Schoentjes of slofjes?

Wat hadden jullie kindjes op de leeftijd van 14 maanden, schoentjes of slofjes?

Waarom en wat voor?

J peddelt vrolijk op blote voeten en ik vind het prima. Hij loopt nog niet, staat wel en doet zijn stapjes zeg maar. Hij had schattige slofjes maar zijn peddels zijn behoorlijk gegroeid dus shoppen maar :angel: .

Hij hoeft van mij nu echt geen schoenen aan hoor, maar als het straks ineens slechter weer is heb ik niks.

Aan de ene kant denk ik dat slofjes nog wel genoeg zijn en dat J dan wat meer contact heeft met de ondergrond waar hij stapt, maar blijf ik dan nog in de Zootjes hangen of zijn er nog andere leuke merken/vormen?

Ik hoor jullie graag :slight_smile: .

zelf kijk ik pas weer verder als het weer daadwerkelijk om slaat… onze jongste heeft altijd blote pootjes momenteel.

Al weken eigenlijk… ook voor het echt zo warm werd. Hij wil ook gewoon niks aan. Als ik het dan toch net iets te fris vond deed ik snel een stel sokken aan voor we op de fiets stapten ofzo.

Ik heb sandaaltjes. Met buigzame zool. Maar dat is alleen als we echt weg gaan, en hij dus kan/mag lopen.

Verder, ja heeft hij vooral, zijn eigen blote voeten.

Toen mijn zoon 14 maanden was, was het winter, en liep hij. Dus sowieso schoentjes. Binnen eigenlijk altijd blote voeten of sokken. Maar voor buiten voor de warmte schoentjes, en ook om op te lopen. Nu met dit weer zou ik voor sandaaltjes ofzo gaan, met dichte achterkant, veel luchtiger dan sloffen

Mies liep ook al met 14 maanden, maar Mijn oudste liep pas met ruim anderhalf en tot die tijd had ze altijd zootjes, babypaws of iets vergelijkbaars aan… voor buiten een soort van babypaw met 3 mm rubberzool eronder geplakt… handig voor natte dagen, maar veel meer dan een “laagje” was het niet hoor.

Kun je bij de betere babyspeciaalzaken en goede schoenenwinkels ook wel krijgen.

Zodra ze wat meer stappen heb ik hier vaak Gattino first walkers gehad… mega flexibel zooltje en moccasin achtig schoentje van zacht leer.

kyano loopt binnen op sokken/blote voetjes

buiten meestal op crocs,soms op blote voeten :slight_smile:

Hier binnen blote voetjes, buiten goedkope schoentjes van de Wibra of Hans Textiel ofzo (komt mijn moeder altijd mee aan, maar ze bevallen hier beter dan de duurdere @apies :wink: helaas zit ze daarvan nu in de grootste maat :thumbdown:). Als het kouder wordt krijgt ze binnen gewoon weer sokjes aan, net als voor de zomer. :slight_smile: En als het echt koud wordt hoop ik dat ze echt goed kan lopen, zodat ze buiten gewone schoentjes aan kan.

Hier sandaaltjes buiten, maar ze loopt al een tijdje en onze tegels worden heeeeeeeeeeeeeel heet. Of van die aquasocks van speedo, daar zit een soort van rubber zooltje aan (meteen handig voor in het zwembadje, toch wat meer grip) en binnen loopt ze op blote voetjes.

Ik zou ook voor gewoon blote voetjes gaan, en dan sandaaltjes. Wij hebben ze van nike met een mega flexibele zool, om de cm zit er een inkeping die meebuigt.

Hier hebben ze van die zachte schoentjes aan. Ziet er uit als een schoentje, maar het is een slofje. :slight_smile:

Ze raden aan om pas echte schoentjes aan te doen als ze al 6 weken echt lopen. Zou dus nog geen echte schoentjes kopen. Je weet namelijk niet precies wanneer dat is en welke maat ze dan hebben.

als ze nog niet kunnen lopen: slofjes

Schoentjes (ook met buigzame zool) pas gebruiken als ze 3 weken goed los lopen

J heeft sinds gister weer nieuwe slofjes :inlove: , nog bedankt voor jullie ervaringen/adviezen. Het is ook alleen voor wat frisser weer hoor, verder gaat hij blootsvoets door het leven :wink: .

Onze kerel liep ook met 14 maanden. Hij liep buiten met schoenen, binnen met slofjes met grove zool i.v.m. de gladde stenen vloer. Nu heeft ie overdag leren sandalen aan maar het liefst loopt ie op zijn Crocs. Ik vind ze zelf spuuglelijk, maar hij komt er telkens mee aanzeulen dat hij die aan zijn voeten wil :mrgreen: Blijkbaar lopen ze fijn. Blote voeten doe ik soms wel, maar buiten trapt ie nogal eens ergens in (takken ofzo) en zeker met het badje wordt het glad.

blote voetjes of sokjes, ik zat in die periode in de zomer.