Schoenmaat peuter

Marit is 4 en heeft maat 27

Nienke is 2 en heeeft maat 26 :shifty:

Hier hebben ze beide maat 28.

Terwijl er toch 2 jaar tussen zit.

Jayson is 1 jaar en 9 maanden (bijna) en heeft maat 23, Dylan is 4 jaar en 2 maanden en heeft maat 30

Hier heeft stiefzoon M met zijn 9 jaar krap aan maatje 30. Oudste dochter R is nu 8, en heeft maat 32. Jongste dochter I wordt bijna twee en heeft nog steeds maatje 20/21??? Ik hoop dat haar voetjes nog wat gaan groeien, want dat is wel echt heel klein. :wink:

m heeft maat 25 (2jaar)

d heeft maat 34 (7,5jaar)

Mijn kinderen hebben nu maat 33 (7.5 jaar) en maat 32 (5.5) jaar. Allebei meiden.

Vooral de jongste heeft altijd grote voeten gehad; net 3 en maat 28. Had ze in twee maanden tijd 2 maten overgeslagen.

Maar wij hebben beiden ook best grote voeten. Mijn man heeft maat 47/48 en ikzelf maat 41. Vooral voor de jongste vrees ik waar ze uiteindelijk op uit gaat komen. :wink:

@Fleur wrote:

@mamaMarije wrote:

Onze 2e is bijna 6 en heeft maat 28 :lol: .

Kes is bijna 7 en heeft maat 28 :lol:

Beide kinderen hebben altijd kleine voeten gehad. Papa en mama leven ook niet op grote voet. Indy is net 9 en heeft nu maat 33.

wat grappig om te lezen!

sophie is dus over 2 maanden 4 en heeft maat 29/30 al…

grappig, echt heel verschillend dus.

hier een van 3 maat 25 en de oudste van bijna 5 maat 27. Binnenkort maar weer eens laten opmeten of ze nog goed zitten. die van 3 loopt overigens op te kleine schoenen, maat 24, maar wil ze perse aan…

Volgens mij hebben de mijne kleine voetjes.

Jesse word 2 in januari en heeft 21

Elise is 4 jaar en 4 maanden en heeft 26/27

Onze kobe is net 2j. en heeft maatje 22 (zal nu naar de 23 gaan, denk ik)

Dus als ik zo vergelijk met jullie kids zit hij er zo wat tussenin…

Tineke

Net 4 en mt 25… Kleine voetjes als ik t hier zo zie :slight_smile:

Riley heeft maat 25,5 - 26.

Hij is 2 jaar en 9 maanden 10 dagen oud.

Op dit moment nog net maat 25, maar daar redt hij het eind van de winter niet mee denk ik.

Hij is 2 jaar en 11 maanden

Jitte is bijna 3 en heeft maat 22 en gaat nu richting de 23. Ze kan haar laarsjes van vorige winter (mt 22, toen had ze 21, laarzen maatje groter gekocht) nog net aan. Had voor van de zomer sandalen maat 23 via i-net gekocht, vielen ruim dus ze kon ze niet aan, hoop nu dat ze er aankomende zomer in past :wink:

T.ygo is nu 2 jr en 4 mnd en heeft mt 25 sinds okt meen ik. De oudste is 6 en heeft een ruime mt 29. Hebben wel mt 30 gekocht omdat wij anders voor de 3de keer op rij dezelfde maat zouden kopen. We hebben er dus 1 waarvan de voeten snel groeien en de oudste is langzamer.

Mees mt 24, Eline maat 29. Nu zijn ze allebei ook lang, dus in verhouding klopt het wel

Elize heeft nu maat 26 en Sebastian heeft maat 22. Elize is in verhouding kleiner als haar broertje dus ben benieuwd wat hij straks zal hebben op die leeftijd (Elize begon met maat 18 toen ze liep(16 maanden) en Sebastian met maat 21 (13 maanden))

Als je peuter groter dan gemiddeld is en/of papa of mama grote voeten hebben, is de kans groot dat je peuter een grotere maat heeft dan gemiddeld.

Als je peuter kleiner is dan gemiddeld en/of papa of mama kleine voeten hebben, is de kans weer groot dat je peuter een kleinere maat heeft dan gemiddeld.

Een maat overslaan is ook heel normaal op deze leeftijd.

Dus maten vergelijken is niet zo heel zinnig in mijn ogen.

@juulke wrote:

Als je peuter groter dan gemiddeld is en/of papa of mama grote voeten hebben, is de kans groot dat je peuter een grotere maat heeft dan gemiddeld.

Als je peuter kleiner is dan gemiddeld en/of papa of mama kleine voeten hebben, is de kans weer groot dat je peuter een kleinere maat heeft dan gemiddeld.

Klopt helemaal. :slight_smile: Alleen bij ons niet, pa en ma beide niet groot en ook geen grote voeten, middelste groeit zelfs het langzaamste, maar heeft in verhouding wèl de grootste voeten. :mrgreen:

Dus maten vergelijken is niet zo heel zinnig in mijn ogen.

Is iid absoluut niet zinnig, maar wel grappig. :wink: :lol:

Hier dus bijna 5,5 met maat 28/29 en net 3 met maat 26. :)

3,5 maat 25