Schoenen met veters vs. klittenband

Robin heeft al een behoorlijke poos zijn strikdiploma. Al in groep 1 of 2 gehaald.



Eigenlijk heb ik altijd klittenband schoenen voor hem, maar op zoek naar nieuwe zag ik een paar leuke met veters.



Hij moet er misschien gewoon handigheid in krijgen, maar eigenlijk koop ik bij voorbaat dus nooit veterschoenen.





Robin heeft ook gym, dus moet zelf zijn schoenen goed aan en uit kunnen doen.

Niet dat hij de hele dag loopt te sloffen omdat zijn schoenen niet strak genoeg zitten.







Hoe zijn jullie ervaringen?

Eigenlijk wil ik het weleens gaan proberen.

Ligt aan het kind. Mijn oudste en jongste hebben gewoon schoenen met veters, maar de middelste wordt er zoo gefrustreerd van. Voor hem doe ik het dus niet, genoeg andere dingen waar hij zich al druk over maakt.

Laura kan wel veters strikken, maar niet super goed. Zeker niet als het allemaal snel-snel moet gebeuren, zoals bij het omkleden na gym bijvoorbeeld.

Op de dagen dat ze gymles heeft, krijgt ze dus geen veterschoenen aan.

Dat is inderdaad ook nog een idee, op bepaalde dagen die schoenen niet aan.



Ik zou graag All Stars voor hem willen, maar ben ook bang dat die dan ook nog eens te hoog zijn waardoor hij er moeilijk zelf in kan komen.



Ik denk dat ik hem het beste gewoon mee naar de winkel kan nemen om het te proberen.

Mees kan nog niet strikken!! :oops: En Finn een beetje…Ik koop alleen maar klitteband schoenen omdat ik anders gek wordt van die veters strikken… :oops: Mijn zoons kunnen waarschijnlijk pas strikken zijn als ze 18 zijn ofzo… :roll: Haha want we oefenen het dus ook nooit!!! :roll: Ik wacht gewoon nog ff, leer ik ze het direct in een middagje ofzo… als ze 16 zijn ofzo… :wink: :lol: Nee das overdreven, maar ik laat het nu wel maar ff zo, merk vanzelf wel als ze het willen leren. Heerlijk klittenband!!

onze 2e haalde in groep 1 zijn veterstrikdiploma… de oudste (toen groep 3) concludeerde direct: maar ik kan dat nog niet!



Tot dan ook nog niet aan de orde, want t/m schoenmaat 32 is het gros van de schoenen voor jongens toch met klittenband.



Maar toen hij tijdje terug nieuwe schoenen moest wilde hij heel graag die met veters! Eh ja die kan je zelf niet strikken he?

Dan wil ik dat leren!

Goed, gaan we doen.

Vervolgens wil meneer het niet leren dus he :roll: .



Hij krijgt die schoenen dus idd niet aan op gymdagen en andere dagen helpt zijn jongere broertje hem met zijn veters te strikken :o .

Rits, mag dat ook? Jo draagt nu laarzen (boots),maar zal v.d. zomer nog even klittenband krijgen. Het heeft geen zin Jo iets aan te leren,waar hij zelf nog geen behoefte aan heeft en aangezien hij altijd de laatste is met aan- en uitkleden, ga ik het niet extra belasten. Als het echt mooi weer is, draagt hij sandalen,scheelt ook weer.



Eli idem.

Haha, rits mag ook.



Hier heeft Robin nu o.a. schoenen met veters en een rits aan de zijkant.

Hij gebruikt alleen de rits. 8)



Veters zijn ook zó lang dat ik er geloof ik 3 dubbele knopen in heb gelegd.



Nu is het mooi weer dus heeft hij Nike’s aan met klittenband of slippers.

Misschien komende herfst/winter weer eens proberen.



Veel van die leuke schoenen zijn vaak ook zo hoog (boven de enkel), zodat ze behalve alleen het strikken, ook echt de veter in de schoen helemaal los moeten maken, en weer strak aan moeten trekken en dan gaan strikken.



Ik heb ook zo’n paar, en ik vind het al irritant…

Hier zo vroeg mogelijk gewoon veter schoenen en 's ochtends zelf veters laten strikken. Het is even een investering maar de enigste manier om ze er handig in te maken.

Zie zo vaak al best grote kinderen die nog niet eens behoorlijk een veters kunnen strikken. Vind dat eigenlijk heel sneu voor die kinderen.

Ik heb zes kinderen maar na hun strikdiploma die ze allen in groep 1 hebben gehaald (maar thuis hebben geleerd) , heb ik nooit meer een schoen van de kinderen gestrikt. Ook niet als ik haast had.

Hier leren ze op het school niet en ik heb er nog voor geen cm in geinvesteerd.

Hier kan hij wel strikken maar zelf strikken is soms wat lastig. Hier doen ze niet moeilijk overigens met gym. Eerst zelf proberen en lukt het niet dan strikt juf even snel de veters. Ze staat bij de deur van de kleedkamer en op weg naar buiten strikt ze snel even de veters van de kinderen waar het niet gelukt is of niet goed is gelukt. Ze prijst wel heel overdreven de kinderen waarbij het wel zelf is gelukt om we voor te zorgen dat er wel zelf geprobeerd wordt.

Ik las toevallig in het rapport van Elise dat ze ‘veters zelf strikken’ nog niet voldoende kon. Ik vind het dan weer erg typisch dat het zo genoemd word op het rapport ( zeker als ik Lees hier dat veel oudere kids het ook nog niet kunnen ) En dan niet door juf genoemd, maar als 1 vd dingen die ‘beoordeeld’ worden…

Lasse is nu net 7 en ik wilde van de week nieuwe schoenen voor hem kopen en ik merk dat het aandeel met klittenband ook kleiner wordt. Ik heb hem gezegd dat hij het nu wel moet gaan leren. Hij zegt dat andere kinderen hem gaan helpen op school, sommige vriendjes van hem worden ook geholpen zegt hij



Het zal mij benieuwen maar we moeten er onderhand aan geloven geloof ik.

Kzie toevallig dit topic weer. Zag tot mijn grote schrik dat mijn laatste pst van maart 2012 was, en hij kan het nog steeds niet! Whahaha. Heb ook nooit geoefend overigens…toch maar eens gaan doen… :oops:

Hier ook een mannetje dat nog niet goed veters kan strikken. Hij kan het wel maar na een paar minuten zijn de veters alweer los. Omdat hij inmiddels maat 36 heeft is het aanbod klittenband-schoenen echt minder.



Maar ik heb een oplossing gevonden: Elastische veters gewoon vastdoen en aan en uitdoen door de veters iets uit elkaar te trekken. Ik was eerst een beetje sceptisch maar het werkt echt, de veters blijven elastisch en de schoenen sluiten mooi aan.

Mijn zoon inmiddels 12 heeft tot zijn 8e of 9e schioenen met klittenband gehad…hij kon het wel maar geen zin in.

Ik ben overblijfmoeder en ik zie daar heel veel jongetjes met schoenen met veters die altidj los zitten en als je er wat van zegt zeggen ja en.

Dat er niet vaker iemand valt…is me een raadsel.

En dat zijn dan ook de jongens tot groep 4 a 5.

hoewel sophie pas in groep 1 zit kreeg ik hier afgelopen dinsdag commentaar dat ik haar haar veterschoenen had aangedaan en ze gym hadden… zolang ze niet zelf kan strikken mag ze op gym dagen geen veterschoenen aan…

@knipoogje1983 wrote:

hoewel sophie pas in groep 1 zit kreeg ik hier afgelopen dinsdag commentaar dat ik haar haar veterschoenen had aangedaan en ze gym hadden… zolang ze niet zelf kan strikken mag ze op gym dagen geen veterschoenen aan…




Wat ik eigenlijk best snap :angel:

@mamaMarije wrote:

@knipoogje1983 wrote:
hoewel sophie pas in groep 1 zit kreeg ik hier afgelopen dinsdag commentaar dat ik haar haar veterschoenen had aangedaan en ze gym hadden… zolang ze niet zelf kan strikken mag ze op gym dagen geen veterschoenen aan…




Wat ik eigenlijk best snap :angel:




ik op zich ook, maar als haar rits kapot is van haar laars, moet ze toch iets :mrgreen: .

en daarbij vind ik het een beetje apart dat na 1 keer veters aan dat meteen gemeld wordt want ik doe haar nooit veterschoenen aan als ze moet gymmen. behalve nu dus.

waarschijnlijk houdt juf niet bij wie al eerder met gym veterschoenen aan had :wink: … en tja dan meld je het even.

Hangt beetje af van de toon, maar ik zou het van de kleuterjuf van zoon 3 heel prima kunnen hebben als ze mij dat ook bij de 1e keer zou zeggen ‘goh wil je er aan denken dat…’



Maar die kan ik mij niet pinnig voorstellen…en aangezien zij mijn enige groep 1 referentie kader is denk ik dat alle groep 1 juffen aardig zijn :mrgreen: .