Schimmeltje of luieruitslag?

Hey meiden,



Ik zet het evenhier neer omdat hier toch wat vaker wordt gekeken. Als het verplaatst wordt is dat ook ok…



Hoe herken ik het verschil tussen luier-uitslag en een schimmetje bij mijn meiske? weet iemand van jullie dat?



Sen heeft haar schaamlipjes stuk en allemaal rode puntjes op haar billen en nu weet ik eigenlijk niet meer of het nou luier-uitslag is, of toch een schimmeltje…

die rode puntjes lijken mij in principe luieruitslag, maar zou het geen kinderziekte kunnen zijn? waterpokken begint ook vaak in de luier zeg maar.

gebruik eens maizena :thumbup: .

levi had vorige week hevige leuieruitslag alles was kapot ook zijn balletjes dit was al een week zo. sudocreme hielp niet. 2 dagen maizena gebruikt en het was weg en nog steeds. `s avonds voor het naar bed gaan op gedaan en de volgende dag zag het er al stukken beter uit.

en als het niet weg is zou het idd een schimmel kunnen zijn meestal ziet het dan ook een beetje wittig.

een schimmel heeft ronde kringen ik dacht eens dat het luier uitslag was maar het trok niet weg en toen vertelde mijn HA dat een schimmel altijd kring vormig is dus dat je altijd iets van kringen ziet.



of iig half rond snap je anders gewoon ff naar de HA weet jet het zeker en als het schimmeltje is krijg je een zalfje is het binnen een paar daagjes weg

Ze hebben mij toen op het cb uitgelegd dat luieruitslag vaak 1 grote vlek is en dat schimmel kleinere vlekjes zijn. Ook als de schaamlipjes gaan rimpelen kan je zien dat het schimmel is. Luieruitslag dient snel te helen als je sudocreme of iets dergelijks gebruikt, als je een schimmel hebt wordt het alleen maar erger en zie je geen verbetering.

Marion, het is moeilijk te zien. Lieselotte is er erg gevoelig voor (schimmeltje) en eigenlijk helemaal niet voor luieruitslag, dus als er bij ons knal rode billen of schaamlippen zijn is het vrijwel altijd schimmel.



Als je twijfelt lekker naar de HA gaan want het kan behoorlijk uit de hand lopen met die rotschimmel en dan krijgen ze jeuk, blaartjes, zweertjes etc.

Die creme die je er op zou smeren bij schimmel is vrij onschuldig, is precies de zelfde als die de moeder op haar tepel smeert bij spruw, dus wees er niet te huiverig voor.



Dikke :-* voor Sen