Schimmelinfectie en behandeling, beetje intiem vraagje

Hoi,

Ik heb een vaginale schimmelinfectie en heb daar vanmiddag een receptje voor op moeten halen bij de apotheek. Het gaat hier om een créme Gyno-Miconazolntitraat. Normaal gesproken hoor je hier applicators bij te krijgen, maar omdat ik zwanger ben (15wk) mag ik deze volgens de apotheker niet gebruiken en ze waren dus ook al uit de verpakking gehaald.

Nu zit ik die bijsluiter te lezen en daar staat in dat je per keer 5 gram moet gebruiken, als je de créme in de appicator doet heb je gelijk de juiste hoeveelheid en breng je het op juiste diepte in.

Hoe ik het moet gebruiken zonder applicator staat er niet bij.

Ik vraag me ook af waarom ik die dingen niet erbij heb gekregen, heb nl. elders al gelezen dat sommige artsen kijken met een eendenbek en soms ook wat slijmvlies met een spatel eruit halen om het slijm te beoordelen.

Is het dan niet raar dat ik de applicators niet erbij heb gekregen, naar mijn idee moet het eigenlijk niet zo’n probleem zijn om deze te gebruiken.

Iemand ervaring met deze créme?

Heb nu alleen een tube en vraag me nu toch wel een beetje af hoe ik dat dan op de juiste manier moet gaan gebruiken. Het enige dat ik me kan bedenken dat ik het met mijn vinger moet inbrengen, maar vraag me af of het dan wel goed zijn werking kan doen??

Ik denk dat het de bedoeling is, dat je nu alleen de buitenkant insmeerd.

Maar als je nog een dag kunt wachten (ik weet uit ervaring dat dat helaas niet altijd prettig is… :wink: ), dan zou ik morgen gewoon even naar de huisarts bellen en vragen om vaginaalcapsules. Die mogen namelijk wel. 't Is veel makkelijker in gebruik en het werkt goed.

Groetjes,

Heleen

Ik meen dat het om gyno daktarin capsules gaat die kun je gewoon inbrengen heb er ook al 1 klaar liggen voor week 37 om te voorkomen dat die kleine en ik straks onder de spruw zitten :oops: . Idd wel erg onhandig dat je dit hebt meegekregen.

Gr. Llaan

Bedankt voor je snelle reatie!

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik een soort vaginale tabletten o.i.d. zou krijgen, daar had ik al iets over gelezen. Was dus ook enigzins teleurgesteld toen ik zag dat het om een créme ging. Ik stond niet als enige in die apotheek, vandaar dat ik er niet zo op door ben gegaan, maar ik ga morgen zeker nog een belletje doen!

Ik heb in de zwangerschap van Pepijn ook een schimmelinfectie gehad ik kreeg toen zalf om uitwendig te smeren en een aantal capsules om in te brengen deze mocht ik ook niet met aplicator in brengen (waarom stond niet in de bijsluiter dus de laatste heb ik met gedaan en een paar uur erna begonnen de weeen :o en 8 uur daar weer na is Pepijn geboren. Ik was al wel 39w6 d zwanger maar toch vond ik echt frappant :angel:

Ik lees hier ook nog bij de bijwerkingen dat je kramp in je bekken kan krijgen?? En dan jou verhaal dat je weeën snel daarna begonnen, ga ik het dus mooi niet gebruiken, doodeng idee.

Die dokter gaat me maar mooi iets anders geven.

Ik lees hier ook nog bij de bijwerkingen dat je kramp in je bekken kan krijgen?? En dan jou verhaal dat je weeën snel daarna begonnen, ga ik het dus mooi niet gebruiken, doodeng idee.

Die dokter gaat me maar mooi iets anders geven.

Hier een paar weekjes geleden ook last gehad van een schimmeltje.

Kreeg vaginale capusule zonder inbreng huls trouwens en een creme Miconazolntitraat.

Capusule voor het slapen gaan in gebracht geen krampen gehad trouwens.

Nu weer heerlijk schimmel vrij…echte vrouwenkwaal net als een blaasontsteking

Ik heb ook een schimmelinfectie gehad en kreeg jammer genoeg de tube met inbrenghulsen, 14 dagen dat spul elke avond doen is absoluut geen pretje. Maar kreeg ze dus gewoon met hulsen van de apotheek. Was volgens mij 15 weken zwanger ofzo

Ik heb het ook gehad in mijn zwangerschap. Ik kreeg van de gyn. die daktarin créme, maar ook de inbrenghuls. Dus ik mocht dat gewoon inwendig inbrengen. Het werkte heel geod en heb nooit last gehad van krampen of andere bijwerkingen. :wink:

Ik blijf zweren bij de Fluconazol. Een capsule die je inneemt en een halve dag later ben je van de schimmel af. Voorgeschreven door mijn gyn in mijn zwangerschap, de apotheker stond me aan te kijken of ie het in Keulen hoorde donderen, maar ik mocht het gewoon gebruiken en ik heb een hele gezonde dochter gekregen, dus lang leve de Fluconazol. Ik heb 1 keer capsules gebruikt en 's nachts jankend onder de douche gestaan van de fik in mijn :silenced: .

Sterkte met de schimmel.

Ik heb dezelfde zalf gehad MET inbrenghulzen.

Ik heb 14 dagen lang elke avond zo’n huls naar binnen moeten brengen. Ik was toen ergens rond de 20 weken zwanger. Misschien ligt het wel aan de aantal weken zwangerschap dat je ze niet meer mag gebruiken.

Mijn apotheker liet WEL de applicators erin zitten. En waarom hebben de gyn. in vredesnaam geen 1 lijn waar ze zich aan houden?

En geloof me, 5 gram om alleen aan de buitenkant te smeren is wel HEEL erg veel.

hallo.

ik heb het middel ook gekregen.

ik mocht de hulsels niet gebruiken.

ik moest het van onderen goed insmeren, en een klein beetje met de zalf in de vagina gaan.

dit moest ik met de vingers doen. :oops:

dit heb ik in opdracht van mijn gyneceaceloog gekregen.

veel liefs mij