School in Assen

Welke heb je gekozen en waarom? Hier in de wijk zijn 2 scholen, scharmhof en veldkei, w.s. gaat tl naar de laatste (heb ik zelf ook op gezeten en als hij nog goed/leuk is gaat ze daar heen…



Was gewoon ff benieuwd…

en onze kids gaan naar de andere school :lol:



Puur gevoelsmatig viel voor ons de Veldkei af… is geen echte reden, gewoon gevoel bij de school :shifty: .



Wij zijn eerst nog in Marsdijk wezen kijken bij 2 scholen en uiteindelijk toch ook nog bij de Scharmhof en dat voelde gewoon goed. Onze oudste voelde zich daar ook fijn en dat is ook best wel belangrijk :wink: .



Oké zeker rond Pasen en Kerst wordt het erg duidelijk dat het een chr. school is en onze 2e loopt nu nog het verhaal te vertellen, maar ach… leren wij ook weer wat (al merk ik soms dat ik duidelijk opgevoed ben door mijn ouders die duidelijk niks hadden met geloof en ik daardoor soms wat kriegel word van bepaalde opmerkingen… maar dan gaan we gewoon in ‘discussie’ en laat ik ze zelf nadenken… want juf zegt het 1 en papa en mama wat anders… wat vind JIJ… ook wel weer waardevol denk ik).

iedereen in de buurt hier gaat naar de scharmhof… Ik denk dat ik maar gewoon moet gaat kijken op beide scholen. gelukkig heb ik nog ff.

Wil wel het liefst een school uit de wijk zodat ze er later ook alleen heen kan lopen…

gewoon idd eens bij beide scholen afspreken.

Liefst onder schooltijd, zie je een school in actie namelijk :thumbup:



Wij waren ook bij andere scholen geweest nog en 1 daarvan leek me zo leuk… tot we er dus binnen waren onder schooltijd… werd er nog net niet gek :oops:

Ik woon in Marsdijk en Kaya gaat waarschijnlijk naar de Borg, 2 andere scholen vielen meteen af. Het was biij ons de keuze tussen de Marskramer en de Borg, maar op de Borg is iets meer structuur wat onze meid wel nodig heeft :wink: . Binnenkort even een afspraak maken met de directeur en dan kijken of mijn gevoel nog steeds voor de Borg gaat!

@mamaMarije wrote:

gewoon idd eens bij beide scholen afspreken.

Liefst onder schooltijd, zie je een school in actie namelijk :thumbup:



Wij waren ook bij andere scholen geweest nog en 1 daarvan leek me zo leuk… tot we er dus binnen waren onder schooltijd… werd er nog net niet gek :oops:




ging je dan heen op afspraak of zonder afspraak?

gebeld en afspraak gemaakt.

Dan maakt (adjunct)directeur vaak ook tijd voor het gesprek.



Wij vonden dus onder schooltijd het leukst/fijnst, dan zie je een school in actie.



Even binnengelopen in de kleuterklas (oudste wou direct blijven :lol: ) etc.

Sebastiaan gaat naar OBS Baggelhuizen, maar dat zal voor jou wel te ver uit de richting zijn ;).

De school “voelt” goed en het is voor ons op loop afstand.

Dat het zo dicht bij is, is voor mij wel heel belangrijk. Als ze wat ouder zijn, kunnen ze er zelf heen en ook wonen vriendjes allemaal redelijk in de buurt.

Wij zijn ook eerst gaan kijken onder schooltijd en het was meteen goed.

@Heleentje wrote:

Sebastiaan gaat naar OBS Baggelhuizen, maar dat zal voor jou wel te ver uit de richting zijn ;).

De school “voelt” goed en het is voor ons op loop afstand.

Dat het zo dicht bij is, is voor mij wel heel belangrijk. Als ze wat ouder zijn, kunnen ze er zelf heen en ook wonen vriendjes allemaal redelijk in de buurt.

Wij zijn ook eerst gaan kijken onder schooltijd en het was meteen goed.




Nou was de chr. school ook geen probleem geweest qua afstand natuurlijk :mrgreen:



Ik heb vroeger ooit zelf nog 1,5 jaar op de Baggelhuizenschool gezeten :lol: .



Bevalt dat nieuwe gebouw trouwens een beetje?

Nee, dat is zo :mrgreen: .



Het nieuwe gebouw bevalt prima! Is toch weer een klein beetje dichterbij (een minuut ofzo :mrgreen: ). Het enige wat een beetje jammer is, is dat elke groep zijn eigen in- en uitgang heeft. Daardoor zien we de ouders en kinderen van de andere groepen 1/2 bijna niet meer, die zitten aan de andere kant van het gebouw. Maar ach, ook daar wen je weer aan.

Een heel groot pluspunt is dat zwemschool de Dolfijn er bij in zit :thumbup: . Lekker makkelijk met zwemles, ik kan tussendoor zo even naar huis :smiley: .

Mijn kinderen zitten op Vrije School De Es (Vredeveld). :thumbup:

En ik ben nog elke keer blij dat ze daar heen gaan!

Gewoon om hoe ze daar naar de kinderen kijken en met ze omgaan, de sfeer in school en de klas, de onderwijsstijl enz.

Wij wonen dus zelf niet in Assen maar heb heel bewust voor deze school gekozen. De meeste mensen komen uit alle hoeken van Assen, maar er zijn ook mensen uit bijv. Appelscha en Gasselte.

Met vriendjes spelen is eigelijk geen probleem. Soms wel een gepuzzel en geblader in agenda’s maar het kan eigelijk altijd wel en anders wordt er (door de ouders) een afspraak gemaakt voor een andere keer.

Mijn eigen ervaring is dat je hele hechte vriendschappen overhoudt, je moet er immers wel iets voor doen… Zo ben ik dus nog altijd heel goed bevriend met een vriendin van vroeger en ook met andere oud klasgenoten heb ik nog goed contact!

Door mijn eigen ervaringen vind ik het belangrijker dat mijn kinderen op een school zitten waar ze zich fijn voelen, waar de leerkrachten hen goed zien en er naast dingen als taal en rekenen ook andere dingen worden aangeboden en geleert!

Dat ze niet zelf naar school kunnen lopen of fietsen en het niet naast de deur is vind ik daardoor minder belangrijk.