Schimmelinfectie medicijn Flucanazol!!

Hallo,



Ik heb dus een schimmelinfectie :oops: al een tijdje nou heb al eerder medicijnen gehad en creme maar heeft niks geholpen :?

Nu heb ik dus Fluconazol gekregen maar in de bijsluiter staat gebruik tijdens zwangerschap dient vermeden te worden,behalve in geval van ernstige of levensbedreigende schimmelinfectie :think:



Ik zie er eigenlijk tegen op om hem in te nemen.Ik had eerst een ander receptje maar bij de apotheek zeiden ze dus dat ik deze mee moest omdat ik zwanger ben.



Word ook gek van de jeuk en wil er wel van af nou maar wat zouden jullie doen?



Groetjes Esmie

schimmelinfectie kan voor het kind dat geboren moet worden gevaarlijk en levensbedreigend zijn. als het voor jezelf zo zou zijn ben je niet met 1 vaginale tablet klaar en krijg je een hele apparte kuur van een hele week.

ik zou anders voor je gemoedrust bij de apotheek navraag doen.

ja dat zou ik ook even doen! gewoon even voor de zekerheid bellen



ik heb ook ooit eens toen ik 30 weken zwanger was van thomas en dat terwijl je dr echt niet omheen kon dat ik zwanger was :mrgreen:

een antibiotica kuur gehad voor een blaas ontsteking



die kuur mocht ik toen niet hebben als zwangere wel was er een ander die ik wél mocht hebben…had gewoon geluk dat de apotheker zag dat ik zwanger was en zij naar het medicijn keek :wink:

Nah ja ik heb nog nooit gehoord dat een schimmelinfectie levensbedreigend is voor een ongeboren kind?! :shock:



Waar heb je deze info vandaan Monique?



Ik heb namelijk bij al mijn zwangerschappen er last van gehad ( heeft met een veranderd vaginaal milieu te maken ) en het was niet te behandelen bij mij. De paaseieren werkten niet, ook niet na een kuur van 10 dagen :shifty:

De HA zei toen: “We houden er mee op, we gaan geen risico’s nemen tijdens de zwangerschap. Uiteindelijk zal je lichaam een weerstand opbouwen tegen de schimmels” En dat klopte, uiteindelijk ging het vanzelf over.

Hij heeft nooit gezegd dat een vaginale schimmelinfectie levensbedreigend voor mijn kindje zou zijn, als dat zo was had hij wel wat anders voorgeschreven :think:

wisten ze in de apotheek dat je zwanger bent??

Zo ja, dan hebben ze voor je uitgezocht of het kan.

Zo nee, bellen met de apotheek!!

@Ceinwyn wrote:

Nah ja ik heb nog nooit gehoord dat een schimmelinfectie levensbedreigend is voor een ongeboren kind?! :shock:



Waar heb je deze info vandaan Monique?



Ik heb namelijk bij al mijn zwangerschappen er last van gehad ( heeft met een veranderd vaginaal milieu te maken ) en het was niet te behandelen bij mij. De paaseieren werkten niet, ook niet na een kuur van 10 dagen :shifty:

De HA zei toen: “We houden er mee op, we gaan geen risico’s nemen tijdens de zwangerschap. Uiteindelijk zal je lichaam een weerstand opbouwen tegen de schimmels” En dat klopte, uiteindelijk ging het vanzelf over.

Hij heeft nooit gezegd dat een vaginale schimmelinfectie levensbedreigend voor mijn kindje zou zijn, als dat zo was had hij wel wat anders voorgeschreven :think:




Hier vorige week aan de gyn gevraagd hoe en wat zwanger en schimmel van onderen.

Hij zei dat het geen kwaad kon en dat de beeb er al helemaal geen last van krijgt.

Ja bij de apotheek weten ze dat ik zwanger ben,ze zei het er nog bij.

Het gaat trouwens maar om 1 pil :think:

ik haal nu zelf ook even 2 dingen door elkaar.

bacteriele infectie en schimmel infectie maar dan is het toch voor bijde niet levens bedreigend :think:


behalve in geval van ernstige of levensbedreigende schimmelinfectie


dus ik dacht aan een bacterie en dat is niet goed voor het ongeboren kind.

maar van een schimmelinfectie kan een baby tijdens de geboortje wel spruw krijgen.

Neem even contact op met je huisarts want dit middel mag dus ECHT niet tijdens de zwangerschap bij mijn weten (ik heb het zelf meermalen moeten slikken en de eerste vraag die mij werd gesteld was: ben je zwanger of wil je dat worden?)



Niet zomaar nemen hoor, in de apotheek wordt ook wel eens ergens overheen gekeken!

nou ga ik wss iets heeeel stoms vragen hoor! :oops:



maar komt spruw niet door een schimmelinfectie van de moeder

@kimmetje23 wrote:

nou ga ik wss iets heeeel stoms vragen hoor! :oops:



maar komt spruw niet door een schimmelinfectie van de moeder




dat kan als de schimmelinfectie niet is behandeld van de moeder, maar hoeft niet persee zo te wezen.

oohh aahh dus er zit wel een kern van waarheid in

Ik kreeg micronazol en daar stond in de bijsluiter dat het veilig tijdens de zwangerschap gebruikt kon worden.



Maar deze heb je vast al gebruikt :think:



Bij mijn vorige zwangerschap heb ik iets anders gehad, zo’n eitje waarbij stond: “Tijdens zwangerschap alleen in overleg”



Ik zou dus eerst die micronazal proberen, dan die andere en die je nu hebt echt als laatste optie houden.



Sterkte! :hug:



Het is écht niet leuk…

Nou ik heb hem dus niet ingenomen :?

Dinsdag voor controle naar de gyn dan vraag ik het wel gewoon aan hem.



Snap al helemaal niet waarom ik slikpilen krijg terwijl die vaginale raketjes veel sneller helpen :think:



Nog even een paar dagen jeuk :?



Bedankt voor jullie antwoorden :-*

Hoi esmie,



ik heb het even voor je opgezocht ben namelijk apothekersassistente.

het is een zwangerschapscategorie B3. Betekend dat ze het getest hebben bij dieren,waarvan de betekenis omduidelijk en onzeker voor de mens is.

Maar een eenmalige dosis van 150mg wordt niet in verband gebracht met schadelijke effecten bij fluconazol.



De meeste antischimmelmiddel is een b3 melding

Canesten, miconazol en dit zijn creme’s of vaginale capsule’s zijn als enige veilig te noemen.



Ik zou het je gyn inderdaad vragen, maar je kunt natuurlijk ook even bellen. Snappen ze echt wel. Die jeuk is verschikkelijk.





Tasie

Ik ben ook gevoelig voor schimmelinfecties en mij is toen geadviseerd geen diflucan is volgens mij hetzelfde als flucanozol te nemen tijdens zwangerschap. Vandaar dat ik voor in week 37 een Gyno-daktarin “ei” gekregen om te voorkomen dat de kleine straks geboren wordt met spruw en ik vervolgens ook spruw/schimmel krijg op mijn borsten. Dus ik ga maandagavond aan de slag met het ei en hoop dat het helpt, vroeger hielp het me niet echt.



Moet ook zeggen dat het meer preventief is nu hoor heb niet echt last alleen veel afscheiding.



Heerlijk praatjes allemaal he :mrgreen: …



Gr. Llaan

Ik heb tijdens mijn zwangerschap tot 4 keer toe fluconazol geslikt en ik heb een prachtige dochter van bijna een jaar hier rondlopen. Ik heb er ook moeite mee gehad om het te slikken maar godzijdank had ik een gynaecoloog die erg overtuigend is en deskundig op dit gebied. De jeuk was na een halve dag weg.