schoolkamp en musical

Schoolkamp en musical, dat zijn geloof ik zowat de enigste dingen waar mijn oudste zoon in groep 8 de laatste weken mee bezig is. Nou ja de musical dan want het schoolkamp gaat komende week gebeuren.

Ik merk wel dat er sinds de eindcito en daarop volgend de schoolkeuze er een verdeeldheid in de klas is onstaan. Mijn oudste heeft het zelf eigenlijk ook in een keer gehad met de school. En hoewel ze nu allemaal met leuke dingen bezig zijn hoeft het voor hem allemaal niet meer zo nodig.

Oh, herkenbaar… Ik heb nu een groep 7/8, en groep 8 heeft het helemaal gehad met ‘de boeken’. Ze zijn alleen nog maar bezig met de musical, terwijl groep 7 nu bezig is met de Entreetoets. Best lastig soms!

Lijkt me eigenlijk een bijna onmogelijke combinatie moet ik zeggen. Groep 7 is toch een behoorlijk pittig jaar in mijn ogen. In groep 8 is er de eerste maanden ook nog wel hard gewerkt. En ook nu gebeuren er nog echt nuttige dingen maar dan toch vooral op andere gebieden.

Zo zijn ze hier ook bezig met het project kids in bizz. Harstikke leuk, marktonderzoek doen, inkopen doen ,adverteren en natuurlijk verkopen. Heel leerzaam ook, vooral op het gebied van samenwerken. Maar het is toch een heel ander soort leren dan waar groep 7 op dit moment mee bezig is. Hoe los je dat op?

Want ik bedoel zelfstandig werken is 1 maar zelfstandig werken terwijl de andere helft van de groep voortdurend bezig is met leuke dingen lijkt me haast een onmogelijke opgaaf voor een groep 7 kind.

Hier ook een zoon in groep 8. Hij heeft ab so luut geen zin meer. En ik kan hem geen ongelijk geven. Wat je zegt, alleen bezig met musical, schoolkamp en over volgende school. Hij wil zelfs de zomervakantie overslaan hahaha. Hij weet niet wat hem te wachten staat, maar leuk dat enthousiasme. Waar ik wel van baal is dat hij veel meer zou kunnen en willen, maar dat ze daar niets mee doen. Ik bedoel dat hij heel graag al vast wiskunde zou willen doen, hij is uitgerekend zeg maar. Maar dat is allemaal te lastig geloof ik. Jammer…

@baukje wrote:

Lijkt me eigenlijk een bijna onmogelijke combinatie moet ik zeggen. Groep 7 is toch een behoorlijk pittig jaar in mijn ogen. In groep 8 is er de eerste maanden ook nog wel hard gewerkt. En ook nu gebeuren er nog echt nuttige dingen maar dan toch vooral op andere gebieden.

Zo zijn ze hier ook bezig met het project kids in bizz. Harstikke leuk, marktonderzoek doen, inkopen doen ,adverteren en natuurlijk verkopen. Heel leerzaam ook, vooral op het gebied van samenwerken. Maar het is toch een heel ander soort leren dan waar groep 7 op dit moment mee bezig is. Hoe los je dat op?

Want ik bedoel zelfstandig werken is 1 maar zelfstandig werken terwijl de andere helft van de groep voortdurend bezig is met leuke dingen lijkt me haast een onmogelijke opgaaf voor een groep 7 kind.


Is ook heel lastig hoor, ik zou er ook nooit voor kiezen deze combi te maken. Gelukkig kunnen we het oplossen door groep 8 veel te laten oefenen, waardoor ‘mijn’ kinderen dus meegaan met de leerkracht van de andere groep 8. Is voor hem heel heftig, maar voor groep 7 een goede oplossing.

Maar als er dan 2 parallel groepen zijn waarom is dan juist gekozen voor een combinatie groep en niet twee groepen 7 en twee groepen 8? Of is de andere groep geen combinatie groep?



Angelique mijn zoon is begin dit jaar al begonnen met wiskunde. Heeft tot dan toen altijd met rekentijgers gewerkt (verijkings stof voor rekenen) maar mocht begin dit jaar met wiskunde beginnen.



Mijn oudste is zojuist terug gekomen van kamp. Was wel heel enthousiast hoor. (en mijn jongste dochter zo mogelijk nog enthousiaster toen ze hem zag- ze heeft hem nu helemaal in beslag genomen).

Vannacht hebben ze een spooktocht gehad. En daarvoor waren bijna alle leerkrachten van school gekomen om als spook te spelen. En verder ook allemaal hele leuke dingen gedaan als ik zo hoor.



Hier op school zijn groep 6 en 7 momenteel druk bezig met de cito entree toetsen. Gelukkig hebben ze zo meteen weer een lang wekend voor de deur.

OOk hier een jochie dat het gehad heeft…

Nou moet ik zeggen: ook de school gooit er in mijn ogen een beetje met de pet naar hoor want ik heb nou niet echt het idee dat er nog iets structureels wordt aangeboden de laatste weken…



Over 3 weken heeft hij een wendag op zijn volgende school (hij zit nu op speciaal onderwijs) Hij vindt het nu al spannend, maar kan zich volgend mij nog géén voorstelling maken van wat er allemaal gaat veranderen vanaf na de vakantie!