Haj haj
Onze Damian heeft een schimmelinfectie tussen/op zijn billen en balletjes.
Volgens mij icm luieruitslag.
Nu hebben we een zalf voor de schimmelinfectie en moesten we van de HA sudocreme tussendoor smeren.
Maar nu zei mijn schoonzusje dat hun dat niet mogen op de kinderdagverblijf omdat het dan alleen maar onrustig zou worden.
Op internet lees ik allemaal verschillende adviezen over wat te doen.
Volgens de HA kon het ook wel 4 weken duren en nu zijn we al niet zo ver, maar vandaag was het toch weer wat erger geworden en ging het weer een beetje bloeden.
Ik kan niet zeggen dat het al beter word.
Ik smeerde eerst wel sudo creme tussendoor maar nu 2 dgn niet, merk weinig verschil.
Ik leg hem regelmatig even met zijn kontje bloot.
Nu las ik dat ik beter geen billendoekjes kan gebruiken maar zacht papier met slaolie?
De HA heeft eigenlijk verder niks gezegt dan alleen 2x smeren met die zalf en tussendoor met sudocreme.
Iemand nog tips?
Jazz had het ook en heb toen alleen de zalf voor de schimmel gebruikt…Maar wat raar dat het bij jullie 4 weken kan duren… Ik heb een zalfje gekregen, welliswaar met hormoon maar binnen 2 dagen was het weg…
@Daantjuh wrote:
Jazz had het ook en heb toen alleen de zalf voor de schimmel gebruikt…Maar wat raar dat het bij jullie 4 weken kan duren… Ik heb een zalfje gekregen, welliswaar met hormoon maar binnen 2 dagen was het weg…
Ja het kan 2 tot 4 weken duren zei de ha :think:
Volgens mij is het beter geen sudo te gebruiken. Met deze creme sluit je het namelijk af en dan gaat het nog meer broeien en wordt het zeker niet beter. Ik zou alleen de schimmelcreme gebruiken volgens voorschrift, billen schoonmaken met washandjes met lauw water ipv doekjes. En geduld… het kan inderdaad lang duren.
@Sis wrote:
Volgens mij is het beter geen sudo te gebruiken. Met deze creme sluit je het namelijk af en dan gaat het nog meer broeien en wordt het zeker niet beter. Ik zou alleen de schimmelcreme gebruiken volgens voorschrift, billen schoonmaken met washandjes met lauw water ipv doekjes. En geduld… het kan inderdaad lang duren.
:thumbup: :thumbup:
Oh en trouwens, heeft de ha ook gezegd dat je na het verdwijnen van de plekjes nog even (ik weet niet precies hoe lang, sorry… vraag het de ha of apotheek) door moet smeren? Schimmel is hardnekkig en voor het oog dan misschien wel weg maar dan vaak nog niet helemaal.
op het werk (ouderenzorg) smeren we idd nog een week door.
Sudo is slecht spul wordt beweerd door de meesta artsen.
Het werkt verstikkend doordat je de huid afsluit. Sudo is dik en de huid kan niet ademen en zo ontstaat er vaak een natte plek daaronder.
Sis haar adviezen zijn oke :thumbup:
En 4 tot 6 weken voor een schimmeltje vind ik ook veel.
Op werk meestal na 1 a 2 weken weer onder controle.
Succes en heeft hij er niet veel pijn/Jeuk aan?
Beterschap ermee
@Sis wrote:
Oh en trouwens, heeft de ha ook gezegd dat je na het verdwijnen van de plekjes nog even (ik weet niet precies hoe lang, sorry… vraag het de ha of apotheek) door moet smeren? Schimmel is hardnekkig en voor het oog dan misschien wel weg maar dan vaak nog niet helemaal.
Ja een week :thumbup:
Schoen:
Het gaat nog, toen het even heel erg was mocht ik er niet aan komen, dat deed hem hartstikke zeer. Gisteren deed het hem ook zeer.
Verder gaat het wel, voor zover ik dat kan zien/merken aan hem
Gelukkig ondervind hij er niet al teveel last van :thumbup: :thumbup:
Ik smeerde bij elke luier met de creme, was met een weke weg, daarna nog een weekje doorgesmeerd . De billen heb ik in die tijd schoongemaakt met water en een washandje.
Suso is alleen slecht wanneer je het dik smeert. Sudo moet je inkloppen en dan verstikt het niet.
Ik werk in de zorg en de potten vliegen er doorheen met alle luiers hier.
Belangrijk is om het zo dun mogelijk in te kloppen, dan zie je het haast niet meer maar haalt bv wel jeuk weg.
Zink is wel slecht en laat niet ademen.
hoe ziet zo’n schimmelinfectie eruit? Ons meisje moet antibiotica nemen voor haar ooronsteking en haar schaamlipjes(enkel daar) zijn helemaal rood en nogal schraal, ook beetje blaasjes bij.
Haar billetjes zijn niet aangetast. Het doet precies ook geen pijn.
Ik ben het meestal wel met Sis eens, maar dit keer niet.
Ik ben verpleegkundige en de nieuwste richtlijn voor smetten (en dat is wat er tussen de billetjes aan de hand is) is anti-schimmelzalf te mengen met sudocreme. Smeer een dun laagje van dit mengsel op de aangedane plekken, 2x daags, en het moet met een aantal dagen echt al beter gaan. Wel inderdaad nog even blijven doorsmeren als de huid weer helemaal in orde lijkt.
Liz: een schimmelinfectie is vaak ook rood, kan blaasjes hebben, de huid kan er ook als een schijf bovenop lijken te liggen (dus wat verheven). Een schimmelinfectie jeukt vrijwel altijd. In jouw geval zou ik heel dunnetjes wat sudo erop doen en kijken of de roodheid snel wat wil verminderen.
Kay,
Ik heb vandaag een schimmelwerende creme gekocht die ook antiseptisch werkt, ik heb dat er vandaag al drie keer aangewreven dus ik hoop dat het morgen beter is. Zou het kunnen dat het van de ab is? Wel vervelend hé het ziet er eigenlijk wel pijnlijk uit hé alhoewel het dat waarschijnlijk niet is.
Het kan geen kwaad om anti-schimmelcreme te smeren als je niet zeker weet of dat het is.
Anti-biotica maakt de huid droger maar ook de schaamlippen, en vrouwen zijn tijdens een ab-kuur zeker vatbaarder voor een schimmelinfectie. De roodheid kan dus droogheid/schraalheid zijn maar inderdaad ook schimmelinfectie. Als je sudo in huis hebt zou ik ook in jouw geval gaan mengen. Maar wel echt dun smeren.
@Kay30 wrote:
Ik ben het meestal wel met Sis eens, maar dit keer niet.
:mrgreen: :thumbup: Dat is toch best leuk om te horen, hoewel het deze keer dan toch anders uitpakt. 8)
Ik ken de nieuwste richtlijnen niet, helaas. Ik ben in een hele andere branche werkzaam. Goed om te horen, inkloppen… hmm toch eens proberen dan. Ik smeer altijd dun, en al bij de eerste signalen van roodheid. Gaat eigenlijk altijd goed, maar dan ben ik er dus heel bijtijds bij.
Door inkloppen zorg je dat er niet zo’n plakkaat op de billen ligt waar geen lucht meer doorheenkomt.
En een nare bijwerking van sudoals je het te dik smeert is dat het gaat korrelen en voor lelijke infecties kan zorgen in het schaamgebied.
Heb ik ook maar geleerd op het werk hoor…
Dank je. Nooit te oud om te leren. Ik zal het eens gaan toepassen. :thumbup:
geen dank
Dank jullie wel voor de reactie’s :-*
Het word weer rustiger op zijn billen en balletjes.
Ik heb de doekjes weg gedaan en maak het nu schoon met zacht papier en water.
Lenie ik zal jullie techniek eens toe gaan passen :thumbup: