schoonmaken geslachtsdeel meisje

misschien een rare vraag.

Maar als je een meisje wast, bij de schaamlipjes, dan zit er van dat witte spul tussen, moet je dat weg wassen of hoort dat daar te zitten. het lijkt op een soort huidsmeer.

Je hoeft niet hard te gaan boenen om dat eraf te krijgen …Het is ook nog wat huidsmeer…gewoon wassen met lauw alleen water…liever ook geen zeep…

Met een washandje met alleen wat water voorzichtig weghalen.

Ik zou het niet laten zitten, dan heb je kans op infecties en het lijkt me ook niet zo fris…

Ik heb dat nog nooit weg gehaald. Ik was gewoon met een washandje eroverheen. Wat er mee komt, komt mee, maar ik was niet specifiek tussen de schaamlipjes. Het is huidsmeer/afscheiding en biedt naar mijn idee bescherming. Ik geloof echt niet dat het voor infecties zou zorgen (integendeel eerder).

het is afscheiding van de talgkliertjes die in de schaamlippen zitten. Kunnen wij als volwassenen ook nog hebben. Is niet noodzakelijk om weg te halen, maar als Femke in bad is geweest maak ik het altijd wat schoon. En wat er meekomt, komt er mee, en de rest blijft zitten.

Niets bijzonders dus

Ik maak het altijd gewoon schoon met een billendoekje. Als ik haar verschoon (plas of poepbroek) maak ik haar hele billetjes schoon en tussen haar schaamlipjes met een schoon doekje.

Bij Rhodé (zij vind het vervelend nu) doe ik het alleen als ik haar in bad doe samen met Amélie.

Het is volgens mij geen viezigheid, maar vind het wel zo fris en fijn als het schoon is!

Hoe heb je het het afgelopen jaar gedaan denk ik dan? :think: niet lullig ofzo, maar waarom nu pas die vraag?

Als je het een beetje weg wilt halen… Liefst met een vochtig lauw wattenbolletje… en dan van voor naar achteren kun je het een beetje schoonmaken…

Ik heb het het afgelopen jaar gewoon laten zitten en normaal met water schoongemaakt.

Maar was toch benieuwd

in het ziekenhuis zeiden ze het vooral te laten zitten. ik weet alleen niet tot welke leeftijd, misschien is dat alleen maar in het begin. ik maak het nu zo af en toe schoon, maar niet heel fanatiek. gewoon voor de frisheid, maar het kan geen kwaad.