Ik heb gisteravond m’n eerste ‘redactie-vergadering’ van de ‘schoolkrant’ gehad, en vroeg me nu af wat er bij jullie in zo’n krantje staat.
kijken of ik nog leuke ideetjes kan pikken
't Viel mij namelijk ergens nogal tegen wat er in geschreven wordt. Een voorwoord van de algemeen directeur, dan 6 pagina’s over van alles en nog wat door de leidster van onze vestiging en vervolgens een aantal pagina’s met bijvoorbeeld ‘wist-je-datjes’, de verjaardagen, een receptje, een verhaaltje, een kleurplaat…
Redactioneel is er, behalve voor de leidster, dus vrij weinig te doen. Is dat gebruikelijk?
Ben benieuwd…
Wij hebben geen schoolkrant op de psz. 1 Keer in de zoveel tijd krijgen we een update van nieuwe kindjes en wat ditjes en datjes, maar dat is een A4 voor en achterkant. Dus hier stelt het al helemaal niks voor. Prijswijzigingen enzo vermelden ze er ook in of belangrijke dingen die tijdens een vergadering besproken zijn.
Hier is het een maandelijkse nieuwsbrief, daarin staat welke thema’s er worden behandelt, de vakanties in die periode nogmaals (staan er aan het begin van het schooljaar ook allemaal in), en nog wat prietpraat over wat er op bestuurlijk vlak oid aan veranderingen zijn.
Hier gebruikt men gewoon een groot lettertype…
natas
Hier in het krantje is ook een pagina met een foto van een kindje en een vragenlijstje erbij, vind ik ook heel leuk.
wij hebben ook een schoolkrantje alleen dat op het kdv
zag hier al bekende onderwerpen voorbij komen,
wij hebben ook nog een info stukje (in de zomer meestal over insmeren, insectenbeten, vakantietips maar ook over slecht slapen/eten enz)
wat wij ook vragen of een ouder een stukje willen schrijven over de gekozen naam voor hun kindje ook altijd leuk!
en bij ons staan er ook vaak verslagjes in over de leuke activiteiten die we gedaan hebben!
wij schrijven atijd leuke uitspraken van de kinderen op.
“peuter prietpraat”