School- en KDV-knutselwerkjes bewaren?

Nu ik vijfeneenhalf jaar in de kinderen zit en nummer drie 2 maanden oud is, begint de stapel knutselwerkjes van kinderdagverblijf en school aardig groot te worden. Onze wc hangt helemaal vol met mutsen, lampionnen, vader- en moederdagkadootjes, enzovoort. De tekeningen enzovoort bewaar ik allemaal in een map, en de mooiste zijn tentoongesteld op de deuren van de keukenkast.



Vanmiddag heb ik maar wat dingen uit de wc verwijderd, waar duimendik stof op zat. Het zag er niet meer uit, en fris was het ook niet bepaald meer… maar toch gaat het me aan het hart om het weg te gooien. De tekeningen (en ander plat knutselwerk) bwaar ik wel, maar als ik echt alles bewaar wat het kleine volkje knutselt puilt het huis straks helemaal uit.



Bewaren jullie alles wat jullie kinderen maken op kinderdagverblijf en school?

ik heb hier al een hele stapel met schilderijen en knutselwerkjes van lucas… tot nu toe probeer ik het allemaal te koesteren… en wil wel heel veel bewaren… Wellicht een grote curverbox pakken, alhoewel die met drie kids wel snel te klein wordt?

Nee hoor, Ik hang alle tekeningen tijdelijk op de koelkast de mooie gaan daarna in de map en de minder mooie verdwijnen toch naar de krantenbak, idd leuk is het niet mar je kan echt niet alles bewaren toch :?

o gut nee … ik bewaar echt niet alles hoor(dan mag ik er nog wel een huis bijkopen :mrgreen: ) ik bewaar alleen de echt mooie dingen en de dingen waaraan ik kan zien dat ie mega zijn best heeft gedaan, dit alles gaat eerst in de gang aan de muur en na een tijdje dan gaat het in een mooie map

in de vakantie had Aldi van die plastic hoesjes in de aanbieding, daar heb ik er toen heel veel van meegenomen, en later hadden ze multomappen in de aanbieding waar die hoesje in passen, daar stop ik alles in wat ik wil bewaren en ze maken op school nog een plakboek waar ook werkjes inkomen.

als de map vol is kan je zo aan eennieuwe beginnen

Ik bewaar bijna alles. :oops:

dat wat echt mooi is of in een A4insteekhoes past bewaar ik. Van andere zaken (lampions etc etc) maak ik een foto en dan brand ik later al die werkjes wel eens op een apart CDtje.

ik bewaar alleen de mooie en bijzondere werkjes.

Ze hebben een map en een doos waar ik die tekeningen en knutselwerkjes in stop, de rest gaat toch echt gewoon weg…

Verjaardagshoedjes enzo staan altijd wel ergens op een foto :mrgreen:

hier in een map op zijn eigen plank in de kast :mrgreen:



maaruh als we wat verder zijn bijv straks op school…dan alleen het gene waar hij echt zijn best op heeft gedaan.

@Sonja2 wrote:

ik bewaar alleen de mooie en bijzondere werkjes.

Ze hebben een map en een doos waar ik die tekeningen en knutselwerkjes in stop, de rest gaat toch echt gewoon weg…

Verjaardagshoedjes enzo staan altijd wel ergens op een foto :mrgreen:




hihi… juist die verjaardagshoedjes vind ik zo leuk om te bewaren… nu 2 dus + 1 van het afscheid van een kdv…

zo leuk om die verschillende groottes te zien.



ik bewaar ook de tekeningen en plakwerken… de geschilderde paaseieren heb ik maar op de foto gezet :lol: :lol:

Ik heb zo’n grote tekenmap (met van die lintjes…) voor het grote spul… en een (inderdaad) curverbox voor het andere…

op het kdv maken ze een map!

ik gooi echt veel weg alleen bv het moederdag kadoo niet en haar eerste tekening gemaakt op kdv haar eerste plak werkje etc .



maar ze maken iedere dag wel iets als ik dat allemaal moet bewaren dat heb ik over een jaar of 2 mijn kamer ermee behangen natuurlijk goedkoop en ook wel lief maar niet echt wat ik in mijn hoofd heb voor de woonkamer :lol:



tjah hier gaat dus ook veel de vuilnis in

@Sonja2 wrote:

ik bewaar alleen de mooie en bijzondere werkjes.

Ze hebben een map en een doos waar ik die tekeningen en knutselwerkjes in stop, de rest gaat toch echt gewoon weg…

Verjaardagshoedjes enzo staan altijd wel ergens op een foto :mrgreen:




Hier kan ik mij ook wel in vinden. Ik heb nog geen knutselwerkjes mogen ontvangen (mijn zoontje zit nog maar sinds een week op de PSZ), maar ik ben ook van plan om alleen de bijzondere dingen in een doos op zolder te bewaren. Die doos geef ik hem dan later op zijn trouwdag, haha!

Wel een goed idee trouwens, om de “3D-werkjes” op de foto te zetten! Een curverbox kan ook wel, maar ik denk dat ik na nog 3 jaar mijn zolder vol heb staan met curver-boxen, gezien het tempo dat de kinderen op school en op het kdv kunstwerken produceren, hahaha!



De verjaardagsmutsen hangen bij mij in de wc, aan het plafond. Uiteindelijk zullen ze wel door het gewicht van het stof naar beneden komen, en dan is de tijd rijp om ze weg te gooien, denk ik :smiley:





Ik word wel heel gelukkig als ik naar je wc kijk hoor :mrgreen:

Sommige dingen bewaar ik,wij hebben weinig plaats om iets op te bergen.

Ik maak wel overal foto’s van :mrgreen:

Ik plak wel alle tekeningen eerst op de keukenmuur,daar hangen ze een hele tijd.

Als ik vanuit de huiskamer de keuken inkijk zie ik ze :inlove:

En alle werkjes wat niet opgeplakt kunnen krijgen even een plekje in de huiskamer :mrgreen:

Wat een prachtige tentoonstelling op de wc!! :inlove:

Ik heb van mijn moeder een doos gekregen met allerlei spulletjes van mijn basisschool. Niet alleen knutselwerkjes (niet alles hoor, hallo, ze hebben 5 kinderen, dan hadden ze er wel een tweede huis bij mogen nemen), maar ook schriftjes en werkboekjes en verhaaltjes. Zo heb je een leuk overzicht van het eerste geschreven woordje, naar de verhalen uit groep 8.

Van de rest van de werkjes en dingetjes zou ik foto’s maken of inscannen. Zo blijft het langer bewaard en kan het altijd terug gekeken worden!

@Marlous wrote:

Ik word wel heel gelukkig als ik naar je wc kijk hoor :mrgreen:


Ik ook wat vrolijk :inlove:

ik heb bij ons zweedse woonhuis 2 mooie dozen gehaald en daar alle belangrijke spulletjes van de meiden in gedaan, zoals eerste schoentjes, kleertjes, knuffel en rammelaar. Maar ook tekeningen en knutselwerkjes. Zo af en toe pik ik er wat uit en stop ik die in de doos, de rest wordt weggegeven of gaat weg :frowning:



Heb nu net de eerste 2 dozen naar zolder gebracht en moet 2 nieuwe dozen kopen. ERG LEUK!

Ik doe alles weg wat ze los mee krijgen alleen boekjes bewaar ik en op het einde van het schooljaar krijgen ze een plakboek mee met tekeningen en werkjes en die bewaar ik wel

De losse dingen hang in de keuken en als ze nieuwe mee nemen gaat de oude de papier bak in