schoonmaaktips!

Ik kan het zelf niet vinden, hier op het forum (sorry dus als het er wel al is).



Maar ik kan zelf nooit tegen dat agressieve schoonmaakspul.

Krijg er hoofdpijn van, en jeuk op mijn huid (terwijl ik het spul niet aanraak).

Nu ik zwanger ben poets ik dus niet meer met deze spullen, dat doet manlief.



Maar he, nesteldrang begint een beetje op te komen en wil graag aan de poets.



Iemand tips om kalk en al te verwijderen, goed te poetsen zonder deze agressieve middelen?



(misschien kunnen we hier een algemeen topic dan van maken met allerlei schoonmaaktips?)

Kalk…met azijn :wink: werkt hier prima.

Azijn, niet alleen voor kalk maar voor bijna alles

Azijn indd :thumbup:

gewoon azijn in warm water? Handig! Dank jullie wel voor de tips.

@Cin. wrote:

gewoon azijn in warm water? Handig! Dank jullie wel voor de tips.




Ja.

Maar voor kalk gewoon onverdund. Meestal leg ik dan even een 10 minuutjes een nat washandje doordrenkt met azijn op de kraan etc, en dan kun je het daarna gewoon zo schoon vegen :thumbup:

Oke :thumbup:



Wij hebben ook boven de wc waar ontzettend veel kalk continue in zit.

Kunnen blijven schrobben daar, niet normaal. Moet ook gemaakt worden, want de bak spoelt heel lichtjes continue water door.

Maar als we de ene dag de wcpot schoon hebben gemaakt, is hij de dag er na alweer met zwarte vlekken versiert :?



Frustrerend!

die bruis dingen voor je tanden…?





en idd azijn in water gaat super…

Azijn wat een tip, ga ik ook eens proberen! :thumbup: :thumbup:

zelf gebruik ik ook altijd azijn maar mijn schoonmoeder gebruikt citroensap uit een flesje als er iets ontkalkt moet worden en werkt perfect bij haar.

@Vlinder75 wrote:

zelf gebruik ik ook altijd azijn maar mijn schoonmoeder gebruikt citroensap uit een flesje als er iets ontkalkt moet worden en werkt perfect bij haar.




als het maar zuur is… cola werkt ook…

@Gab wrote:

die bruis dingen voor je tanden…?





en idd azijn in water gaat super…




steradent ofzo…



en gewoon een fles normale cola der in pleuren… :slight_smile: (mentosje er bij hihi sorry)

Enneuh iemand nog een supertip om de waterkoker te ontkalken???

Heb het al 3 keer met azijn geprobeerd maar blijft ietwat zitten

@Sennapen wrote:

Enneuh iemand nog een supertip om de waterkoker te ontkalken???

Heb het al 3 keer met azijn geprobeerd maar blijft ietwat zitten


laat je het dan koken erin? Laten koken en dan laten trekken…En mag pure azijn zijn hoor of toch zeker meer azijn dan water als het zo erg gesteld is!!

@dietske wrote:

@Sennapen wrote:
Enneuh iemand nog een supertip om de waterkoker te ontkalken???

Heb het al 3 keer met azijn geprobeerd maar blijft ietwat zitten


laat je het dan koken erin? Laten koken en dan laten trekken…En mag pure azijn zijn hoor of toch zeker meer azijn dan water als het zo erg gesteld is!!


Idd, gewoon heel veel azijn. En vaak opnieuw laten koken. Af en toe nieuw water en azijn erin. Op bepaald moment komt het echt los.

Ja heb het wel laten koken, maar daarna er weer uitgegooid :oops: , whaha silly me. Zal dat trekken nog eens proberen. :wink:

Gewoon even laten staan sanne…komt het kalk echt wel van los.



Cola heb ik hier ook voorbij zien komen. Dat blijkt idd een goede tip te zijn.



Antikal kun je ook gewoon in de wc doen en daarmee boenen. Werkt hier ook.

Gelukt hoor!!! Moest het inderdaad evenlaten staan! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Wel goed omgespoeld erna? Anders drink je straks azijn thee :stuck_out_tongue: :lol:

Haha ja heb hem daarna nog een paar keer laten koken met gewoon water… :mrgreen:



Ik weet niet of azijnthee zo lekker smaakt :angel: