Schoolfoto´s (Oplichting??) ...

Ja, dat hadden ze moeten melden. En dat deden ze niet. En dan kun je hier klagen op kok of bij de directie, en boos op en neer springen maar ik begrijp niet waarom je dan niet klaagt bij de mensen die er verantwoordelijk voor zijn, in dit geval de OR.

@janet76 wrote:

Het is toch wel erg fijn he om een prettige relatie te hebben met school EN de andere ouders…tenminsten vind ik…

Je heb gelijk dat, als het tenminsten geen vergissing is…dus geen opzet, dat het oplichting is…Maar om het ook meteen zo openlijk uit te spreken terwijl je het nog niet 100% zeker weet dat het opzet is zou niet mijn manier zijn en vind ik ook niet echt netjes van je.

Ik heb een hele prettige relatie met school, heb voor de rest helemaal geen problemen met school …

Alleen ik heb niets te maken met andere moeders & vaders, ik heb daar helemaal geen zin en tijd voor …

Voor mij is het hoi en dag, voor de rest hoeft het voor mij niet zo!

Die moeders ken ik al vanaf de PSZ, en weten hoe ik ben …

Kevin mag gewoon lekker spelen bij andere kindjes, en ze zijn altijd welkom bij ons …

Omdat ik het idd nog niet zeker weet (het begint er wel aardig op te lijken) heb ik eventjes 2 vraagtekens bij het onderwerp gezet!!

@lydia wrote:

Ja, dat hadden ze moeten melden. En dat deden ze niet. En dan kun je hier klagen op kok of bij de directie, en boos op en neer springen maar ik begrijp niet waarom je dan niet klaagt bij de mensen die er verantwoordelijk voor zijn, in dit geval de OR.

En als ze het niet hebben vermeld?? Wie is er dan fout?

Het gaat mij gewoon om het principe!!

Oja, het is geen klagen hoor, was gewoon benieuwd wat jullie ervan vonden …

En ik wil helemaal niet in discussie met andere moeders, dus laat ik het aan iemand anders over …

De OR lijkt me fout, dOor het niet te melden dus daar vragen hoe het zit :wink:

zijn de foto’s wel leuk geworden trouwens?

Ik weet hoe de OR bij ons is, ze staan er al niet zo heel goed op …

En ik ken ze al een aantal jaar!!

Dat ze een fout hebben gemaakt is duidelijk, wat er met dat geld gebeurd dat blijft nog even een vraagteken …

De foto’s zijn super geworden, ze staan bij de Juni 2010 stoppers … :wink:

En de aap is uit de mouw … 8)

Toen mijn vriendin de foto’s ging ophalen samen met nog een ouder, waar ik trouwens een prettig contact mee heb,

heeft de OR tegen elkaar horen zeggen dat ze geen zin hadden om die euro terug te betalen, omdat ze dan wel heel veel euro’s nodig hadden …

Dus tja, nergens een vermelding, maar gewoon lui om wat euro’s om te wisselen, om alle ouders terug te betalen …

@Jennifer wrote:

Toen mijn vriendin de foto’s ging ophalen samen met nog een ouder, waar ik trouwens een prettig contact mee heb,

heeft de OR tegen elkaar horen zeggen dat ze geen zin hadden om die euro terug te betalen, omdat ze dan wel heel veel euro’s nodig hadden …

Dus tja, nergens een vermelding, maar gewoon lui om wat euro’s om te wisselen, om alle ouders terug te betalen …

Vind ik niet kunnen, ook al gaat het maar om 1 euro… :thumbdown:

@Jennifer wrote:

Dus je had het wel bij het rechte eind!

ik ben het 100% met je eens hoor :thumbup:

en ik vind ook die ene euro , oplichting op deze manier!

Een stukje uit een blog van een vriendin, ook van school :

Verder de schoolfotos gehaald.....maar heb niet de broertjes zusjes meegenomen...simpelweg omdat de hele serie 10 euro zou kosten...en ik dus maar 20 euro bij had......en dus....de fotos van broer en zus nog eens 9 euro zou kosten!!! Fijn dat ze dat er ook even bij zetten! Met andere woorden hadden ze ook wel even erbij kunnen vermelden want zo stond ik en nog meer moeders verbaasd te kijken. Er was zelfs iemand die zei dat ze 10 euro moest betalen omdat ze geen euroos terug konden geven??? Nee lekker makkelijk verdiend zo haaha…zo wil ik ook wel schoolfoto`s maken…

@Jennifer wrote:

Verder de schoolfotos gehaald.....maar heb niet de broertjes zusjes meegenomen...simpelweg omdat de hele serie 10 euro zou kosten...en ik dus maar 20 euro bij had......en dus....de fotos van broer en zus nog eens 9 euro zou kosten!!! Fijn dat ze dat er ook even bij zetten! Met andere woorden hadden ze ook wel even erbij kunnen vermelden want zo stond ik en nog meer moeders verbaasd te kijken. Er was zelfs iemand die zei dat ze 10 euro moest betalen omdat ze geen euroos terug konden geven??? Nee lekker makkelijk verdiend zo haaha…zo wil ik ook wel schoolfoto`s maken…

Oei een stukje van een blog van iemand anders op een forum zetten…zou je dat wel doen ??

Maar goed het is wel duidelijk ik vind het niet kunnen.

@janet76 wrote:

@Jennifer wrote:

Oei een stukje van een blog van iemand anders op een forum zetten…zou je dat wel doen ??

Maar goed het is wel duidelijk ik vind het niet kunnen.

Ja? Waarom zou ik dat niet doen dan??

Het gaat over school, en is niet iets persoonijks …

En buiten dat, is ze een vriendin, dus het mag hoor …

Heb je dit nu van de OR zelf, of van een ouder??? :think:

Wanneer je er zo’n punt van maakt en je opgelicht voelt, dan betaal je toch gewoon gepast? Wanneer het er de OR om gaat dat ze geen euro’s kunnen wisselen, dan doe je dat toch zelf?? 8)

Wat maakt het nou uit van wie het komt???

Er is duidelijk sprake van iets wat niet kan en mag …

Omdat ze geen zin hebben om een euro terug te geven!

Jij zou het toch ook niet leuk vinden als de cassiere van de supermarkt zegt ‘sorry maar ik kan je niet terug geven, en ik heb geen zin om wisselgeld te halen’?

Ik heb gister betaald met 100euro, sorry ik heb het niet kleiner, en ik ga het niet eventjes wisselen, omdat hun het niet kunnen terug geven …

Dus ze moesten al die enveloppen openmaken, om 90euro terug te geven!!!

@Jennifer wrote:

Wat maakt het nou uit van wie het komt???

Er is duidelijk sprake van iets wat niet kan en mag …

Omdat ze geen zin hebben om een euro terug te geven!

Jij zou het toch ook niet leuk vinden als de cassiere van de supermarkt zegt ‘sorry maar ik kan je niet terug geven, en ik heb geen zin om wisselgeld te halen’?

Ik heb gister betaald met 100euro, sorry ik heb het niet kleiner, en ik ga het niet eventjes wisselen, omdat hun het niet kunnen terug geven …

Dus ze moesten al die enveloppen openmaken, om 90euro terug te geven!!!

Het maakt wel degelijk uit van wie je het hebt, want verhalen kunnen behoorlijk verdraait worden door overbrengen.

Maar dan nog, wanneer jij zelf ook geen zin hebt om te wisselen, ben je dus hetzelfde als zij, en kun je dat punt dus vast wel goed begrijpen… :mrgreen:

Ik zou het ook vreemd vinden in jouw plaats, en dus gewoon 9 euro hebben betaald, en geen 10. En ja, ik zou daar gewoon voor wisselen. En rustig zeggen dat ik het een vreemde gang van zaken vind.

Persoonlijk vind ik het allemaal een beetje overdreven overkomen, maar goed, het zit jou blijkbaar hoog. Daarom begrijp ik ook niet dat je uiteindelijk toch 10 euro betaald hebt :slight_smile:

Tja, we kunnen hier lang en breed over discuseren, maar dat heeft geen enkele zin, teminste dat vind ik …

Van 3 verschillende ouders heb ik hetzelfde verhaal gehoord, en ze hebben geen van 3en met elkaar gesproken,

dus zo erg zal het verhaal wel niet zijn verdraaid, en ik vertrouw de personen van wie ik het heb …

En trouwens, ik hoef mij niet te verdedigen waarom ik wel of niet gepast heb betaald, in de supermarkt betaal ik ook niet gepast,

waarom zou ik dat op school wel doen??

Hun moeten zorgen voor klein geld, en ikke niet, ik had niet kleiner als 100euro, en ze moesten het er maar mee doen …

En by the way, ik hou geen geld achter, en dat doen hun wel, en het gaat mij niet om 1euro, maar om het principe!

Dat je gewoon genaaid wordt waar je bijstaat!!!

Het verhaal heeft vast nog wel een staartje, als jullie het willen weten, wil ik het best neerzetten …

ik ben het helemaal met jou eens,

ik zou die ene euro ook wel kunnen missen.

maar het zou mij gaan om het principe, daar ben ik altijd heel erg in 8)

En trouwens, ik hoef mij niet te verdedigen waarom ik wel of niet gepast heb betaald, in de supermarkt betaal ik ook niet gepast,
waarom zou ik dat op school wel doen??
Hun moeten zorgen voor klein geld, en ikke niet, ik had niet kleiner als 100euro, en ze moesten het er maar mee doen ...

jeetje...het is een school, geen supermarkt. Bij een supermarkt mag je verwachten dat ze gewoon wisselgeld hebben, bij een school vind ik het heel normaal dat je als ouder ook gewoon een beetje meedenkt en snapt dat ze liever gepast geld hebben aangezien ze geen standaard kas hebben.
Het zou niet in mijn hoofd opkomen op school iets met 100 te betalen als je 20 (of 19 :wink: ) euro zou moeten betalen.

blijft natuurlijk dat het nergens op slaat als ze echt vanwege dat wisselgeld hebben besloten om het bedrag omhoog te schroeven, maar goed, dat bericht heb je nog steeds niet uit eerste hand :wink:

Fiep, ik zie nu pas dat je zwanger bent, gefeliciteerd :inlove:

Ik had het niet kleiner, en had ook ff geen tijd om het te wisselen …

En aangezien ze toch veel 10tjes hadden gekregen, en geen losse euro’s, konden ze dat makkelijk terug betalen :lol:

Ik zal iemand uit de OR erop aanspreken, maar dat komt Maandag wel …

Nou ja zeg ik vind het belachelijk van de o.r. Volgend jaar zou ik betalen in muntjes van 0.01 euro. Hebben ze gelijk genoeg wisselgeld voor andere ouders.

Hier is het overigens zo dat je, bij afname van twee fotoseries (dus een per kind) de broersfoto gratis krijgt. En we moeten een machtiging invullen waarmee de fotograaf het geld van onze rekening kan halen zodat ze niet met grote bedragen over straat hoeven te gaan.