Schooldilemma, update....

Sorry zie nu pas je berichtje.



Oudste is meer- tot hoogbegaafd (een jaar geleden getest omdat ze zelf aangaf dat ze zich heel erg verveelde en de school daar eigenlijk heel weinig mee deed en wij natuurlijk wel zeker wilde weten hoe of wat het zat), uit die zelfde test kwam op dat moment ook dat ze heel erge faalangst had (met dank aan de invalleerkracht van groep 4 en de nieuwe leerkracht van groep 5 :evil: :twisted: ) toen dus naar de psycholoog en wederom op school gaan praten maar de leerkracht wilde haar niets extra’s bieden en trapte haar eigenlijk alleen maar verder de grond in :twisted: :evil: na wat gesprekken met ook de IB-er en de directeur van de school bleek toch dat ze gewoon niet heel veel extra konden/wilden bieden dus verder gaan kijken en toen dus deze school gevonden, hier hebben ze dus ook een leonardo sectie en ze zijn gewoon veel verder in het begeleiden van kinderen die HB zijn tevens is het jenaplan en dat is dus ook heel goed voor haar. Op deze school wordt gewoon veel meer naar het kind gekeken en kan ze op haar eigen niveau werken en dus leren leren.



De jongste is toch een ander kind en zij zit voor dit moment nog prima op haar plek op de oude school maar ook bij haar houden we gewoon alles in de gaten en bij twijfel gaan we verder kijken en kan ze ook op elk gewenst moment naar de school van de oudste. Een ding is wel zeker ze zal zeker niet bij de leerkracht in de klas komen die de oudste in groep 5 gehad heeft want nog een jaar met die man dealen dat doe ik niet.

Toen ik dit bericht plaatste wist ik al dat de kans groot was dat we onze woonplaats zouden gaan verlaten.



Nu zit zoon dus in een instroomgroep en na de kerstvakantie wordt deze groep een “echte groep” 1, met een heel nieuwe juf…

In de voorjaarsvakantie verhuizen we en gaat hij dus ook naar een andere school.



Nu weer een dilemma dus… Hem nog 8 weken in de instroomgroep laten, met de vertrouwde juf maar instroomkindjes, of hem 8 weken mee laten gaan met “zijn” klasje, nieuwe juf, maar dan na 8 weken weer een nieuwe juf?



Ik vind het zo lastig… Hoe zien jullie dat?

geloof dat ik mijn kind dan mee zou laten gaan met de kindjes die hij kent :think: .



Maar dat zijn altijd weer dingen die van buitenaf zo lekker makkelijk te zeggen zijn, maar als het dan om je eigen kind gaat ineens niet zo makkelijk meer blijken te zijn :roll: .

ik zou vooral zelf proberen te bekijken waar hij meer waarde aan hecht: aan de kinderen of aan de juf? Dat weet jij beter dan wij (al zou ik het hier bij n ook niet zo 1 2 3 kunnen zeggen), en dat lijkt me de doorslag te moeten geven.



Heb je het er al met de juf over gehad, wat zij aanraadt?

en lev schijnt nogal pienter te zijn heb ik her en der gelezen :angel: heef tie er vast zelf ook wel een mening over :wink:

ja, en het punt is dat de juf of meester nog aangesteld moet worden…

Dus ze weet zelf ook niet wat voor type de leerkracht is.

Ik neig inderdaad naar met klasgenoten mee gaan. Ik wil het hem zelf ook wel vragen.

ik zou hem met de kinderen mee laten gaan



aan de andere kant nieuwe kinderen gaat hij toch krijgen misschien dan maar 1 juf minder wisselen

anders heeft hij straks 3 juffen gehad in 1 jaar



lastig

Ik denk dat ik in dit voorbeeld Yari ook met zijn klasgenootjes mee zou laten gaan.



Hoe gaat het op school?

Heeft ie het naar zijn zin.

Zo op het eerste gevoel zou ik ook kiezen voor met zijn klasgenootjes mee.

Lastig zeg.



Heb je al scholen op het oog in die prachtigste Nederlandse stad? :wink: