Schoonmaak van de school

Wij zijn sinds kort van school veranderd voor beide kids.

Op de vorige school hielp ik ook altijd al met de schoonmaak,eens in de zoveel tijd. Er waren dan maar heel weinig ouders en veel konden we die avond dan ook niet doen…

Vanmorgen breng ik mijn kids naar school en staan er bij alle ingangen moeders moet schorten en hoofddoekjes om…ze delen schoonmaakdoekjes uit,met daaraan een briefje vast wat je mee moet nemen volgende week als je komt helpen bij de schoonmaak…

op deze wijze komen er meer ouders helpen want als je het doekje aan neemt verwachten ze je ook…

Ik vond het echt zo’n leuk idee…soms moet ik ook werken op de avond als ze het doen hoor,maar ben nu vrij…dus het doekje ligt al klaar…

Zal onze oude school deze tip ook geven,wie weet helpt het ze een beetje…

dat was vast niet bij ons :lol: leuk idee. Waarom ben je van school veranderd (offtopic)

We zaten bij het Rietveld…daar is toen de directeur op non actief gesteld,en vanaf toen alleen maar gedonder,ene juf overspannen,dan de ander…veel kinderen gingen van school af…

Wij hebben het 2,5 jaar de kans gegeven,maar liepen steeds tegen dezelfde dingen aan…toen de leerresultaten ook nog achter liepen hebben we de stap genomen…wel met moeite hoor,want vonden het een goede school…met sfeer…maar ja…leren is toch wel belangrijk he…

Gelukkig vinden ze t op deze school ook super de kids…hebben hun draai goed gevonden…en vond dit idd een heel leuk idee…zo met die schoonmaak om meer ouders te vinden…

Bij Th op school heb je schoonmaakploegen, van ouders dus.

Die maken dan op zaterdag schoon, er zijn een stuk of wat ploegen zodat je dus niet elke week hoeft. Er is ook een tuinploeg die de tuin/het plein verzorgt. Erg gezellig heb ik me laten zeggen.

Ik maak op donderdag&vrijdag ochtend de wc’s beneden schoon.

En vorig schooljaar zaten er van elke kleuterklas ouders op de gang al het speelgoed schoon te maken. Dat was ook erg gezellig, schoonmaken en kletsen en tussendoor een bakkie koffie, en afentoe een blik werpen in de klas om te zien hoe fijn Th bezig was! :thumbup:

maar wel een leuk idee! :thumbup:

Om de zoveel weken zou ik niet willen hoor…geen vaste verplichting hier voor mij…

Deze schoonmaak is 2x per jaar en als ik vrij ben wil ik graag helpen…

Zelfde geld voor andere activiteiten,als ik kan kom ik,maar geen vaste dingen…