madre, heeft je kleine al wel speelafspraakjes gehad?
Dat zijn de momenten dat er wat contakt komt met de ouders van zijn klas.
Bij het brengen en halen en dan later ook op het schoolplein.
Meestal kom je in het groepje met moeders waar je kind dan het meest mee speelt.
@stillewater wrote:
Meestal kom je in het groepje met moeders waar je kind dan het meest mee speelt.
Nou Lous heb jij even geluk
Sorry stillewater maar dit klinkt gewoon niet, “je komt in een groepje…”
Ik ben altijd te laat voor sociaal schoolpleingedrag.
Mijn dochter heeft vriendinnetjes, ik zit in de klankbordgroep van school en dus praat ik met iedereen en met niemand.
Echt heel belangrijk vind ik het ook niet, en ik zie die groepjes wel trouwens. Of het negeren is weet ik niet, het is niet altijd te doen om iedereen te groeten of begroet te worden.
Ik zeg ook niet altijd iedereen goededag of goedemorgen.
Op de psz vond ik het echt vreselijk, ik had echt het idee dat ik zo’n jonkie was die haar kind kwam halen. En dat terwijl ik echt niet de allerjongste was. Het is onervarenheid denk ik en in sociaal-schoolplein gedrag moet je ook groeien ofzo. Weet ik veel. Ik vind het een raar gegeven eigenlijk 8)
Ik denk dat je best wel wat sneller ouders leert kennen als je kind daar veel speelt, maar waarom zou je op een schoolplein willen ‘hangen’ ?
Ik werk tegenover een school en zie ze vaak al een half uur van te voren klaar staan en een half uur erna staan ze nog te praten.
Ik vraag me dan altijd af of ze niks beters te doen hebben.
oke bekentenis van mij 8)
Ik ben op een gegeven moment een wedstrijd gaan doen. Want ik wilde een keer eerder zijn dan die moeder die er altijd als eerste was 8)
Het is me nooit gelukt.
Maar sinds mijn rooster is verandert kan ik ook gewoon niet meer zo vroeg daar staan. Ik zie de lol er ook niet van in hoor.
Of na het wegbrengen, een half uur blijven kletsen. Neem er dan een kop koffie bij :thumbup: wel zo gezellig toch?
haha , hangouders, leuke nieuwe term :mrgreen:
ok, het staat er misschien stom, maar je snapt toch wel wat ik bedoel. :roll:
Er ontstaat gewoon een groep mensen waar je mee staat te praten en dat zijn degene waar je kind meestal mee speelt.
En ja, een ander zal dat misschien zien dat je bij een groepje hoort.
De scholen waar ik regelmatig langs loop, bestaat niet uit een groep mensen, maar uit een heleboel groepJES mensen. Een stuk of 5/6 verspreid over het schoolplein. Met echt wel dusdanige ruimte ertussen en ruggen naar buiten, dat ze er niet echt aanspreekbaar uit zien.
Maar misschien is dat alleen hier zo
Becca, dat meen je niet :shock: echt in een kringetje zeg maar?
Bij ons op het kleuterplein staan er vaak dezelfde mensen met elkaar te praten maar dat vindt ik alleen maar logisch. De kinderen zitten vaak bij elkaar in de klas of je kent de ouders uit de buurt. Maar ze staan niet in kringetjes hoor Dat zou ik echt belachelijk vinden.
Ik ben wel van mening dat je andere ouders wat beter leert kennen als de kinderen bij elkaar gaan spelen. In het begin bracht ik Jimmy ook zelf zodat ik wel een beetje een idee had waar hij terecht kwam
Ik ben wel een van die moeders die 's ochtends vaak even blijft hangen, de kinderen van Ed’s nichtjes en broer zitten op dezelfde school. Een hangouder dus :lol:
En soms komen ze weleens koffie drinken :mrgreen:
Madre, dat je genegeerd wordt vindt ik echt belachelijk! In het begin was ik best onzeker omdat ik de andere ouders niet echt kon maar als ik dan genegeerd zou worden zou ik dat wel heel vervelend vinden.
Ik moet zeggen dat ik nu pas sinds een half jaartje of zo echt helemaal op mijn gemak sta op het plein, dus ik denk dat het ook moet groeien.
ben juf en ouder, geloof dat ik niet echt bij een groepje hoor…
weet ook niet of ik dat zou willen, hoef geen geroddel over mij of mijn collega’s te horen
toch merk ik wel dat de oudste nu vriendjes krijgt en daar wil spelen en zij hier, dan spreek je die ouders toch sneller aan en ik kan me voorstellen dat het er uit ziet als een groepje.
hier worden nieuwe ouders altijd uitgebreid door de klasseouders opgevangen…
Matthijs zit nu 3 maanden op de basisschool en ik " hoor" ook nog steeds nergens bij…
Ik kan normaal heel makkelijk contacten maken, ben niet verlegen oid, maar hier op school lukt het me nog niet.
Er zijn idd groepjes die elkaar opzoeken. Sta je daar alleen, dan wil iemand nog wel eens een sociaal praatje maken (ik begin dan ook wel eens hoor), maar zodra er een " bekende" in beeld komt, dan hups is daar het groepje weer en ben ik weer out of the picture…
Het maakt me onwijs onzeker, durf nu eigenlijk al niet eens meer iemand aan te spreken…
Ik heb mezelf nu maar in de categorie " losse moeders" gezet.
Er zijn er nog een paar, maar die gaan ook echt apart en ver van de groepjes staan.
Matthijs is ook nog niet gevraagd om eens te spelen, hij heeft zelf 1x een poging gewaagd, maar werd bruut afgepoeierd…
De kids van de groepjesmama;s spelen wel dagelijks met elkaar.
Ik vind het maar lastig!
Lasse zit pas twee weken op school maar het valt me wel op dat er al een paar ouders al dan niet via hun kinderen contact met me maakten zo van he is dat nu Lasse het nieuwe jongetje in de klas. En dat vond ik toch wel aardig zo in het midden van alle nieuwigheid en met lasse ook wel een beetje starters narigheid.
Ik zit niet op een hoop geklef te wachten en maar als er toevallig een paar leuke mensen tussen zitten zou ik dat wel luek vinden. Tot nu toe heb ik weinig aansluiting kunnen vinden hier in de buurt en waren er al die tijd weinig kindjes van lasse izjn leeftijd. Dus mochten er een paar leuke kinderen tussen zitten met leuke ouders dan zou ik enig contact wel leuk vinden.
Lasse zit op een Jenaplan waar ze goed sociaal contact tussen de kinderen hoog in het vaandel hebben - kan je toch niet aankomen met kliekjesgedrag van de ouders en mensen buitensluiten. (mag ik hopen :shifty: )
Op elke school gebeurt het denk wel. Kletsen met wat ouders lijkt mij best
gezellig zo nu en dan, maar kliekjes aub niet.
Ik ben niet zo van het mega sociale met jan en alleman, ik zie wel wie ik tegen kom.
Wat ik echt te erg vind, zijn die moeders die om 9 uur nog op/bij het schoolplein
staan en als ik een half uur later terugkom, daar nog staan.
“vroeger” hier in de straat, stonden de moeders gerust tot een uur of 10
half 11 te kletsen met elkaar. Elke dag.
:shifty: Ach, blijkbaar niets beters te doen.
Nu met de werkende moeders zal het mss wel minder zijn.
Ik zie het probleem niet zo. Wat is er mis zijn met lief zijn tegen elkaars kinderen en oppassen indien nodig… en nog wat dingen las ik.
Dat is toch fijn allemaal?
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben…spreek zelden iemand op school…behalve korte groeten of knikjes…
Heb ik korte tijd 2x meegeholpen op school, het was best even leuk,maar merk wel (als je de gesprekken zo om je heen hoort) dat het niet echt onderwerpen zijn die mee aanspreken…om dan zomaar bij te vallen is lastig. Zeker als je gesprekken hoort over gezamelijks kennissen e.d.
Tja…
Na de eerste week kwam het wie is klasseouder gesprek op gang vlak achter me…beetje negatieve toon…
Zeker door diegene die afgewezen waren. Ik ben nog redelijk blanco en heb een zeer goed gevoel bij hoe alles gaat op school en wat niet goed gaat,maak ik me niet zo druk over…dat maakt meekletsen niet altijd makkelijk.