schimmelinfectie

hopelijk kan iemand mij hier helpen

mijn meisje heeft al een week of drie een behoorlijke schimmelinfectie op en rond haar billen en buik.

We hebben van de ha al zalf ervoor gekregen. 1 met een hormoon erin en een gewone schimmelzalf.

het hormoonzalfje moesten we 2 keer daags dun smeren zoalng het op zijn ergst was, daarna moesten we de andere zalf dik smeren.

Echter het lijkt weer in alle hevigheid terug te zijn, en ze heeft er ook veel last van.

Nou is morgen onze ha gesloten en kan ik dus pas do daar terecht, dus hopelijk hier iemand met een huis tuin en keukentip die ik zolang kan toepassen.

Ik verschoon haar luier al extra vaak, in haar blote billen laten lopen gaat niet want binnen 1 tel heeft ze het tot bloedens toe kapot. Ik gebruik elke keer een lauw washandje wat meteen de was in gaat en was haar handjes goed als ik zie dat ze gekrabt heeft.

Maar ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen…

Ooooh, wat zielig voor je meisje!! Misschien helpt zinkzalf en dan is er nog het oude huismiddeltje maizena. Heb gehoord dat dit heel goed helpt!!

Heel veel succes!

Volgens mij is er geen huis tuin en keukenmiddel tegen een schimmel infectie.

Bij een schimmelinfectie is het soms even zoeken naar het juiste middel. Kun je niet naar een vervangende huisarts? Anders toch echt voor donderdag een afspraak maken.

Even een knuffel voor je dochter hoor :hug: Het is zo vervelend :hug:

ik heb idd voor do een afspraak staan.

een andere ha valt niet mee, aangezien ik morgen bezoek krijg en een oppaskindje heb.

maar heb gewoon zo enorm met haar te doen…

ze stond toen straks huilend voor de tv: mama billen au…

nou, dan doet je moederhart behoorlijk zeer… wist niet dat ik zo’n “watje” zou zijn als het op mijn meisje aan zou komen…

maar bedankt voor jullie reacties meiden

ik weet wat je bedoeld. max heeft het als 1,5 jarige ook gehad. pas de derde zalf sloieg aan. daarvoor hadden we al alle normale dingen al geprobeert. maar daar werd het alleen maar erger van.

nou, het rare vind ik dat de zalf leek aan te slaan en hij is ook wel heel erg snel weer terug.

moesten zeker 2 weken doorgaan met de hormoonzalf maar ga daar liever niet te lang mee door, dus ben benieuwd wat de ha do zal zeggen…

ph neutrale producten gaan gebruiken!!

Dan toch echt eens die maizena in de luier!

Maizena helpt heel goed tegen luieruitslag en een schimmelinfectie is iets heel anders. Maar je zou het kunnen proberen. Maar het moet natuurlijk niet gaan ontsteken :think:

ik vind maizene niet zon optie eigenlijk…

ik weet niet maar mij staat dehoorlijk tegen…

ze heeft ook wel wat kapot gekrabt en ben bang dat het dan alleen maar erger zal worden

Maizena gebruikte ik wel voor luieruitslag. Gewoon heel dun erop poederen. En dan is het zo weer weg. Maar een schimmel is echt anders. Wij hebben ongeveer een maand geklooid met allerlei dingen. En het werd alleen maar erger. Uiteindelijk toch maar naar de huisarts en toen we het juiste zalfje hadden was het zo weg. Maar ook dat heeft nog 2 weken geduurd :frowning: Ik vond het echt zielig.

Vooral ook niet dichtsmeeren met allerlei zalfjes. Vaseline, zinkzalfjes ed echt niet doen hoor. Dan broeit het en wordt het nog roder.