schoolreisje

Mijn zoontje zit net op school vorige week begonnen, en krijgt nu al een brief mee voor het schoolreisje, het schoolreisje is dus al op 26 september! Ik vind dit maar een rare maand voor een schoolreisje of ligt dat aan mij.



Ze wilden de activiteiten dit jaar wat beter over de gehele schoolperiode verspreiden, ok dat snap ik nog. Maar weet nog vroeger toen ik op school zat dat juist het schoolreisje datgene was waar je het hele schooljaar naar uitkeek.



Zijn er meer scholen die zo vroeg in het jaar een schoolreisje hebben?



Wat ik vooral jammer vind is dat ik niet weet of ik nu die dag wel vrij kan krijgen om hem uit te zwaaien en op te halen.

Hier staat op 20/09 het schoolreisje gepland, de datum was vlak voor de zomervakantie bekend gemaakt. Vorige week, eerste schoolweek hier, kregen we een uitgebreidere brief.

Hierin staat ook dat kleuters die nog geen 4 jaar zijn (dus aan het wennen zijn) niet mee mogen en degene die net op school zitten het beste even kunnen overleggen met de juf.

jah, wordt meer gedaan, het is stukken goedkoper :slight_smile: scheelt vaak 2 euro oid! plus dat de accommodatie ook veel rustiger is.



Ik denk dat jezelf het beste kan beoordelen of je kind het wel of niet kan, in overleg met lk.

Ohw hij gaat ook wel daar twijfel ik niet over, vind het alleen vlot zo vlak na de vakantie. Hij heeft voor de vakantie net 3 volle weken school gehad en daarvoor nog een aantal wendagen. Hij kan het prima aan lijkt mij

Wij hadden het vroeger ook vaak aan het begin van het schooljaar… en wat mij betreft mogen ze dat hier ook gaan invoeren.



In de laatste maanden is het sportdagen, schoolreisjes, juffenverjaardag in de klas, allerlei afrondende dingen… nee in het kader van de spreiding zeg ik: schoolreis lekker in de eerste schoolmaand, ook leuke setting voor de juffen/meesters om de kinderen nog iets beter te leren kennen na die eerste weekjes etc.



Nou scheelt het wel… hier gaan de groepen 1 en 2 niet op schoolreis, die hebben hun eigen kleuterfeest op school (maar ook pas aan het eind van het schooljaar).

Dank je voor je antwoord mamaMarije van die kant had ik het nog niet zo bekeken, kinderen beter leren kennen enzo daar zit wel wat in ja.



de laatste maanden ben ik het ook mee eens dat er dan altijd wel heel veel is.



Hier gaan ze naar het land van Jan klaassen lekker spelen zowel binnen als buiten, en dat is iets wat Steven graag doet. Dus mag hij zeker mee.





Ik had het alleen graag even voor de vakantie geweten, zeker omdat het op een donderdag valt, de dag dat hij door de gastouder gebracht en gehaald wordt.

Hier ook schoolreisje aan het begin van het schooljaar. De school kiest hiervoor zodat de kinderen elkaar goed leren kennen. Het is een Jenaplan school waar combiklassen zijn die elk jaar van samenstelling wisselen (bij een groep 3-4 gaan de groep 4 kinderen aan het einde van het schooljaar uit de klas en komen er nieuwe groep 3 kinderen bij, die dus het jaar ervoor groep 2 waren). Ik vind het wel prima zo, zeker met de wisselende samenstelling in de klas.

hier doen de kleuters geen schoolreis, maar een kleuterfeest. Dat is in mei, maar een beetje spreiding zou idd wel erg fijn zijn want alles komt in de laatste paar (warmere ) maanden en dat is wel erg druk allemaal voor de kinderen!