schoolkeuze

Hallo dames

Ik moet dit ff kwijt! Mijn man en ik hebben heel erg goed ons best gedaan om een goede school uit te zoeken die bij ons kind past. Nu kregen we vandaag de brief dat ons kind niet kan komen omdat we niet in de buurt wonen. Broertjes en zusjes en buurtkinderen gaan voor. Wij zijn heel erg teleurgesteld. Ik begrijp de school wel. Ze kunnen niet meer kinderen kwijt maar ik baal dat wij daarvan de dupe zijn. Nu moet ons kind naar onze tweede keuze. Ook een prima school maar wel heel anders en ik denk minder voor ons kind. Zo dit moest ik ff kwijt. IK BAAL

Groetjes Teun

Ik kan me voorstellen dat je stevig baalt van het feit dat je kind niet terecht kan bij de school van je keuze.

Vervelend is dat he…
Ik kreeg vrijdag een moeder die net drie maanden zwanger was die haar kind wilde laten inschrijven.
Niet alle scholen hanteren de zelfde regels…
Kun je je niet alsnog op een wachtlijst laten zetten of zo? Vaak is er wat natuurlijk verloop (verhuizing, jaartje extra langer kleuteren…) waardoor er toch plekjes vrij komen.
Moet je je wel realiseren dat je je kind dan misschien van een andere school af moet halen…ook niet ideaal!

Soms wil een persoonlijk gesprekje met de directeur ook nog wel eens helpen. Als ouders vol overtuiging een bepaalde school kiezen en goed duidelijk kunnen maken waarom, zou dat een reden kunnen zijn om een uitzondering te maken (tenzij ze het heeeeel strak houden). Scholen, en zeker scholen met een bepaalde visie, hebben graag gemotiveerde en betrokken ouders, het valt te proberen. Succes!

Yvonne