Schoenen en school....

Ben ik nu aan het overdrijven dat ik de jongens liever oude schoenen aantrek naar school en hun nette schoenen bewaar voor buiten school?



Had nl in februari nieuwe schoenen gekocht en die waren binnen 2 dagen al enorm versleten bij de neus van het vele buiten spelen (niet dat ik dat erg vind maar vind de schoenen tegenwoordig best prijzig worden voor alleenstaande moeder met 2 kids en low butget)



Vandaag dus nieuwe schoenen gehaald maar twijfel dus ontiegelijk of ik dus die nieuwe schoenen aandoe naar school. :oops:

Mijn zoon raakt zo vaak spullen kwijt, vlekken in kleding, gaten in broeken, kale schoenen. Ik bewaar ook nette dingen voor thuis. Ik heb een andere jas voor thuis en een andere jas voor school. Dan kan hij op school lekker ravotten en vies worden. :smiley:

Ja, schoenen slijten hier ook veel sneller sinds ze naar school gaan. En schoenen zijn zo duur idd…Hier ook meerdere paren per seizoen :?

Dus, jullie vinden het niet gek dat ik de huidige schoenen gewoon blijf gebruiken voor school en de nette schoenen ga gebruiken voor in weekend of als we weggaan na schooltijd?



Met kleding deed ik al zo dat de minder nette kleding (die nog netjes uitzien) wel naar school aan mochten en de nieuwste kleding bleven netjes in de kast voor andere dingen.



Hier zelfs speel-overal aangeschaft voor buitenspelen :wink: scheelt echt hoop merk ik. :mrgreen:

@Mich@ wrote:

Dus, jullie vinden het niet gek dat ik de huidige schoenen gewoon blijf gebruiken voor school en de nette schoenen ga gebruiken voor in weekend of als we weggaan na schooltijd?


nee hoor dat vind ik echt niet gek.
Zoals je zegt... schoenen zijn niet goedkoop als je beetje goede schoenen wilt. En zelfs als ik hier in de sale goeie schoenen koop vind ik het nog steeds zonde als die schoenen binnen no time afgeragd zijn hoor.

Onze oudste heeft net nieuwe schoenen en die is nu ook buitenspelen op zijn oude schoenen.

Kijk als die oude echt mega te klein zijn.... dan zou ik het wel een beetje zielig vinden hoor :angel: :wink:

hehehe, nou gelukkig zijn ze niet te klein :slight_smile: dat scheelt weer. maar zagen er al te versleten uit voor nette gelegenheden.



Nu zijn ze ook buiten aan het spelen in achtertuin met hun laarzen aan en dat vind ik al helemaaaal niet erg want daarvoor zijn laarzen. :mrgreen:

@Mich@ wrote:

Dus, jullie vinden het niet gek dat ik de huidige schoenen gewoon blijf gebruiken voor school en de nette schoenen ga gebruiken voor in weekend of als we weggaan na schooltijd?



Met kleding deed ik al zo dat de minder nette kleding (die nog netjes uitzien) wel naar school aan mochten en de nieuwste kleding bleven netjes in de kast voor andere dingen.



Hier zelfs speel-overal aangeschaft voor buitenspelen :wink: scheelt echt hoop merk ik. :mrgreen:




Nee joh, dat is echt niet gek. En dan nog, als het voor jou goed is, dan is het goed toch.

hier ook enorm versleten neuzen, ik had van die Kickers voor hem, dat zijn echt behoorlijk dure schoenen, maar na nog geen week zagen ze er al uit alsof ie ze al 2 jaar had…



ik koop sindsdien alleen nog schoenen met bescherming op de neus.



goede schoenen voor thuis zou betekenen dat ze op school dan wel altijd kale neuzen hebben? :think: zou niet mijn keus zijn.

@fiep klophout wrote:



ik koop sindsdien alleen nog schoenen met bescherming op de neus.

die kopen wij meestal ook, met van die rubberranden die ook nog een stuk over de teen lopen. Scheelt wel wat, maar ook dat slijt hier wel.

Ik koop hier gewoon standaard schoenen met rubberen neuzen. Andere schoenen, hoe duur ook, kan binnen twee dagen niet meer aan zien dat ze nieuw zijn. Zonde van het geld.

Met beschermde neuzen blijven ze hartstikke goed.

Ja die Kickers, zooo jammer! Hier hetzelfde verhaal (en toch blijf ik ze voor mijn meisje kopen want vooral voor haar vind ik ze zo leuk…).



Hier heb ik echt geen aparte schoenen voor school hoor…Het scheelt wel dat ze met buitenspelen laarzen aankrijgen (in de kleuterklas dan, nu niet meer maar nu doen ze zowiezo weer wat langer met hun spulletjes).

Maar ik moet zeggen dat het me eerlijk gezegd ook echt niet bezig houdt dat hun schoenen er gebruikt uit zien… Ja, met de bruiloften van broer/beste vriendin, toen heb ik schoenen gekocht en apart gehouden tot die bruiloft, maar verder… jammer dan hoor.

@natasja wrote:

@fiep klophout wrote:


ik koop sindsdien alleen nog schoenen met bescherming op de neus.

die kopen wij meestal ook, met van die rubberranden die ook nog een stuk over de teen lopen. Scheelt wel wat, maar ook dat slijt hier wel.


ja, hier nu deze met idd rubbere rand


maar hier werkt dat dus gewoon 100% :think:

Ik vind het slijtage hier nog wel meevallen (in verhouding met het uitgroeien).

Nu hebben ze niet 1 paar dure,maar vaak meerdere paren schoenen.

Dat scheelt ook. Eli verslijt ze wel snel,maar bij Jo valt het mee.



Aangezien ze in maat toch niet lang meegaan,hoeven ze wat mij betreft ook niet lang heel te blijven.

In de winter hadden ze 2 paar schoenen 1 paar gympen en 1 paar normale schoenen. Beide niet duur,maar wel stevig.

Daarnaast dragen ze ook snowboots naar school en in de herfst soms regenlaarzen. Op die manier valt het allemaal wel mee met snel slijten.

Als ze nette schoenen alleen op zondag mogen dragen (als ze ook buiten spelen),dan dragen ze ze in een seizoen slechts enkele keren. Zonde.



Nu hebben ze net beide een paar Geox gekregen. Ze wilden schoenen met lampjes, kon er niets van zeggen,want oma wilde ze geven. Het zijn gewoon nette gymschoenen geworden met kleine lampjes achteraan (die gaan toch stuk),maar het zijn wel prijzige schoenen (ondanks de 25% korting).

Kids zijn er enorm trots op,dus ze gaan gewoon aan naar school! Zo vaak als ze willen. Vind het eigenlijk wel jammer dat ze helemaal blij zijn met iets,wat ze maar 1 of 2x per week aan mogen en niet mogen showen op school.

Hier hebben beide heren iets met kleding en schoenen (hebben ze duidelijk niet van mij),dus als nieuwe schoenen aan naar school ze happy maakt,dan gaan ze hun gang maar.

Gaan ze stuk,dan hebben we pech.



Door de zomer heen krijgen ze toch naast deze schoenen, nog sandalen,slippers en all-stars (oid). Zodra het echt heel warm gaat worden,gaan deze Geox vanzelf even de kast in…



Ik snap het probleem wel,maar ik kies voor een andere oplossing. Meerdere gemiddeld tot goedkoop geprijsde schoenen.

Sowieso is afwisselen van schoen beter voor een groeiende voet.

Ik vind het zeker niet gek dat je oude schoenen voor school bewaart. :thumbup:



Ik koop ook wel stevige schoenen met beschermde neuzen, en dat werkt wel.

Zelf doe ik geen oude, versleten schoenen aan naar school, maar dat komt ook omdat ik wel steeds nieuwe koop. (ik ben dol op schoenen kopen :oops: )Wanneer je dat te prijzig vindt steeds (wat ik heel goed begrijp), dan zou ik er ook voor kiezen de oude op school af te dragen.

ik doe het eigenlijk niet, want helemaal nou met het mooie weer wil mischa gelijk buiten in de tuin spelen als hij uti school komt. Dus dan zou hij zijn goeie mooie schoenen amper aan kunnen hebben…

dan maar kale neuzen.

Mijn dochter speelt hele dagen buiten op school en dus zien haar kleren en schoenen er ook vaak niet zo netjes meer uit. Ik heb nu een paar schoenen voor thuis en een paar speciaal voor op school. Deze hebben inderdaad ook een doorlopend rubber stuk op de neus. Ik trek haar vaak wel gewoon alle kleren aan maar als ze weer eens een gat in haar legging valt dan probeer ik het toch echt nog te maken zodat ze die nog naar school aan kan.



Dus nee ik vind het ook niet gek dat je oude schoenen naar school aan doet.

Ik zie het verschil niet tussen thuis of op school.



Ze spelen niet rustiger thuis dan op school. Ik kijk altijd bij schoenen of de neus van rubber is zonder stiksels, dan slijten ze wat minder snel.

@natasja wrote:

@fiep klophout wrote:


ik koop sindsdien alleen nog schoenen met bescherming op de neus.

die kopen wij meestal ook, met van die rubberranden die ook nog een stuk over de teen lopen. Scheelt wel wat, maar ook dat slijt hier wel.


doe ik ook sinds ze een jaar of 3 is... de schoenen zien er dan veel langer goed uit

Grappig, want thuis slijt alles 2 x zo veel als op school :mrgreen: bij ons.



Bas speelt op school ook gewoon veel buiten, maar thuis wonen we achteraf en wordt er veel meer gekropen en ruw gespeeld. Ik doe dus juist naar school zijn goede schoenen aan (wel het liefst met rubberen neus) en thuis heeft hij meestal crocs of laarzen aan.

dat van die schoenen met zo’n rubbere rand vind ik wel een goede want lasse slijt anders ook wat af.



Ik maak geen verschil voor thuis en voor school verder - of voor netjes of voor niet. Dat is hier allemaal hetzelfde maar het is wel handig als schoenen neit zo zo snel slijten.