Ik ben mij net rot geschrokken. Ik wilde mijn dochtertje van bijna 8 maanden oud zonet nog een laatste flesje water geven omdat ze zo zweet tijdens het warme weer.
Ze lag diep te slapen en ik til haar dan meestal voorzichtig op en leg haar in mijn armen. Dan drinkt ze meestal het flesje, half slapend op en leg ik haar daarna terug in bed waarna ze meteen weer in slaap valt.
Deze keer trok ik haar speentje uit haar mondje, en toen ik haar optilde viel het mij op dat haar matrasje bij haar hoofdje drijfnat van het zweet was. (of ze had gespuugd, maar dat ruikt meestal heel anders)
Ik had haar met alleen een luier aan in haar zomerslaapzakje gelegd, dus zo heel erg warm gekleed was ze niet. Ik moet wel zeggen dat het erg warm in haar kamertje is (27 graden)
En toen ik haar optilde gingen er opeens schokjes door haar lijfje. Bij elke seconde verstijfde en ontspande ze eventjes en eenmaal liggend in mijn armen ging het door.
Toen ik haar haar drinkspeentje in haar mondje deed stopte het en begon ze te drinken en leek ze wakkerder te worden. Alles bij elkaar heeft het misschien maar een halve minuut geduurd. Maar het was een heel erg naar gevoel, alsof er een defect robotje in mijn armen lag die constant dezelfde schok-beweging maakte.
Zou het gekomen zijn omdat ik haar slaap zo abrubt verstoorde? Of heeft ze het te warm gehad? Ik ben vast een muts, maar ik ben dan meteen angstig voor epilepsie oid… Haar matrasje is echt helemaal doorweekt waar haar hoofdje heeft gelegen. Ik kon haar gezichtje niet goed zien, want het was donker in haar kamertje. Ik zag alleen in het vage schijnsel van het licht van de overloop dat haar oogjes dicht, of halfdicht waren.
Terwijl ik dit zit te typen ligt mevrouwtje gezellig te babbelen, te spelen en te lachen in de box. Ze maakt niet echt een vermoeide of zieke indruk…
Voor zover ik weet zijn mensen na een epilepsie aanval erg moe.
Ik durf haar vanacht niet alleen te laten en ik vermoed dat mensen die dit misschijen herkennen nu al liggen te slapen… ik hoop echt dat iemand mij gerust kan stellen en kan zeggen dat het vaker voorkomt.
kan me voorstellen dat je geschrokken bent meid :hug:
misschien kan ik je geruststellen. Mijn dochter doet het ook als ze wakker gemaakt wordt… en soms ook in haar slaap. Naar mijn weten is het echt een soort reflex, ikzelf doe het ook als ik net wakker wordt… soort van onwillekeurige spierbewegingen ofzo. Heb het op het CB nagevraagd toen ze net een maand of 3 was, en het was volkomen normaal, niets om je zorgen over te maken.
maar als je je echt zorgen maakt, kun je altijd even je HA bellen he! :hug:
Je hebt geen idee hoe blij ik met je reactie ben. Grote kans dat ik morgen inderdaad toch even voor de zekerheid langs de huisarts ga, of ik bel het CB. (ben nou eenmaal een vreselijke moeder-muts :roll: )
Maar ik durf haar denk ik wel alleen in haar bedje te leggen vanacht. Kan ik toch slapen.
Heel,erg bedankt :-*
graag gedaan hoor meid. Ik herken het wel, Jill is ons eerste kindje en bij sommige dingen hang ik ook meteen aan de telefoon :oops:
Zo heeft moppie nu enorm kapotte billen, ik denk dat er kiesjes aan zitten te komen… geen idee wat te doen, heeft ze nooit eerder gehad, schoot gelijk in de stress en via via krijg je dan toch weer tips (o.a. maizena, en dat helpt tot nu toe heel goed!).
Gewoon voor de zekerheid ff bellen morgen. Slaap lekker! :-*
Ik kan me voorstellen dat je schrikt…
wat al is gezegd, het is niet zo gek dat ze schokken als ze zo wakker worden. Enne, je kunt ook schokken als je in slaap valt.
Jesse heeft het idd soms heel erg als hij in slaap valt.
En als hij wakker wordt trilt hij vaak eerst even, hangt er wel vanaf waneer ik heb eruit haal. Laat ik hem eerst even liggen dan niet, maar haal ik hem eruit als hij net wakker is, dan wel.
Je kunt het idd altijd even noemen bij het Cb of de HA.
hoihoi
bente heeft dat ook als ze heel abrupt wakker wordt
Maar ga gerust op je gevoel af daar is het voor
groetjes
marlies
Ik heb het cb gebeld. Ik wordt teruggebeld. Eigenlijk ben ik wel aardig gerustgesteld want de omschrijvingen die ik hier lees komen aardig in de buurt van wat ik vanacht zag en voelde.
Maar voor de zekerheid toch maar even het cb gebeld… ik ben liever helemaal zeker.
Zijn jullie dan niet geschrokken toen jullie het voor het eerst meemaakten?
Of ben ik gewoon een zenuwlijer als het om mijn kindjes gaat :mrgreen: dat kan natuurlijk ook. :roll:
De eerste keer dat ik het bij mezelf doorhad vond ik het wel raar. Bij mn dochter heb ik het nog niet echt gezien geloof ik…
Het cb raadde mij toch aan om contact op te nemen met de ha.
Het schijnt dat als de schokjes niet op een vast ’ ritme" komen, dat vrij vaak voorkomt. Maar omdat de schokjes met een vaste regelmaat kwamen en een halve minuut lang, vond ze dat ik beter het zekere voor het onzekere kon nemen.
heel goed dat je naar de ha gaat! Ik ken het via mijn werk en kan je vertellen lang niet iedereen is erna moe! Sterkte en succes met je meisje!!
@Happy mommy wrote:
Het cb raadde mij toch aan om contact op te nemen met de ha.
Het schijnt dat als de schokjes niet op een vast ’ ritme" komen, dat vrij vaak voorkomt. Maar omdat de schokjes met een vaste regelmaat kwamen en een halve minuut lang, vond ze dat ik beter het zekere voor het onzekere kon nemen.
Hoe is het afgelopen ?
Ik heb het gelukkig nog nooit gezien of meegemaakt bij ons dochtertje, ben wel benieuwt wat de arts ervan vind.
Ikzelf ben wel eens zo wakkergeworden schuddens naar een kant, en gevangen zitten op dat moment in je eigen lichaam, ikzelf was wakker alleen mijn hele lijf schudde en ik kon niets echt niets doen.
1 malig geweest gelukkig.
:shifty:
De huisarts was er vrij laconiek onder. Mocht het nog een keer gebeuren kan ik alsnog bellen, maar ik kon helemaal aan hem merken dat er geen reden tot bezorgdheid was.
Ik heb erg veel vertrouwen in hem. Hij is het type dokter dat liever twintig keer voor niks doorverwijst dan 1 keer te weinig…
Ik ben erg opgelucht
mocht het weer voorkomen probeer het dan op te nemen met je mobiel ofzo!