Wij gingen met de PSZ gezellig met de huifkar naar de zandvlakte (ouders dus ook mee). Erg gezellig. Eigelijk veranderd er wat dat betreft niet zo veel voor Thomas. Ik hoop maar dat het donderdag droog is!
En B’Elanna mooie naam hoor :inlove: ! En bijzonder ook, ach dan schrijft de verzekeraar het maar verkeerd… :roll: .
Jeetje, wat weinig begeleiding lees ik hier…
Zou dat ook echt mogen; 1 begeleider op ruim 10 kleuters?
In ieder geval ging mijn kind dan niet mee. Helemaal niet als ze ook nog zwemkleding moeten meenemen? :shifty:
Zoon is net met de peuterspeelzaal meegeweest op schoolreisje. Naar de kinderboerderij en ze hadden zelfs 1 begeleider op 1 kind. Das helemaal toppie natuurlijk.
Voor kleuters zou ik 3, max. 4 kleuters op 1 begeleider toch echt maximaal vinden.
Kaylee gaat met de psz naar het stadspark hier in Gronau. We gaan op de fiets, dus ouder/grootouder/voogd moet mee.
Vorig jaar is Kaylee niet meegeweest omdat ik toen nog geen zin had om dat end te fietsen, Jayden was toen 1.5 mnd. Dit jaar gaan we wel mee. Jayden mocht ook mee, maar die laat ik bij een vriendin. Het is voor Kaylee wel zo leuk als het haar dag is en niet weer met broertje erbij.
hier op school gaat er 1 begeleider mee op elke 4 kids mooie kleine overzichtelijke groepjes ben ik ook wel erg blij mee
Britt is vorige week met groep 1 en 2 naar Santjesfertier geweest en iedere ouder had 4 kindjes onder zijn/haar hoede. Voorts was 1 van de juffen een soort van vliegende keep.
@mutsy wrote:
Britt is vorige week met groep 1 en 2 naar Santjesfertier geweest en iedere ouder had 4 kindjes onder zijn/haar hoede. Voorts was 1 van de juffen een soort van vliegende keep.
Het is daar leuk hé!
Ik ben er ook een paar keer geweest, 1 keer met stage (kinderclub verstandelijk gehandicapten en 1 keer als begeleiding met een kinderfeestje.
Hier zijn de schoolreisjes aan het begin van het schooljaar, spetember dus.
Volgens mij zijn er wettelijke regels voor de begeleiding, en als ik zo lees gaat dat niet altijd goed.
Kinderen van groep 4 zomaar los laten??? Heel raar, ik zou mijn kind daar ook niet aan meegeven. :wall: Lekker thuis houden hoor, maar ook zeker de school aanspreken. Dit kan echt niet!!!
Alyssa gaat de 17de naar Giga konijnhol in Ommen.
Groep 4 loslaten in Hellendoorn?!
Dan zou ik Robin ook niet meegeven.
Heb me altijd al afgevraagd hoe je haar naam uitsprak.
Robin gaat over 2 weken naar Dippie-Doe, net zoals vorig jaar.
Daar is het 1 begeleider (ouder of leerkracht) per 5 kinderen.
Er is wat hoop voor B’Elanna!!!
Schijnbaar heeft het ze toch wakker geschud, want er schijnt een brief te komen van de week waarin gemeld wordt dat er nog 5 ouders meegaan!
Ik wacht nog even af wie dat zijn en beslis dan.
Wel een heel goed gesprek gehad met één van de juffen en ze begreep me volkomen…
Ben benieuwd Wordt vervolgd
mijn dochter gaat donderdag 18 juni naar havelte
daar blijkt een grote speeltuin etc is
Alyssa gaat de 17de naar Giga konijnhol in Ommen.
Oh leuk! Daar hebben we net een week op de camping gestaan, Laura vond het geweldig. Er waren elke dag wel een paar groepen met schoolreisjes daar.
Overigens, als ik sommige van de verhalen hier lees, met zulke kleine kinderen en zo weinig begeleiding op pad.... daar zou ik als ouder ook niet blij van worden!
Bij de school waar Laura straks heen gaat, hebben ze in groep 1 & 2 geen schoolreisje, maar een groot feest op school. Dus ik heb nog twee jaar rust :wink:
gister waren wij in ballorig en daar waren ook twee schoolreisjes… al die juffen en moeders zaten te kwekken aan tafel… terwijl er helemaal geen toezicht werd gehouden… Er was gewoon veel ruzie… tot schoppen en slaan toe! dus regelmatig gezegt… dat doen we hier niet…
ik kan dit niet uitstaan, ik sta zelf ook voor de klas, en ben met schoolreisjes meerdere keren in ballorig geweest. We deelden ons altijd op, zodat er overal bij elk toestel iemand zat, voor de problemen die er zich voor konden doen.
Kortom… voor ons was er niks aan in ballorig!
@konijn wrote:
gister waren wij in ballorig en daar waren ook twee schoolreisjes… al die juffen en moeders zaten te kwekken aan tafel… terwijl er helemaal geen toezicht werd gehouden… Er was gewoon veel ruzie… tot schoppen en slaan toe! dus regelmatig gezegt… dat doen we hier niet…
ik kan dit niet uitstaan, ik sta zelf ook voor de klas, en ben met schoolreisjes meerdere keren in ballorig geweest. We deelden ons altijd op, zodat er overal bij elk toestel iemand zat, voor de problemen die er zich voor konden doen.
ohh waar zijn jullie geweest dan mijn oudste is gister ook bij ballorig geweest op schoolreisje in heerhugowaard
Alyssa zit in een klas van 24 en er gaan 3 ouders mee + de meneer.
De groepen 1 en 2 gaan hier wel samen naar Giga Konijnhol.
Hier gaat trouwens de 17de de groepen 1 t/m 7 op schoolreis.
Groep 8 is vorige week op schoolkamp geweest.
Wij waren vrijdag met Anne in de efteling. Daar waren veel schoolreisjes die dag. Als ik zag hoeveel kinderen en hoe weinig begeleiding er was kreeg ik de kriebels. Ik zag geen kinderen loslopen zeg maar, ze bleven wel in groepen, maar zo krijg je naar mijn idee weinig van het park mee. Ik zoud e verantwoording niet willen hebben over zo n grote groep kinderen. Eens zien hoe het eraantoe gaat straks op de basisschool waar Anne naartoe gaat :?
@sabrina27 wrote:
@konijn wrote:gister waren wij in ballorig en daar waren ook twee schoolreisjes… al die juffen en moeders zaten te kwekken aan tafel… terwijl er helemaal geen toezicht werd gehouden… Er was gewoon veel ruzie… tot schoppen en slaan toe! dus regelmatig gezegt… dat doen we hier niet…
ohh waar zijn jullie geweest dan mijn oudste is gister ook bij ballorig geweest op schoolreisje in heerhugowaard
neeh… we waren in het noorden! heel andere kant op!!
Th zijn schoolreisje (2x uitgesteld door slecht weer) was erg leuk!
Eerst naar het Balloerveld fietsen, toen met zn allen 2 kringspelletjes gedaan, daarna aan de wandel naar een goede picknickplek op de hei en al snel kwam de herder eraan met zijn schapen, honden en geit.
Kinderen mochten tussen de schapen lopen, dingen aan de herder vragen, kijken wat de herder deed, of ze klommen lekker in bomen enzo.
De ouders zaten te kletsen, thee/koffie drinken en/of te eten haha. Het was echt heel gezellig! :thumbup: