school en buitenschoolse activiteiten o.a. zwemles

We horen officileel nog niet in deze leeftijdscategorie, maar onze oudste gaat binnenkort wennen en vanaf 10 oktober naar groep 1/2 en ik denk dat mijn vraag hier het beste past…



Onze kinderen gaan nu op dinsdag van 07.30 tot 14.00 uur en op donderdag en vrijdag van 12.00 tot 18.30 uur naar het kinderdagverblijf.



Vanaf 10 oktober gaat Pete naar school en op deze school zijn ze alleen woensdagmiddag vrij, de rest van de dagen dus van 08.30-11.45 en 13.00-15.00 naar school.



Op dinsdag en donderdag zal hij moeten overblijven en op donderdag ook naar naschoolse opvang, omdat mijn man en ik dan werken.



Nu wil ik hem voor zwemles gaan opgeven (wachtlijst is 9 maanden) en ik kan dan een voorkeur voor dag en tijdstip gaan opgeven.

Dinsdagmiddag lijkt me niks, omdat hij dan al heeft overgebleven en dus een lange dag maakt.

Woensdag kan om 12.45, maar dan heeft hij net zijn lunch binnen?

Donderdagmiddag gaat niet vanwege naschoolse opvang.

Vrijdagmiddag lijkt me niks op het eind van de schoolweek?

Zaterdag wil ik niet, omdat mijn ouders ver weg wonen en we alleen in de weekenden kunnen afspreken.



Wat ik jullie ervaring qua vermoeidheid na school, op welke momenten is het makkelijk om een buitenschoolse activiteit in te plannen?

Een lunch voor het zwemmen maakt niet zoveel uit hoor,

gaat vaak over het avond eten, de zware dingen



hier met school zwemmen gingen ze ook altijd net na de middagpauze,

nooit niks gemerkt aan de kids…



Ik zou dus voor de woensdagmiddag gaan,

ook geen lange schooldag…

je kan natuurlijk ook het avond eten aanpassen,

gewoon een soepje met een stokbroodje…



dat is ook niet zo zwaar op de maag

Ik zou voor de dinsdag of vrijdag gaan als ze dan ook een lange dag hebben. Op een gegeven moment willen ze ook afspreken en de woensdagmiddag is daar ideaal voor…ligt een beetje aan je kind of hij het er moeilijk mee zou hebben of niet. Maar met eten hoef je je geen zorgen te maken, luch is sowieso geen probleem en hier gaat het na avond eten ook goed. Anne is voor C bezig en zwemt nu op maandag om 18:30uur, dus ook na het eten en ik hou er geen rekening mee.

Onze oudste heeft ook op woensdag middag en vrijdagmiddag zwemles.

Dat is echt waardeloos. :thumbdown:

Vooral met speelafspraakjes en verjaardagspartijtjes. Ze missen gewoon veel lessen dan.

Na de vakantie gaat hij 2x per wk heel vroeg voor school, om 7:10 begint dan de les.

Lijkt ons wel handig, tis alleen vroeg op staan.

Pffff, lastig om daar nu al op in te spelen…je weet nog niet hoe hij op school- en andere tijden/activiteiten gaat reageren.



Gezien jullie schema, zou ik toch voor de vrijdag gaan of de woensdag (kan hij na het zwemmen nog ff lekker bijtanken op de bank)

Ik weet uit ervaring dat het handiger is te gaan lessen als je geen andere kids aan je broekspijpen hebt hangen…dus dan zou de vrijdag handiger zijn? En het is mss even wennen, maar meestal maken wij ons als ouders/moeders er drukker om dan de kids :-*

Ik zou voor vrijdag gaan omdat de tweeling dan naar kdv gaat en anders dinsdag.

Sorry, ik was op mijn werk en heb zo te zien maar half-half mijn verhaal gedaan :lol:



Ze geven zwemles op ma, di, do, vr van 15.30 tot 17.45 en wo van 12.45 tot 13.30 en za van 10.45 tot 11.30 uur.



Maandag en woensdag ben ik vrij. Dinsdag werk ik tot 13.00 uur, donderdag en vrijdag tot 17.00 uur.

Dinsdag moet Pete overblijven, donderdag gaat hij naar de naschoolse opvang.



Luc en Stan gaan binnenkort (zodra er plek is op hun groep) van vrijdagmiddag af en gaan dan een hele donderdag, omdat mijn man vanaf oktober een vaste vrije dag heeft.



Maxim, woensdag is dus niet handig met feestjes en speelafspraken. Gaat je kind vanuit school naar een speelafspraak of komt hij eerst thuis lunchen om daarna te gaan?



Karin, ik weet dat het lastig is om er nu al op in te spelen, maar de wachtlijst is 9 a 10 maanden en ik moet nu al een dag en tijdstip doorgeven die mijn voorkeur heeft.



Karin en Sopje, tegen die tijd vervalt vrijdag voor Luc en Stan en hebben we eigenlijk geen moment dat we geen andere kids om ons heen hebben. Nu heb ik geluk dat mijn schoonouders wel af en toe willen oppassen (wonen in hetzelfde dorp) dus dan zou ik Luc en Stan daarheen kunnen brengen.



In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Op dit moment zit ik te twijfelen tussen maandagmiddag en woensdagmiddag.

Dinsdag zou ook een optie zijn, maar lijkt me niks: 1. al vroeg eruit om naar vso te gaan en 2. overblijven, waardoor hij eind van de middag niet veel energie zal hebben.

Wij beginnen 5 sept met zwemles op de maandagmiddag (van 16.00 tot 18.00). Zo aan het begin van de week lijkt me dat best prima. We zaten op zondag, maar dat werd toch steeds minder prettig ivm andere afspraken. Nu vanuit school even wat eten thuis en dan naar zwemles. Ik weet nog niet hoe het in de praktijk bevalt.

Saskia, dan zou ik gaan voor de woensdagmiddag: speelafspraken kunnen ook voor na de zwemles gemaakt worden, hier meestal vanaf 2 uur tot half 5 (veel langer is zeker als ze nog zo klein zijn best veel).

En feestje beginnen meestal ook niet direct aansluitend op school, en hij zou dan altijd nog later mee kunnen doen…



Ik snap dat je nu al op moet geven…ik neem aan dat je in overleg altijd nog kan/mag switchen?

@Mandala wrote:

Ik snap dat je nu al op moet geven…ik neem aan dat je in overleg altijd nog kan/mag switchen?


Volgens mij kom je dan opnieuw op de wachtlijst te staan en zal je dus 9 a 10 maanden moeten wachten tot je naar een andere dag kan. Vandaar dat ik me gelijk voor de beste keuze wil aanmelden…

bij ons op school zie je dat de meeste kids op woensdagmiddag sporten… mischa zwemt ook op woensdag maar om 15.15 pas. Hij kan dan dus nog wel even spelen.



Ze gaan meestal direct uit school spelen, dus niet eerst thuis lunchen

Ik heb mijn dochtertje voor de maandag avond opgegeven van 18:00 tot 18:45 of tot 19:00.

Dit juist omdat het begin van de week is en ze nog niet zo heel moe zijn van een hele week school.

Succes met een keuze maken.

We zijn eergisteren naar het zwembad gefietst en we hebben maandag, dinsdag en woensdag als voorkeur opgegeven.

De wachtlijst is op dit moment 9 maanden en woensdag zelfs 1 jaar, dus ik denk dat het maandag of dinsdag zal worden.

Zaterdag wil ik niet, omdat mijn ouders ver weg wonen en we alleen in de weekenden kunnen afspreken.


Niet alle reacties gelezen,maar bovenstaand was mijn bezwaar ook. Toch hebben we WEL voor de zaterdag gekozen. Doordeweeks trekt hij het gewoon niet (wij ook niet). Jo kan niet veel hebben naast school.
Wij bezoeken mijn ouders dus ook wel eens (om de zoveel weken,maanden) in het weekeind. Hebben besloten dat die enkele keer dat we dan bij mijn ouders willen logeren (of weekeindje weg) dat hij dan gewoon een les zou missen. Jammerdebammer van die les. Uiteindelijk kwam het niet veel voor of besloten we pas naar mijn ouders te gaan na de les.

Inmiddels is hij over op particulier,waarbij we als we tijdig afmelden, een les in mogen halen. Lessen zijn wat duurder,maar je gooit gelukkig geen geld weg als je een keer niet kan (vakanties gaan de lessen door en je hoeft alleen je eigen vakantie af te melden). Zo staat hij ook niet 6 weken stil.

Ik zou toch kijken of het zaterdag kan,maar dan met voorkeur zo vroeg mogelijk. Dan kan je daarna nog van alles doen. Of je ouders komen gewoon toch op zaterdag en gaan gezellig mee.

@mandy_d. wrote:

Zaterdag wil ik niet, omdat mijn ouders ver weg wonen en we alleen in de weekenden kunnen afspreken.




Niet alle reacties gelezen,maar bovenstaand was mijn bezwaar ook. Toch hebben we WEL voor de zaterdag gekozen. Doordeweeks trekt hij het gewoon niet (wij ook niet). Jo kan niet veel hebben naast school.

Wij bezoeken mijn ouders dus ook wel eens (om de zoveel weken,maanden) in het weekeind. Hebben besloten dat die enkele keer dat we dan bij mijn ouders willen logeren (of weekeindje weg) dat hij dan gewoon een les zou missen. Jammerdebammer van die les. Uiteindelijk kwam het niet veel voor of besloten we pas naar mijn ouders te gaan na de les.



Inmiddels is hij over op particulier,waarbij we als we tijdig afmelden, een les in mogen halen. Lessen zijn wat duurder,maar je gooit gelukkig geen geld weg als je een keer niet kan (vakanties gaan de lessen door en je hoeft alleen je eigen vakantie af te melden). Zo staat hij ook niet 6 weken stil.



Ik zou toch kijken of het zaterdag kan,maar dan met voorkeur zo vroeg mogelijk. Dan kan je daarna nog van alles doen. Of je ouders komen gewoon toch op zaterdag en gaan gezellig mee.


Bedankt voor je reactie.

Op zaterdagochtend hebben ze hier ook 2 keer per maand voetbal voor minipupillen. Pete is gek van voetballen en heeft volgens ons ook best wel talent. We zeggen al 1,5 jaar lang dat hij op voetballes mag als hij 4 jaar wordt.

Over 3 weken heeft hij zijn eerste voetbalprimeur :dance: