Ik wil een paar zachte schoentjes voor Danique kopen maar heb geen idee welke schoenmaat ze heeft.
Enig idee wat gemiddeld is voor een 8 maanden oude baby of hoe ik hierachter kan komen??
groetjes,
Linda
volgens mij gaan dat soort zachte schoentjes bij dit soort maatje snog in kledingmaten. dus dan heb je schoentjes maat 62/68 bijvoorbeeld.
verder verschilt het echt heel erg per kind. nano heeft nog steeds maatje 18/19 teriwjl andere kidnejs van deze leeftijd al 23 hebben.
er zijn wel wat tabelletjes te vinden op inet, maar dnek echt dat je daar nog niet zo vele aan hebt.
Heb al een beetje gezocht en het is inderdaad wel lastig.
Ik heb een aantal leuke schoentjes op internet gezien maar misschien dat ik eerst maar eens in een winkel ga passen.
Voor hier in het forum is misschien een betere vraag:
Welke maat had jouw kindje rond de 8 maanden???
Ik open deze topic ook en kan je geen antwoord geven omdat ik rond die leeftijd geen schoentjes voor mijn kinderen had, dus een aanpassing van je eerste bericht en dan de topic naam, levert misschien betere reakties op.
Ik denk ook dat je gewoon moet meten, want als ik mijn kinderen naga, mijn jongens hadden met de leeftijd die mijn dochter nu heeft, maatje 24 en zij nog maar maatje 20 (gelukkig niet de grote voeten van mama, die nu 42 heeft).
gewoon even de voetjes meten en de binnenmaat van de schoentjes vragen. Ik heb schoentjes gekocht van 11 cm, roosjes (.eu), en die zijn nog iets aan de grote kant.
Het is zowiezo als er een winkel dichtbij je in de buurt is handig om eerst te passen, zelfs voor babyschoentjes als ze nog niet kunnen lopen.
Heb als bijbaantje in een kinderschoenenwinkeltje gewerkt en er waren vaak baby’s die bijv. een te hoge wreef hadden voor een bepaalde schoen (of teveel spekkies :mrgreen: :inlove: ). Ook verschilt het bij babyschoenen zelfs al per merk of het groot of klein valt…
Noa had met 8 maanden (en nu nog, eigenlijk) maatje 17…
Of inderdaad schoenmaat 62/68, dit zie je ook vaak bij zachte schoentjes.
Is er niemand die een tabelletje weet?
Als ik bijvoorbeeld schoentjes in maat 27 zie dan wil ik ook wel graag weten voor hoeveel-centimeterige voeten die zijn!
…de kleine van ons (9 mnd) heeft nu nog schoentjes maat 18.
Gr. van Mij
Meet het voetje van je kindje op in centimeters.
Gebruik tabel om te beslissen welke maat jouw kindje nodig heeft
Maat Leeftijd Lengte Schoenmaat
Small 0 - 6 maanden 11,75 cm 16 - 18
Medium 7 - 13 maanden 13,00 cm 19 - 21
Large 14 - 20 maanden 14,50 cm 21 - 23
mijn dochtertje is nu ook 8 maanden en heeft net nieuwe schoentjes.
Deze zijn maatje 18
Als ik het me goed herinner had Saba rond die leeftijd sokslofjes in mt. 18.
Ik werk zelf in een schoenenzaak en ik kan het nameten in cm’s niet echt aanraden. Heb het zelf ook geprobeerd en daarna met een echte meter gemeten en ik had werkelijk 3 maten verschil! Het is erg onprecies kennelijk. Wij hebben in de winkel een schoenenmeter waar ze niet op hoeven staan, maar die gewoon te hanteren is terwijl je kindje nog in de buggy/wandelwagen zit.
Ik zie dus ook heel veel kindervoetjes en een standaard-maat voor een bepaalde leeftijd bestaat gewoon niet. Het is net als met kledingmaten ongelofelijk verschillend per kind. De een heeft grote voeten, de ander kleine. En ook kunnen schoentjes verschillend uitvallen qua grootte.
Hoi
schoenmaten gokken kan niemand wat ik gedaan hem is naar een goede schoenwinkel gaan en ze laten opmeten
Mijn zoontje heeft 2 weken gelden hastikke mooie ecco’s in de aanbieding kunnen kopen daar. En je weet zeker dat ze er verstand van hebben kwa adviseren
Gokken werkt idd niet Onze Sem van 10 maand heeft al maat 22!!! (L van de Boumys)
Thomas van 2,5 heeft maat 26.
Gewoon passen en meten in de winkel zou ik zeggen