School weer begonnen!

In deze regio zijn de basisscholen vandaag weer begonnen.



Manlief heeft onze oudste vandaag gebracht (groep 1) en ik ben benieuwd hoe hij het heeft vandaag.



onze knul gaat vanaf januari 2012 naar school, dus heeft al wat maanden gehad en houdt nu dezelfde juf. de samenstelling van de klas is wel veranderd en na 6 weken vind ik het zelf grappig genoeg ook weer spannend.

(hij had wat moeite met pesterige kindjes, is niet zo assertief)

ik hoop dat hij in een goede sfeer dit schooljaar kan meedraaien!



hoe ervaren jullie de eerste schooldag weer?

Leeg hier in huis, ondanks dat de jongste nog gewoon thuis is.

Ik loop de hele dag een beetje te zoeken eigenlijk, maf he.



Het is nu ook niet bepaald weer om het huis eens flink onder handen te nemen, misschien speelt dat ook mee.



En nu zijn ze ook beiden uit spelen, dus de rust :wink: duurt nog wat langer.

nog 2 weken te gaan voor het hier zover is… dus eh… ik laat het je over 2 weken weten :wink: .



Mezelf kennende… ga ik die eerste ochtend helemaal niks doen, behalve lekker omkeutelen met de jongste, kopje thee, boekje erbij… dan heeft mama een beetje vakantie :angel: :wink: .

hier kwam Luna zelf d’r vader wakker maken dat ze naar school wou :thumbup: (groep 4)

Odin die begon vanaf 10 uur dat hij naar school wou maar die mocht pas 13.15 (groep 0 (is nieuw meer voorbereiden op de basisschool)



verder heb ik er wel weer van genoten even een beetje rust in huis ipv 2 stuiterballen :thumbup:

Jinte vond het heerlijk, vandaag is ze dan echt groep 2! Wel hetzelfde lokaal en ook alle kindjes kende ze al, maar wel een nieuwe juf. Gelukkig vond ze de juf wel lief.



Ik heb van,orgen weer heerlijk rustig boodschappen gedaan, want maar 1 kind om op te letten, fietst ook wat meer door enzo. Jongste vond t ook heerlijk, die kon nu rustig met playmobil spelen zonder dat grote zus er ook mee wilde haha!

Kai had er veel zin in

Elin gaat wel is waar niet naar school maar naar de peuterspeelzaal wat voor haar tochnook echt school is

Die had er nog meer zin in.



En ik was blij even wat rust in huis te hebben na 6 weken de kinderen elke dag om mij heen te hebben.



En even heerlijk met de jongste knuffelen en keutelen

Hier twee blije kindjes. nena gaat nu als ‘echte’ groep ener door het leven en geniet ervan weer bij haar juf te zitten en verder te gaan waar ze voor de vakantie gebleven was.



Lasse is helemaal blij met groep 3 en die zie ik momenteel met de dag groeien. Op het laatst was de koek op na 2 3/4 kleuteren en er lijkt nu een potentieel aangeboord te worden en hij vind het allemaal geweldig (wilde in groep 2 echt geen extra groep drie werkjes doen, want het mocht wel maar moest niet dus deed ie niet) Hij vind het nu allemaal bere interessant.