Schoolklas naar de plas

Hallo,

Wij kregen berocht van school dat de meester met groep 4/5 (een kleine 30 kindjes) wil gaan zwemmen in een nabijgelegen plas. Er staat niets bij over dat er meer personen bij zijn die toezicht houden. Ik heb geen idee hoeveel personen nodig zijn om goed toezicht te kunnen houden. Zelf zou ik 5 kinderen al bijna ondoenlijk vinden, zeker als er meer mensen bij de plas zijn. Wat zijn jullie ideeën er over? Manlief zegt dat hij de inschatting van de meester vertrouwd: als die denkt dat hij in z’n eentje toezicht kan houden over zo’n grote groep, dan vindt hij het geen probleem.

Ik vind het lastig…

Hier gaan ze met schoolreizen vanaf groep 4 zonder extra begeleiding, dus met 4 docenten ongeveer op 60 kids. Zwemmen e.d. gaan volgens mij wel nog extra ouders mee, tenslotte kan nog niet iedereen zwemmen of heeft niet iedereen een diploma. Hoe diep is die ‘plas’? en hoe groot? Is het overzichtelijk?



We hebben hier de molenplas in de buurt en daar is groep 3 afgelopen jaar ook zonder extra begeleiding heengeweest, maar dat is vrij overzichtelijk.



Naschoolse opvang doet dit soort uitstapjes met de regel 1 op 10, dat dan alleen als er geen ‘probleemkinderen’ mee zijn.