Kan een baby/dreumes/peuter ook een vaginale schimmelinfectie krijgen?
Nancy heeft namelijk felle rode schaamlippen sinds een paar dagen en het lijkt echt een beetje afgebakend gebied, een duidelijke grens zeg maar waar het begint en stopt. Sorry kan het niet duidelijk omschrijven (en een foto is een beetje lastig :mrgreen: ), maar ik heb niet het idee dat dit klasieke luieruitslag is zeg maar.
Laat het overigens morgen even aan de huisarts zien (moest ik toch al heen voor mijzelf), maar misschien dat iemand hier al een antwoord heeft.
ja dat kan! Teminste Max heeft het gehad toen hij baby was. Maar dat is een jongetje. Ik neem eigenlijk aan dat jongens en meisjes nog niets verschillen hoor. :think: ( ja jajaja ik weet dat er uiterlijke verschillen zijn en ook nog andere maar … :mrgreen: )
Niet zelf experimenteren wordt het alleen maar erger van. De dokter heeft een zalfje en dat slaat vast binnen een paar dagne aan. Zo niet dan weer terug want er zijn verschillende soorten zalfjes.
Bij meisjes kan het regelmatig voorkomen zolang ze nog een luier dragen en niet zindelijk zijn.
Britt heeft het ook 2 keer gehad.Je krijgt een zalfje en het is met een paar dagen weg…succes.
O.k. fijn dan weet ik dat ik met mijn gevoel juist zit.
Hoop dat het snel over is want het ziet er niet uit, al lijkt ze er niet heel veel last van te hebben.
Anne heeft het vaak gehad toen ze baby was, zij had nooit luieruitslag, altijd schimmel. Bij de apotheek kan je zalf kopen daarvoor, dan is het snel over. Ik zou dat wel halen als ik jou was, het kan nml verschrikkelijk pijn doen en jeuken en ook uittbreiden. Even aan de apotheker vragen hoe het heet, die weten dat wel.
Sterkte
Romay heeft er met vlagen ook nog wel es last van…heel rood en vurig…
Ik doe er dan wat sudo creme op…en dan is het met een paar dagen over…
@nomi wrote:
Romay heeft er met vlagen ook nog wel es last van…heel rood en vurig…
Ik doe er dan wat sudo creme op…en dan is het met een paar dagen over…
Hier hielp dat niet, en toen ik ermee naar het cb ging zeiden ze ook dat dat klopt. Je sluit de schimmel af met sudo creme (vet) en behandeld het niet, zo kan de schimmel dieper indringen. Wel raar natuurlijk en fijn dat het bij jullie wel werkt. Hier hielp echt alleen die speciale schimmelzalf.
Hierdoor wisten we ook zeker dat het geen luieruitslag was.
Sudocreme helpt inderdaad niet (althans hier dan) dus toch ff afspraak gemaakt en we kunnen morgenochtend terecht (afspraak van vandaag ging niet door vanwege spoedgeval).
Had bij romay ook niet echt het idee dat het een schimmel was hoor,alleen waren haar schaamlipjes en er omheen zo vurig en rood…
tot nu toe heeft de sudo hier altijd nog geholpen…
Hier was het dus idd. een schimmeltje zoals ik al vermoede.
Je moet het leren zien zei de huisarts en ik had het dus dit maal goed gezien haha. Je kan het zien aan vuurrode schaamlippen (in geval van meisje uiteraard) met daar om heen spikkeltjes als normale luieruitslag. Kontje is vaak vrijwel niet “aangetast”.
Nou ja, zalfje meegekregen en hopen dat het snel wegtrekt.
Komt idd regelmatig voor door het broerige milieu in de luier. En het is ook besmettelijk heb ik begrepen. Noëmi heeft het nu ook 2x gehad.
De miconozalcreme is overigens niet meer op recept, maar gewoon vrij verkrijgbaar bij de apotheek. Dun uitsmeren over een groot gebied en ook als je denkt dat het over is zeker nog een paar dagen doorsmeren!
Lieselotte is er idd net als ik enorm gevoelig voor.
Het beste is lopen in blote kont. Goed 2 keer per dag de miconazol erop even laten intrekken (10 minuutjes blote billen) en dan dik sudo erop.
Werkt dit niet weer terug naar de HA. Wij hebben nu al sterker spul want het gaat door tot ontvelling en dat is echt zielig!
veel sterkte ermee!