school

Hallo,



Hier begint vrijdag 1 september de school weer.

Jonas gaat dan voor t eerst naar school.

Nu vraag ik me af wat er allemaal in het boekentasje moet zitten?

een boekentasje??



Ik neem aan dat je fruit en drinken bedoelt toch?



Tiemen krijgt een stuk fruit mee (banaan, appel, kiwi, etc) en een beker drinken.

ja idd, bedoel koek of fruit en drinken…hoeveel geven jullie mee?

1 stuk fruit en 1 beker drinken. Niet meer dan dat.



Als kinderen geen fruit lusten of willen, dan mogen ze bij ons ook brood eten.

Koekjes of snoepgoed mee is echt uit den boze

Bart krijgt een halve beker diksap mee en in zijn trommeltje een koek. Hij kiest de ene keer een mueslireepje uit, de andere keer een kleine variant van een ligakoek met een vulling erin of een plak ontbijtkoek. Ook kiest hij zo nu en dan eens voor een appel.

Hij kiest zelf, dan weet ik ook zeker dat hij het opeet.



In het begin deed ik er alleen maar fruit in, maar daar ben ik van teruggekomen. Als ik om een uur of 10 een kop koffie maak, dan neem ik daar zelf ook geen appel of ander fruit bij. Niet dat ik elke keer een grote koek eet, echt niet, maar ik drink iets en knabbel dan zelf ook liever op een koekje dan ook nog eens een appel bij te eten. Het fruit eten doet hij thuis, na school samen met zijn zusje.



Mocht je voor fruit gaan, geef dan geen hele appel mee, dat is vaak teveel voor zo’n kleintje.

En geef je een koekje mee, haal dan de verpakking er alvast af, scheelt weer tijd voor je kind, want vaak is de eet en drinktijd beperkt.

Ik geef ook altijd een stuk fruit en een beker drinken mee. Meestal een banaan of een appel in stukjes en een vruchtensapje.

Hier eten ze eigenlijk allemaal koek, omdat Jens al geen melk drinkt, krijgt ie een milkbreak mee en een beker met draaidop (moet aldoor nog eens een echte kinderbeker kopen, hij heeft nu de mijne) met limonade. Dat gaat gewoon in onze jaszakken mee, want binnengekomen, leg je dat gelijk in een (bij ons dan) plastic (Curver) bak in het begin van het lokaal.

thanks allemaal nu heb ik tenminste een beetje een idee :smiley:

Jonas is ziek :frowning: dus wss deze week nog geen school.

Hij ligt al terug in bed, en heeft daar straks al geslapen.

We gaan vanavond naar de HA.

Hier is het goed meegevallen…Haha Jonas was wel moe maar kwam vrolijk thuis.

In zijn agenda stond dat Jonas heel flink gespeelt heeft en een flinke jongen is! :lol:

Alleen is hij al met een verkeerde jas thuis gekomen :wall:

Zijn mooie jas dus weg…ga morgen bellen en het in zijn agenda zetten.

Want die jas zou ik toch graag terug hebben hoor!

Heb je de jas gemerkt? Niet alleen met naam, maar ook met iets dat hij zelf kan herkennen. Als hij daaraan went, komt het denk ik niet weer voor.

Fijn dat ie weer beter is en naar school kon. En dat ie het leuk vond.

Balen van die jas, maar dat komt vast wel weer goed.

hee wat grappig, wordt er een agenda bij jullie gebruikt?

Jammer van zijn jas, maar misschien komt ie morgen wel weer terug

ja de jas is terug hoor!

Ja hij is gemerkt maar er was een vergissing op school gebeurt.

maar ik had hem de dag erna een andere jas aangedaan en die foute in een zakje meegegeven.

Nu is zijn andere jas van toen kwijt :roll:

Vrijdag bij de direktie geweest,mochten we op de gang gaan kijken maar niets…die andere jas is dus spoorloos…

Ach ja zijn goeie hebben we terug he!

Ik durf niets goeds meer aan te doen nu. :frowning: