Schoencadeautjes Sinterklaas met een baby

Hoe hebben jullie dit opgelost, een baby zonder schoenen :mrgreen: ?



Ik kan natuurlijk zelf ook wel bedenken hoe het te gaan doen, maar ben nieuwsgierig of jullie de baby er bij betrekken of niet en hoe jullie dit hebben gedaan.

Ik kwam er met de groteren niet mee weg hoor om Suus niets te geven…



Dus we zetten slofjes neer (ze was toen 4 a 5 maanden) en als de anderen lekker kregen, dan deden we bij haar een potje fruithap of een liga nijntje koekje (die kon ze dan 3 maanden later wel opeten) en bij echte schoencadeautjes kreeg zij gewoon een klein knuffeltje, een rammelaartje of een bijtring…



Verder zit er bij ons in de zak altijd voor elk kind een pyama… dat si voor een baby dan niet zo moeilijk en een (voor)leesboek… voor Suus zat er de eerste sint een kartonboekje in… prima toch…

Nummer 3 is geboren op de dag van de intocht.

Denk dat hij nog geen 3 uur oud was toen de oudste een slofje uit de commode haalde en naast hun schoenen zette :mrgreen:



Ik heb toen zo’n speentje uit een cadeaudoos ingepakt.

Moest toch iets zo last minute :lol:

Nummer 3 is geboren op de dag van de intocht.

Denk dat hij nog geen 3 uur oud was toen de oudste een slofje uit de commode haalde en naast hun schoenen zette :mrgreen:



Ik heb toen zo’n speentje uit een cadeaudoos ingepakt.

Moest toch iets zo last minute :lol:

Hier zetten de kinderen idd wel een slofje neer, maar ik heb ook weleens gezegd dat een baby nog geen schoentje hoeft te zetten want nog zo klein en snapt hij toch niet enzo… Ze mogen hier bestwel vaak de schoen zetten en ik had echt geen zin in bergen speeltjes erbij voor hem!



In de zak ging idd pyamaatje, lekkere wollen romper en sokjes, mooi babyboek en ook wel wat aan speelgoed.

Normaal had ik er natuurlijk ook niets mee gedaan, maar voor de middelste zou dat niet goed uit te leggen zijn (de oudste gelooft niet meer).



Potje is leuk idee, zeker nu de hapjes gaan starten.

Verder zullen het ook meer praktische dingen worden. Met twee oudere broers boven hem, en nét na de kraamtijd is er babyspeelgoed genoeg.

Vorig jaar hadden we hier niet 1 maar 2 slofjes te vullen en die van 3 jarige zus. Dus er moest idd wel wat in anders klopte het voor haar niet. Ik had nog niet al het babyspeelgoed van haar weer tevoorschijn gehaald dus ik viste regelmatig iets kleins uit die bak in de berging voor in de slof, het is d’r nooit opgevallen :mrgreen: Al heb ik ook wel een paar nieuwe rammel en ritselspeeltjes gekocht, en voor pakjesavond nog wat extra, groter speelgoed ook wat op de groei: een aantal dingen spelen ze nog steeds met veel plezier mee. Babyspeelgoed kon de oudste nooit zo boeien en daar hadden we dan ook niet heel veel van, dus we konden best nog wat gebruiken met twee boys die dat wel interessant begonnen te vinden.



Voor snoeperij waren ze nog echt te klein dus dan gooide ik voor de grap wel eens wat pepernoten oid in hun ‘schoen’ maar die pikte de oudste dan wel in (‘haha gekke piet de broertjes kunnen toch nog helemaal niet eten!’ nomnomnom :mrgreen: )



En van opa en oma klaas kregen ze allebei een sneeuwpak :mrgreen:



Nu nog verzinnen wat ze dit jaar krijgen, vast iets van autootjes :shifty: