schommel aanschaffen?

Lotte wordt volgende week 2 en we weten niet meteen een cadeau voor haar. Speelgoedberg is al gigantisch en met veel wordt niet eens gespeeld.

Nu dachten we om een schommel te kopen om in de tuin te zetten. Onze tuin is niet zo heel groot, dus we twijfelen nog. het neemt wel een hoop plaats in en als er na een paar weken niet meer naar omgekeken wordt is dat wel jammer. In de speeltuin zitten zowel Jinthe als Lotte graag op de schommel, maar thuis is dat misschien anders…

Dusssss …Wordt er bij jullie veel op de schommel gespeeld??

Met vlagen.

In de speeltuin bij m’n ouders gaat Jesse altijd wel op de schommel en thuis dus ook wel. Maar hij kan er ook weken niet naar omkijken…

Wij hebben de schommel voor Jesse z’n eerste verjaardag kado gedaan. Het eerste jaar heeft hij er niet heel veel in/opgezeten, maar nu wordt het wel meer…

Groetjes,

Willy

De schommel staat hier nog niet weer,

maar de kinderen vragen er wel vaak om. Ze vinden het hartstikke leuk!

En natuurlijk wordt er niet elke dag veel mee gespeelt, maar ze missen 'm nu dus wel!

Bij mooi weer schommelen ze zich suf… We hebben een groot dakterras en ik heb de schommel met haken tussen de openslaande deuren hangen, als ze niet schommelen ligt ie in de gangkast, willen ze schommelen hang ik em op…

De schommel is hier niet weg te denken hoor!

We hebben zelfs een wipkip (paard) op een spiraal maar die gaat op marktplaats, daar kijken ze niet meer naar om.

Hier maakt de schommel nog steeds overuren hoor en echte aanrader !

wij hebben echt de speeltuin naast de duur maar we hebben toch zelf een hele speeltuin aangeschaft voor in de tuin bijna een pretpark bij elkaar vorige week de oude schommel verkocht werdt ze te groot voor gelijk een nieuwe met 2 schommels huisje glijbaan en alles opgehaald en ze zit er steeds op te spelen zo een uur achter elkaar op de schommel dus hier is het zeker niet weg te denken buiten om dat ze het leuk vinden is het ook gezond en goed voor energie en uithoudingsvermogen.

maar heb je bv geen schutting of dergelijke of muur waar je dan palen aan vast kan maken zodat je een schommel krijgt die niet veel ruimte in beslag neemt?

hier is de schommel flink favoriet! elke dag wil ze er op, en het is echt huilen geblazen als ze eruit moet.

Wij hebben niet zon hele grote tuin, dus hebben hem gehangen aan het overkappende stukje van de schuur. (snap je het nog?)

Schommel :thumbup:

ik denk dat ik overtuigd ben :slight_smile:

Onze tuin is zo’n 20 m lang en 5 breed, eerste paar meter is terras, achterste stuk staat tuinhuis. Zullen wel een plaats vinden…

o ja, en wat voor schommels hebben jullie? Metalen of houten? Met enkel een schommelplank of trapeze of met een duozitje en met of zonder glijbaan eraan vast…???

wij hebben 1 van kunstof dit vinden wij het fijnste geen glibberige groen laag , splinters of dergelijke.

voor de oudste hebben wij een normale schommelzitje en voor de kleine een babyschommelzitje. wij hebben 1 compleet met 2 schommels (kunnen ze geen ruzie maken) glijbaan en huisje in 1

uit ervaring weet ik ( door in gastoudergezinnen veel bij verschillende gezinnen te komen in heel wat jaren voorafgaand aan nu)

dat een schommel heeel veel gebruikt word, zeker als er in de zeer direkte omgeving ( niet zelfstandig ) een door een kind te gebruiken toestel in de buurt is.

Is zeker aan te raden :thumbup: oede aanschaf

je kunt er vaak ook ringen later bij doen, of een stok of iid makkelijk te vernaderen en kid’s vinden echt leuk :thumbup:

Wij hebben een kunststof schommel waar een rugleuning aan gezet kan worden. Het voordeel van deze schommel is dat de zit lekker diep is en niet achterover kan kiepen.

Mijn ervaring met houten plankjes is, is dat deze plankjes gauw achterover gaan hangen en je kind achteroverhangend moet schommelen. Dat vereist dan nogal wat spierkracht voor hele kleintjes.

en het geheel zelf, van hout of metaal???

Heb er drie op het oog :

een metalen met veel dingen aan

een simpele houten

een houten met nog een glijbaan.

We hebben al wel een aparte glijbaan staan (wordt wel te klein voor Jinthe).

Mijn man is een beetje tegen een schommel omdat gras maaien lastiger wordt met zo’n ding dat in de weg staat. En omdat het wel groot is en dus een groot deel vd tuin overheerst.

die laatste heeft wendy

nadeel die wij ervaren is dat glijbaan eigenlijk niet glijd maar stroef is en blijft, geen idee of dat kwaliteit is? kan verschillend zijn

ik vind die 1e :inlove:

maar heb me nooit verdiept in kwaliteit ,

wb grasmaaien tja :think:

is maar net idd wat je er bij voelt denk ik ,

succes met je zoektoch t iig

@dietske wrote:

Mijn man is een beetje tegen een schommel omdat gras maaien lastiger wordt met zo’n ding dat in de weg staat. En omdat het wel groot is en dus een groot deel vd tuin overheerst.

Ik zou hout kiezen, een natuurlijk product voor de tuin. Veel mooier dan dat gekleurde, maar dat is mijn smaak.

En dat het overheerst in de tuin, tja dat is hier ook wel een beetje zo maar je moet ook denken, waar heb je de tuin voor ? Alleen om naar te kijken of ook om leuke dingen in te doen ?

Het is ook wel fijn dat de kinderen zich lekker vermaken als papa en mama even een boekje willen lezen in de tuin. Eva kan ook gerust een half uur achter elkaar schommelen en zingen, heerlijk vindt ze dat :thumbup:

Het grasmaaien doe ik altijd. Het vereist inderdaad wel wat handigheid en wat bochtwerk maar het lukt prima hoor! Zolang je maar een kantjesknipper hebt om handmatig om de palen heen te knippen, dan blijft alles mooi netjes en kort!

Wij hebben een houten schommel die aan één kant aan de gevel is bevestigd, aan de andere kant staan palen. Er passen twee schommels aan. En de kinderen zijn er stapel op… sinds we hem hebben (maand of twee) wordt er dagelijks op geschommeld.

Ik vind deze constructie ideaal, toch schommels, maar het neemt geen ruimte in beslag.

het is deze geworden…Smaller dan de anderen dus beter geschikt voor onze tuin. De houten waren allemaal een pak breder. Helaas geen houten dus…

Deze heeft twee schommelplankjes en een duozitje. Lijkt me wel leuk voor de kids.

Woensdag kunnen we het gaan afhalen en dan nog in de grond verankerd krijgen.

Super ding zo schommel.

Hier een houten schommel met klimtoren er naast.

Als het ff mooi weer is hij echt buiten te vinden.

Dochter lief vind de schommel ook geweldig met haar 9 maandjes.

ff kijken voor een foto.