schoenprobleem

ik heb super mooie geweldige rode enkellaarsjes gekocht.

Echter in de winkel gepast met blote voeten en er niet aan gedacht dat ik in de winter sokken aan zou hebben.

Nu heb ik ze het weekend een hele dag aangehad met sokken maar ze zaten op den duur echt vervelend en krap.



Hoe snel loopt leer uit? of wat zou ik er nog aan kunnen doen om ze iets meer uit te rekken?

Een plastic zak erin, vullen met water en in de vriezer zetten. Helpt echt hoor! Google maar eens of op Youtube, dan zie je hoe je het het beste kunt doen. Ik heb het ook al eens geprobeerd en ze worden er geen maat groter van, maar zitten veel lekkerder.

Ai zijn er nog andere tips want denk niet dat ik de vriezer aandurf…

ze verkopen schoenoprekkers, deze zijn van hout.

Verder kan je naar een hakkenbar zoals wij et noemen en de schoemaker daar kan je schoen wat oprekken, maar ik weet niet hoeveel.

Ik zou ze ook op laten rekken bij de schoenmaker. En anders misschien met pantykousjes dragen? Maar goed, dat is in de winter misschien niet zo lekker.

Vochtige kranten erin proppen en een paar dagen laten zitten,dan rekken ze ook uit.

@irry-me wrote:

Vochtige kranten erin proppen en een paar dagen laten zitten,dan rekken ze ook uit.




dit had ik ook gelezen, maar hoe veel kranten moet je er dan in proppen?



een schoenmaker hebben wij niet in het dorp

Sowieso lopen ze wel uit door het dragen. Dus nu lekker met pantykousjes en dan kan je vaak later wel met sokken aan.

Hier ook net nieuwe laarzen. Ze zaten na enkele dagen al wat losser.

En anders de vriezertruc. Water zet uit als het vriest, dus dat werkt prima. Trouwens,in de winterkool je er ook mee buiten als het vriest.

dat ik er in de winter mee buiten kom als het vriest vind ik toch nog net wat anders dan er water in doen en in de vriezer zetten. voor mij voelt dat niet goed.



heb ze nu gisteren gewoon aangehad en ze zitten al iets lekkerder dan in het weekend, dus we blijven maar gewoon volhouden.

dikke proppen natte kranten erin (tot je letterlijk bijna oprek ziet) en dan even flink laten staan, daarna als de schoen (het leer) nat is erin met de voeten en flink stuk lopen, zo gaan ze naar je voeten staan

@knipoogje1983 wrote:

@irry-me wrote:
Vochtige kranten erin proppen en een paar dagen laten zitten,dan rekken ze ook uit.




dit had ik ook gelezen, maar hoe veel kranten moet je er dan in proppen?




Kijk even hoeveel je er in krijgt,in de ene schoen kan meer dan de andere.

Persoonlijk zou ik ze liever een nacht met een zak gevuld met water in de vriezer doen dan dat ik het leer door natte kranten nat laat worden. Volgens mij geeft dat laatste meer kans op kringen in het leer :think:

Schoenen die te krap zitten bij aanschaf, zou ik terug brengen en anders verkopen op mp. En daarna nieuwe kopen.



Goede schoenen is zo belangrijk dat ga je toch niet met bovenstaande middelen oplossen, ik ben echt verbaasd.

rijstkorrel ik weet dat goede schoenen belangrijk vind, en dat vind ik ook, maar meer voor sophie dan voor mezelf.

ik vind de schoenen zoooo enorm mooi, en met een pantykousje zitten ze prima. het is puur heet beetje extra wat een sok heeft waardoor hij krapper zit.



ik heb er wat kranten in gepropt en ze daarna met dikke sokken aangedaan terwijl ik op de bank zat en nu zitten ze met een dunne sok prima. bedankt voor de tips!

mijn opa zei altijd… een borrel erin doen en dan uitlopen…

Tijdje dragen met pantykousjes totdat ze wat uitgelopen zijn en dan over op sokken :slight_smile:

Op de Spaanse manier: je voeten insmeren met Nivea en dan de schoenen thuis lekker inlopen. Doe ik altijd! En werkt elke keer!

@crien wrote:

Op de Spaanse manier: je voeten insmeren met Nivea en dan de schoenen thuis lekker inlopen. Doe ik altijd! En werkt elke keer!


Is het dan niet handiger om ze gewoon een maat groter te kopen. :think:

Nee, ik bedoel in het geval van knipoogje. Dat heb ik ook vaak. Kom je thuis en een dag later doe je ze aan (met sokken bijv) en dan zitten ze strakker. en dan loop ik ze lekker in met blote voeten met Nivea. Een maat groter zouden ze -bij mij- te groot worden. :wink:



Werkt prima, ze gaan dan goed naar je voet staan en je loopt ook geen blaren met de nieuwe schoenen.



Maar goed, voor mij werkt 't. 't is maar een tip. Wie wil kan 't proberen.