schoolreis

Jan heeft morgen schoolreis.

hij hefet er zin in en waar ze naar toe gaan is ook wel leuk.

er is een grote speeltuin, maar ook kunnen ze er kleine profjes doen; bv. fietsen om een lamp aan te krijgen.

maar wel is het 14 euro,…

wat doen ze bij jullie en hoeveel betalen ?

Wij gaan altijd in september. We gaan naar Oud Valkeveen; een uit de kluiten gegroeide speeltuin. Wat de bijdrage word weet ik niet. Maar geen veertien euro! :shock:

moet ik er wel even bij zeggen, dat ze dus zelf helemaal niks hoeven mee te nemen, dus ook geen brood.

verder s het ca. 35 minuiten rijden

Gaan ze dan met een bus of zo?

daar ga ik wel vanuit.

er gaan zo’n 10 volwassenen mee

groep1 en groep 2 bestaat uit ca 60 kleuters,…

ja dan i het inderdaad niet zo gek nee, die eigen bijdrgae. een bus is echt ontzettend duur…

Wij gaan met de auto’s van de moeders die meegaan.

leuk !!



heeft jullie school de schoolreis altijd aan het begin van het jaar?

hier is het altijd aan het eind.

er zijn ieg al 3 scholen waarvan groep1/2 op schoolreis gaat

en donderdag ook 2 scholen

Wij zijn nu net verhuisd. Maar op de vorige school waren we 25 euro kwijt aan de schoolreis. Meestal was de bestemming een dierentuin of een pretpark. De bus maakt de schoolreis inderdaad zo duur. En met inmiddels 5 kinderen op de basisschool zit ik echt niet te wachten om even 125 euro neer te tellen voor een schoolreisje. Van mij mogen ze die schoolreisjes helemaal afschaffen. Doen ze een extra sport en spelletjes dag of een bos dag oid. dan zijn de kinderen tenminste met de klasgenootjes onder elkaar. Want nu met die schoolreisjes lopen ze vaak met een klein groepje van 3 of 4 kinderen de hele dag door het park. Met een beetje geluk wordt er nog gezamelijk gegeten. En met het geld wat we dan uitsparen kunnen we met het gezin heel veel leuke dingen doen.

dat kan ik me idd wel voorstellen ja .

weet van 2 andere scholen dat groep 1 een feest op school hadden.

de ene had een kabouterfeest, de ander een sprookjesspeurtocht.





maar jan had het erg leuk gehad.

en wat een verrassing zeg; toen de bussen (3 kleine) bij school aankwamen, zagen we alleen de juffen in d ebus zitten !!!

wat een schrik zeg !!

niemand had gedacht dat ze zich op de grond hadden verstopt :mrgreen:

Lachen he?



Onze school staat naast een bos, dus daar zitten we zeer regelmatig. En we zijn ook zo in de duinen dus dat is niet echt bijzonder meer…

Maar we houden het met de kleuters ook simpel hoor. Het is al zoiets spannends en indrukwekkend. Ik geloof niet dat je een net vierjarige veel plezier doet met een tripje naar de Efteling. (de moeders trouwens ook niet :wink: )

Fijn dat Jan het leuk heeft gehad!



hier is hij naar toe geweest

Bij ons op school is de bijdrage per bouw verschillend. In de onderbouw is de iegen bijdrage 7.50 euro. We gaan naar een speeltuin met de auto’s bussen zijn inderdaad erg dur. Daar krijgen ze eten en drinken.



Groetjes Juudje

Bij Chey-Ann op school word het hele schooljr alles v.d. ouderbijdrage gedaan. deze isdan ook 45euro p.kind.

Er is een gespreide betaling mogelijk voor diegene die daar prijs op stellen.



Afgelopen schooljr hadden we in de 1e wk al de schoolreis…en ja deze doldwaze mama ging natuurlijk mee. zoals met elk schoolreisje.

De school bestond in die wk 50jr en deze wk was dan ook bestempeld tot droomweek… kinderen moesten de 1e dag verkleed op school komen en de ingang was versierd. alle leerkrachten en andere medewerkers waren verkleed als disney figuren.



Waar de schoolreis heen ging toen…niks minder dan de Efteling.

Het was een super dag. hebben met meerdere ouders de digi-cams meegenomen en een partij foto’s van de kids gemaakt.



dit schooljr weet ik nog niet waar de reis heen gaat, maar ik weet wel dat t op 12-6 is en dat ik die dag mee ga…



gr vicky