekken krijg je er nooit meer uit. Ik zou als ik jou was een zeiltje gaan gebruiken, is een beetje zonde zo Je koopt gewoon bij de HEMA een bedzeiltje en legt deze enkel aan de onderkant van het bedje, zo vanaf de beentjes. (al zijn die nu nog maar erg klein :mrgreen: ) en een molton en een hoesje. Eer dat het dan doorlekt is hij allang zindelijk :lol:
Hier overigens nog nooit voorgekomen. Eer dat het door die luier, kleren, slaapzak, 3 lagen beddegoed heen is, kunnen ze wel een heel zwembad leegdrinken! Of maak ik nu het bedje erg raar op bedenk ik me opeens :think:
Ik heb het ook nooit gehad gelukkig
Hier een bedzeiltje, molton, hoeslaken, slaapzakje, pyamabroek, romper en luier
Ik heb al 2 kinderen op het matras gehad en nog nooit vlekken, er is al heel wat overheen gegaan… spuug, plas, diarree :shifty:
Ik houd niet van bedzeiltjes, maar ben wel dol op 100% katoenen badhanddoeken.
Hier ligt er 1 matrasgroot op het matras, daarover een moltononderhoes, daarover heen een kleinere badhanddoek overdwars, alleen daar waar ze mogelijk plas en dergelijke doorlaten en dan een normaal onderlakentje.
Het is in al die tijd maar 1 x voor gekomen dat ik ook de alleronderste handdoek drastisch moest wassen, maar verder…
wij hebben er een afritsbare hoes omheen zitten!
Dus dat kan je dan gewoon in de wasmachine doen, bij vlekken of iets dergelijks…
Kan je het niet laten stomen en dan een zeiltje gaan kopen?
Probeer het eens met ossegalzeep,even insmeren en inlaten trekken.
Tegen de urinelucht kan je azijn proberen(even deppen).
Ik zou als ik jou was toch een zeiltje gebruiken.
Succes ermee!
Een zeiltje wordt toch afgeraden ivm wiegedood…? :think: Ik weet niet of ik dat aandurf, hij draait namelijk regelmatig 180 graden in zn bedje, dus dan zou hij met zn hoofdje op het zeil komen… :shifty:
Ik heb nu een molton en een onderlakentje, en Joas slaapt in een rompertje en pyjamaatje.
Wij hadden het zeiltje op de matras en dan de laken en verdere spullen daar overheen…
@D. wrote:
Een zeiltje wordt toch afgeraden ivm wiegedood…? :think: Ik weet niet of ik dat aandurf, hij draait namelijk regelmatig 180 graden in zn bedje, dus dan zou hij met zn hoofdje op het zeil komen… :shifty:
Ik heb nu een molton en een onderlakentje, en Joas slaapt in een rompertje en pyjamaatje.
Zeiltje moet toch onder de molton?
Ja, ik weet dat het zeiltje op het matras komt. Maar dan nog wordt het afgeraden, toch? Of heeft mijn kraamhulp tegen me gejokt?
D ik heb op de matras een celstofmatje liggen daarover heen heb ik de aerosleep en daaroverheen heb ik het laken en de aerosleep kan in de wasmachine en als er iets nats op de matras komt dan gaat door de aerosleep heen en trekt in het celstofmatje , :thumbup:
als je bang bent voor wiegendood kan je ook het beste een aerosleep aanschaffen kijk maar eens op google :thumbup:
trouwens de truuk met het celstofmatje dat doe ik ook op het aankleedkussen , want het komt zo vaak voor dat ik de luier net af doe en dat ze dan net plast en dan heb ikalles vol zitten en kan ik meteen alles in de was doen en nou alleen het bovenste deel
ik heb over de aankleedkussen een kussen hoesje ,daar op het celstofmatje en daarop een lekker badstof hoes en zo hoef ik dan maar 1 deel te wassen omdat het onderste droog blijft door het celstofmatje :thumbup:
@D. wrote:
Ja, ik weet dat het zeiltje op het matras komt. Maar dan nog wordt het afgeraden, toch? Of heeft mijn kraamhulp tegen me gejokt?
van die ouderwetse plastic zweet zeiltjes worden inderdaad afgeraden , maar je hebt tegenwoordig bij de HEMA van die “stoffen” zeiltjes die ook ademen. ALs je die maar opdekt tot de onderrug lijkt het me sterk dat kindjes erin stikken.
Oh, ik zie dat je kleintje 180 graden draait in zijn bedje :oops: Nou dan kan je altijd nog lekker de combisleeper gebruiken. Hier ook gebruikt vanaf een maand of 3 tot heel recent. Altijd lekker warm en nooit druk hoeven maken om dekentjes en lakentjes :thumbup:
Precies je hebt zelfs kleine moltonbed’‘zeiltjes’’ en speciale die wel ademen dus niet meer die plastice die zijn idd afgeraden ivm wiegedood.
Ik heb een kleine moltonbedzeil en een molton erover en dan het beddegoed.
Je kan tegen de plekken anders wat dettol verdunnen en dat boenen op het matrasje…of de magic truc hierzo na een ongeluk wat dwars door alle lagen heen ging en all over the place zat…matras OMDRAAIEN :mrgreen: 8)
Op de commode doe ik gewoon een hydrofiel dubbel onder de kont en die vervang ik vaker dan de hele hoes…