Beste allemaal,
Sinds ik weet dat ik zwanger ben, durf ik geen schoonmaakmiddel meer aan te raken.
Maar zijn er schoonmaakmiddelen die je ook als zwangere gerust kunt gebruiken in het huishouden?
Het is zo lastig om alles aan hubbie over te laten…
X Do
Goeie vraag, ook al is dit mijn 2de zwangerschap, vraag het me ook af. Binnenkort komt er een verhuizing, deze flatje moeten we ook schoon achterlaten. De oven moet ook nog eens schoongeboend worden omdat neefje hem overneemt van mij.
Dus ja, wilde van die Muscle gebruiken, maar die spul is denk ik ook erg sterk… ik durf dus ook niet :shifty:
Zo ver ik het weet kan je allesreiniger gewoon gebruiken, maar bleekmiddel moet je ontwijken schuurmiddel kan je ook gewoon gebruiken wel daarna je handen goed wassen
Ik gebruik wel bleekmiddel, ook hele zwangerschap van Jelle gedaan…
Er moet toch iemand de wc schoonmaken :oops: :mrgreen:
Waarom moet je bleekmiddel ontwijken?
Bij de sterkere dingen zoals ovenreiniger moet je idd handschoenen dragen maar dat moet je ook als je niet zwanger bent.
Ik heb iig nog nooit gehoord dat je schoonmaakmiddelen moet laten staan, als dat zo is dan kun je helemaal niets meer tijdens je zwangerschap…
Zooooooo dat was een mooi excuus voor heel wat
Klonk me al bijna te mooi in de oren
Ovenreiniger is heftig, daar moet je gewoon mee uitkijken, wat Mellie al zegt, dat moet iedereen, net als met ammoniak of dat spul waarmee je weervlekken uit het plafond kunt bleken.
Op school hadden we een workshop schoonmaakmiddelen (niet lachen want ik meen het serieus) voor de leerlingen en de leerlingen moesten elk etiket bekijken op veiligheid en gebruik etc. Ik kan me geen etiket herinneren waarin iets stond over zwangerschap :think:
Wel dat je op moet passen met inademen, maar dat geldt echt voor iedereen.
Desnoods gebruik je wat vaker handschoenen of een kapje voor je mond, maar gebruiken kan hoor.
Er staat op meerdere sites dat je uit moet kijken met gevaarlijke stoffen, chemicaliën, bestrijdingsmiddelen, etc.
Aangezien wij hier ruim 2,5 jaar over gedaan hebben om zover te komen, namen we het zekere voor het onzekere en bleef ik van alle chemicaliën af.
Komt ook een beetje door een vriendin van mij, die niet eens aan afwasmiddel durfde te komen met anti-bacteriële werking voor extra hygiëne…
Maar het kan dus gewoon wel?
@Dominique wrote:
Er staat op meerdere sites dat je uit moet kijken met gevaarlijke stoffen, chemicaliën, bestrijdingsmiddelen, etc.
Aangezien wij hier ruim 2,5 jaar over gedaan hebben om zover te komen, namen we het zekere voor het onzekere en bleef ik van alle chemicaliën af.
Komt ook een beetje door een vriendin van mij, die niet eens aan afwasmiddel durfde te komen met anti-bacteriële werking voor extra hygiëne…
Maar het kan dus gewoon wel?
Ja dat kan me wel voorstellen in dat geval.
Maar de chemicaliën klinkt al anders dan schoonmaakmiddelen. Daar blijf ik ook maar af.
Een beetje voorzichtig zijn is goed, maar sla er niet in door hoor! Afwasmiddel en allesreiniger zijn de basisdingen die je gewoon kunt gebruiken.
En de wc laat je dan stiekem gewoon aan je man over

zo ben jij gerust en kun je toch gewoon poetsen

ik keek alleen uitmet chemische schoonmaakmiddelen die erg roken.
Zoals muscle ovenreiniger. Gewoon alles reiniger enz kan geen kwaad
tenzij je het opdrinkt hihi, maar dat doe je vast niet
Je kunt gewoon de schoonmaakmiddelen blijven gebruiken hoor, vraag het anders gerust even aan de VK of Gyn
dat zou idd wat zijn…dan zou ik mijn beroep niet meer kunnen uitvoeren (arme mensen bij wie ik thuis werk )
gefeliciteerd met je zwangerschap!
toen ik net zwanger was heb ik deze vraag ook gesteld hier, en toen kreeg ik dezelfde antwoorden haha
ik heb gewoon voor mezelf besloten dat ik uiteindelijk alleen de minst chemische dingen gebruik, dus gewoon dreft, cif, allesreiniger maar geen bleek of amonia of ander sterk spul.
je kan trouwens ook bij de natuurvoedingswinkel biologische schoonmaakmiddelen kopen van “ecover” het ruikt gewoon fris en zepig maar er zit helemaal niks schadelijks/chemisch in. Op mijn vorige werk hadden we deze spullen en alles werd gewoon schoon hoor!
als je net zwanger bent, ben je ook zo ontzettend onzeker en als ik dan lees dat je 2,5jaar bezig bent geweest dan vind ik het helemaal niet verwonderlijk hoor en kan ik me voorstellen dat je het zekere voor het onzekere wil nemen!
:-*