schoon verkopen? Nu met foto's op pagina 2...

Als jullie iets verkopen, maak je het dan eerst schoon?



Ik heb iets gekocht via marktplaats, trek de bekleding eraf en het is te ranzig voor woorden, er zat zelfs een dode pissebed onder! :sick:

Verder allerlei koekresten en andere etensresten waar ik niet echt blij van word zeg maar…



Is dat normaal om zo spullen te verkopen?

Nee, dat lijkt me niet de bedoeling.

Ik zou zoiets niet eens gratis weggeven.



Ik heb een keer een gasfornuis gehad van iemand (een bekende notabene) en dat ding was te ranzig voor woorden, ik zou eerst dat ding schoonmaken voordat ik het aan iemand geef.

Maar ja wie ben ik?

vind ik niet…

bij het bibabad ben ik een beetje doorgeslagen en had ik de gaten in de zak gewassen…

vervolgens ben ik knetter vergeten het frame schoon te maken.



Maar in alle andere gevallen… als iets naar iemand anders gaat… maak ik het schoon.

ja, ik maak het altijd schoon. Maar ook als ik iets heb gekocht maak ik het grondig schoon. Van maxicosi en wandelwagen bekleding eraf en wat in de wasmachine kan in de wasmachine. Zo grondig zou ik het weer niet reinigen voor de verkoop :think: :mrgreen:

De bekleding zag er netjes en fris uit, het stonk niet, maar uit frisheid wilde ik het zelf wel even wassen.

En toen zag ik dus die rommel. Terwijl die mensen een zoontje hebben, zat er ook een haarspeldje in. :eh:



Hmm… :think:



Tuurlijk is het tweedehands en gebruikt, maar persoonlijk zou ik spulletjes niet zo de deur uit durven doen en dan te bedenken dat ik er nog een aardige prijs voor heb betaald ook.



Zal ik een mail sturen met dat als ik de dode pissebed en het eten terug stuur, of ik dan nog korting krijg? :wink: :mrgreen: :mrgreen:



Sorry, ben beetje flauw geloof ik.

:shock: nee ik maak alles schoon wat ik verkoop. Maar bah wat ranzig hoe je het hebt gekregen. Ik zou zeker een melding naar de verkoper maken. Ik vind het te ranzig voor woorden BAH

Heb je een autostoeltje gekocht?

Ik maak ook iets schoon als ik het verkoop. Maar of ik nou bijvoorbeeld bij een autostoel echt de bekleding er helemaal af zou halen voor ik het verkoop weet ik niet.

Maar als ik bijvoorbeeld de maxi cosi met easyfix van Kimberly zou verkopen, zou ik minstens even onder de bekleding op de bodem kijken en er desnoods met een borsteltje onderdoor vegen.

Goed, die staat dan wel helemaal gepoetst en gewassen op zolder, te wachten op hopelijk een tweede. Maar zelfs voor eigen gebruik heb ik m helemaal schoon gemaakt voor die de zolder op ging.



Het zal zeker niet expres gebeurd zijn hoor, denk dat mevrouw het gewoon niet in de gaten had en ik koop normaal nooit iets via internet. Dus daarom de vraag hoe jullie spullen verkopen. :slight_smile:



Ik weet wel dat toen we de auto in gingen ruilen, ik m dus wel helemaal schoon gemaakt heb, door de wasstraat gegaan, matjes uitgeklopt, overal onder en tussen gekeken of er zeker nergens meer iets lag.



Verder heb ik zelf ook nog nooit iets verkocht, alleen mn gupjes gratis weggegeven en die hoef ik niet te poetsen. :wink: :mrgreen:

hhahahahahahah.



Als ik iets verkoop zorg ik idd wel dat het schoon is, maar ga het niet helemaal grondig poetsen hoor!



De meeste mensen maken het toch nog schoon als ze het hebben gekocht.

@zonnetje01 wrote:

hhahahahahahah.



Als ik iets verkoop zorg ik idd wel dat het schoon is, maar ga het niet helemaal grondig poetsen hoor!



De meeste mensen maken het toch nog schoon als ze het hebben gekocht.




Hier ook!

O bah zeg!



Moet zeggen dat ik nog niet zo veel ervaring heb met kopen en verkopen op MP (of ergens anders).

We hebben wel ooit de zolder opgeruimd en een loopkarretje van Robin verkocht, en toen heb ik dat helemaal schoongemaakt.

Manlief had zoiets van, nu is het wel genoeg hoor…



Ze maken het toch zelf nog schoon, maar het gaat een beetje om het idee.

Zou me doodschamen denk ik als ik zo iets mee zou geven…



Nu staan onze eetkamer stoelen te koop, want volgende week krijgen we nieuwe.

Ik heb al een gegadigde en die komt kijken zodra de nieuwe er zijn, want dan kan ze ze meteen meenemen.

Nou, die gaan ook nog wel even gesopt worden.



Ben sowieso erg sopperig op het moment…haha… :shifty: :oops:

Ik lever zelf alles spik en span af, misschien zelfs wel te schoon… :shifty:

Zo hebben wij een stoel naar gerry gebracht, gewassen, alles ingevet wat moest en zelf het kunststof in de kunststof beschermer…

Ach ja, das een tik…



Maar ik maak me nooit zo druk om de staat waarin ik het van een ander krijg hoor.



Ik kocht ooit voor in mijn oude brik een 2e hands romer king… mevrouw in kwestie vroeg er maar 30 euro voor juist omdat hij niet schoon was.

Er was chocolademelk overheen gegaan, ding was dus helemaal plakkerig en bruin.

Thuis hebben we de stoel gereinigd en de bekleding gewassen. Kwam er brandschoon uit en uiteindelijk heeft zij dus minder gebeurd omdat ze te beroerd was om het ding te wassen. Ja moet je zelf weten.

Die oude stoel is na gebruik weggegeven via gratis op te halen, maar ik heb hem wel weer schoon afgeleverd… 8)



Onze kinderwagen bekleding is ook 2e hands, maar ook die heb ik zelf nog gereinigd, terwijl het echt wel schoon was. Dus idd, meestal gaan mensen zelf nog aan de slag. Dus mij maakt het niet zo uit hoe ik het krijg.

De bekleding rook niet naar zeep, maar zag er wel schoon uit.

Als ik iets op een rommelmarkt koop en het ruikt naar zeep en ziet er inderdaad schoon uit, dan zal ik het niet zo gauw opnieuw in de wasmachine gooien, tenzij ik op dat moment net een draai was in die kleur heb.



Bovendien zie je op een rommelmarkt zelf meteen hoe het eruit ziet en kun je aan de hand daarvan je bod aanpassen.



Ach, de bekleding ruikt weer lekker fris naar zeep, de pissebed en zijn voedselvoorraad gaan ook zo de kliko in, sopje erover en klaar!



Maar ik was gewoon benieuwd hoe dat “normaal” via marktplaats gaat.

verkopen dan schoon, weggeven dan maken ze het zelf maar schoon.

Ik heb ook nog een haarspeldje gevonden. Dus had een mail gestuurd dat er zoveel vuil onder de bekleding zat en of ze het speldje terug wil.

Er kwam alleen een reactie dat ik het speldje weg mag gooien en dat ze de bekleding er niet af gehaald had.



Er werd verder niet over die ranzigheid gepraat.

Zal strakjes wel een foto maken :sick:

Bah!!!



Ik was altijd de kleding die ik op mp verkoop, en strijk het netjes. Zelf vind ik het niet erg als iets muf ruikt wat ik heb gekocht, en ik was het zelf ook altijd nog. Maar vies??? :sick: :naughty:

Als ik wat verkoop dan maak ik het gewoon schoon!

Heb laatst een wipstoeltje verkocht maar heb de zitting uitgewassen en het frame schoon gemaakt, ik zou het zelf ook niet fris vinden om iets te kopen wat smerig zou worden afgeleverd.

Ik zou mezelf schamen om iets te verkopen of weg te geven wat vies is! :hand:

Ik neem aan dat je dat soort dingen zelf toch ook schoonhoudt? Of gaat het stoeltje na laaste keer gebruiken vies en wel de kast/garage in? :think: 8)



Wij zetten alles gepoetst en wel in de kast/garage.

Alhoewel, ik heb wel wat vazen en bloempotten in de garage staan, die nog niet schoon zijn. Die zou ik zeker eerst even schoonmaken voor ik ze weggeef/verkoop. :wink:

ik neem overal foto’s van… en maak het dan dus ook eerst schoon… als het al vuil op de foto staat verkoopt het al niet. Kleding strijk ik ook altijd eerst.



Ik bied in de regel ook altijd alleen maar op advertenties met foto… die anderen vertrouw ik al niet :shifty:

Deze stoel stond ook met foto op mp. De verkleuring van de zwarte stof door de zon is op de foto erger dan in het echt.

Maar op een foto kun je niet onder de bekleding kijken. :wink:



Goed, mocht je net gaan eten, kijk dan niet onder de spoiler:





Een uitgedroogde pissebed. Zat ook echt op die plaats… :sick:



Het totaal plaatje van de zitting:





De rechterkant nog een keer en dan iets duidelijker:





Nu is de auto kapot, maar een klein sopje met een scheutje Ajax is in dit geval niet voldoende om de stoel schoon te maken. :sick:



Wens me sterkte, ben ik niet over een half uur terug, dan ben ik aangevallen door het ongedierte wat in de stoel zat. :wink: :stuck_out_tongue: :mrgreen: