Schoentje zetten

Hoeveel keer mogen jullie kinderen schoentje zetten?



Ik denk dat ik het thuis 1x doe, dan nog 1x bij de ene oma en nog 1x bij andere oma en opa, dus 3x in totaal, elk weekend dan.



Je kunt trouwens ook online je schoentje zetten: http://www.sinterklaasnet.nl/home.php . Ik heb het zelf niet gezien, maar internetkennisjes van een ander forum hadden gezien dat mijn zoon iets in zijn schoen had. Heb nog niets gehoord, maar wie weet wat er zomaar over de post komt ofzo!

Hier is natuurlijk nog geen sprake van schoen zetten, maar toevallig moest ik er vandaag aan denken en opeens vroeg ik me af… Wáár zetten jullie kids de schoenen? Met het oog op alle moderne huizen met CV…

Bij de radiator van de cv!

Nee joh, bij de achterdeur… Dan hoeft het paard van Sinterklaas tenminste niet helemaal naar binnen… Dit met het oog op eventuele uitwerpselen… :mrgreen:



Ik vraag me overigens sowieso af vanaf welke leeftijd Sinterklaas vieren “zin” heeft…

Van de week gedaan, zondag en gisteravond. Schoenen staan op een krukje(ivm de honden) bij de achterdeur en de volgende ochtend staan ze ineens op het kastje?

Toen ik klein was :mrgreen: mocht ik op de dag van aankomst, plus alle zaterdagen tot het vertrek van de sint de schoen zetten.

Een keer of 5 werd het meestal, want ook op de avond van de verjaardag van mijn broertje (1 dec) mocht het en op 5 december zelf.

Dus gemiddeld 5 keer.



Maar er bestaan echt kinderen die het elke dag mogen… :think:

Marrit is nog te klein, maar volgend jaar gaat ze wel haar schoen zetten. Ik denk maar voor het kattenluikje, dan hoeft zwarte piet alleen even met zijn hand naar binnen :mrgreen: .

Hoevaak hebben we eigenlijk nog niet over gehad, hij is net 2 sinds gister. Dus al zoveel te feesten en snoepen…



Waar? Tja we hebben een openhaard, makkelijk kiezen dus. :wink:

Nou, de schoentjes staan. Hij had zelf een plekje uitgezocht, tussen 2 ramen in, in het midden van de kamer. Ben benieuwd of er morgen wat in zit, want ze gingen vanavond nou niet echt zoet slapen :think: !

Er zat dus niets in :twisted: !

:mrgreen:



ik ben bang dat jan morgen of niets of iets heeeeeeel kleins in zn schoen vind,…

Ojee, heb je weer aan de lijn mogen hangen vandaag Hed…??

bij ons mogen ze op woensdag en zaterdag de schoen zetten, en ze zetten hem een keer bij beppe. ( een keer in de periode niet in de week)

Bij de schuifpui.

Kids hadden vanochtend wel een kadootje maar daar waren ze zelf wel blij mee want ze waren niet echt lief geweest… :mrgreen:



Ik ken wel iemand die het iedere dag doet maar die heeft er niet iedere dag een kadootje in… gisteren zei ik nog tegen jan: wat een stress voor die kids!!!

Iedere dag die schoen ( we hebben het uigerekend het is dan 25! keer) spanning en dan ochtend spanning zit er wat in of niet??

Ik weet niet hoe het met julie kids is maar hier zijn de meesten al flink hieper de pieper ! ( druk etc) die lijn is echt nodig in deze tijd… of waar is die sofa die we laatst ergens hadden neergezet? maar goed moet er niet aan denken dat ze door iedere dag de schoen zetten nog erger worden!

@Yolanda wrote:

Ojee, heb je weer aan de lijn mogen hangen vandaag Hed…??




nou echt wel !!!

pffffff

was vandaag echt weer een topdag in die zin,… :roll:

maar hij had mazzel, er zat een sinterklaassurpriseei in zijn schoen

Hier mogen ze op zaterdag de schoen zetten…we zijn nu een paar daagjes bij opa en oma dus ook leuk. Thies zet ook zijn schoen, hij is nog te jong maar Thom vindt het erg leuk om het cadeautje aan hem te geven!

Bij ons thuis staan de schoentjes op de confectorput (schrijf je dat zo?), we mogen wel oppassen dat de uitwerpselen daar niet invallen Yolanda… :lol:

Groetjes…Monique.



P.s ontzettend leuk, SeeSeeEm die foto’s , ik zie je kids nu voor het eerst allemaal!