Schimmel plafond badkamer

Dames, wij merken dat we schimmel krijgen op het plafond van onze badkamer. Het is een inpandige badkamer dus er kan geen raam open. Aangezien de kinderen steeds groter worden en langer en vaker douchen én tegenwoordig de deur op slot draaien is het echt een stoomhok.



Probeer er nu al in te krijgen dat ze de afzuiger van te voren aanzetten, maar goed, het kwaad is al geschied, vieze plekken op het plafond. :sick:



Een paar maanden geleden hebben we er al een staalborstel langs gehaald omhet ergste weg te halen, maar het lijkt wel of we het nu alleen maar verspreidt hebben. :think:



Weten jullie een manier om a: het er af te krijgen? b: wat moeten we er op smeren voordat we opnieuw gaan witten? c: andere nuttige tips?

Wij hebben dit ooit ook eens gehad.

We hebben het bestreden met chloor en water in een plantenspuit en dan erop spuiten en in laten trekken.



Het werkte toen erg goed!!





Om het verder te voorkomen zou ik speciale verf halen wat de schimmel weert.



Veel succes! :thumbup:

Ah, kan ik allicht proberen, hoe had je de verhoudingen dan?

Enne, krijg je geen last van je luchtwegen?

Gewoon een flinke scheut bleek door het water. Zou zeggen: 1/3 bleek, 2/3 water. Daarna deur open, deuren en ramen van de slaapkamers open en doorluchten. En daarna inderdaad met een schimmelwerend middel.

Je hebt van het merk HG speciale badkamerreiniger tegen schimmel

en weer etc. Helpt heel goed :thumbup:

Te koop bij de supermarkt of drogist.

(tis wel rotzooi hoor, flink veel chloor etc)

tip van iemand van de woningbouw in mijn vorige huis… de verwarming altijd een tikkie aan laten staan, zo verdampt het vocht voor het kan gaan weren in je plafond…



maar het leed is al geleden, je hebt van geloof ik alabastine speciale verf die je er zo overheen kan doen. Professionele schilders gebruiken wegenwit, dezelfde soort verf die ze op de straat gebruiken, komt ook geen schimmel doorheen(hier laatst lekkage gehad vanuit de badkamer in de wc, het is daarmee overgeschilderd, en nog niet weer gezien…

Ha, dames, zie hier al heel wat bruikbare tips langs komen! Ga het van het weekend eens uitproberen! :thumbup:

Chloor met water ongeveer 50%-50% erop deppen met een spons, verschrikkelijk voor je luchtwegen en zorg vooral voor wegwerpkleding!

dit probleem hadden wij ook heel vervelend en niet leuk om naar te kijken wij hebben er plastic schrootjes tegen aan getimmerd(weet niet of dat de juist benaming is) maar kan je bij de bouwmarkten kopen en je kan het makkelijk afnemen met een doekje ik vind het idiaal :lol:

je hebt van Bison ook een schimmelvreter in spuitflacon, rode fles. Werkt super! Hier ook zo’n badkamer waar geen raampje in zit…en verwarming een draai open laten staan helpt ook niet, op de een of andere manier krijgt het elke keer weer kans om zich te ontwikkelen :?

Wij gebruiken ook chloor + water in een plantenspuit, 50/50



Werkt super :thumbup:

en dan na het schoonmaken speciale schimmelwerende verf erop doen, werkt echt top!

ik heb het in onze flat zelfs met een penseeltje op de voegen geschilderd, die zijn daarna altijd blinkend wit gebleven :mrgreen: :wink:

Wij hebben het ook in onze badkamer :sick: Het is zo klein dat er ook geen verwarming in zit. Na het douchen is het hier alle deuren los en door laten waaien. Anders kan het helemaal geen kant op, dat afzuigsysteem is ook :thumbdown:



Had idd ook als tip gekregen die wegenwit. Weet niet waar je dat zou kunnen krijgen dus ga eerst maar een die 50%chloor en 50%water in plantenspuit proberen.

Wat fijn jullie antwoorden! Ga denk ik eerst chloor en water proberen, dan het spul van bison en ook die speciale verf zoeken.

tip van de voegen vind ik ook super trouwens! :thumbup:



Schrootjes houden we hier niet zo van, dus het wordt toch weer schilderen roosje. Nou ja, heb ik weer een klusje op een regenachtige dag.

chloor maakt je plafon wel weer mooi wit,maar het haalt de schimmel niet weg het bleekt de schimmel alleen maar.



ik zou de meeste schimmel wegschuren en daarna met wegenwit er overheen gaan dan heb je de meeste kans op dat je niet weer na een paar weken schimmel hebt.

Dat spul van hg is super!!

Wij zijn erg blij met dat HG spul.

Als je het iedere keer gelijk weghaald met dat spul wordt de schimmel steeds minder ook :thumbup:

Verder hebben wij alabastine onder de gewone verf gedaan…

Let goed op dat je je luchtwegen beschermt…mijn man moest vreselijk spugen de nacht nadat hij had geschlderd en gedaan met dat HB en Alabastine :frowning:

Succes!

Kan je niet zo’n electrisch afzuigsysteem aanleggen…?

Dat werkt hier ook erg goed :thumbup:

Wij hebben het gewoon overgeschildert met speciale verf daartegen. Is gewoon verkrijgbaar.

Even schoonmaken en dan eroverheen.

Je moet niet denken dat je het NOOIT meer krijgt, maar een goed jaar blijft het wel wit.

HG Schimmelverwijderaar werkt top inderdaad! :thumbup:

Waar kun je wegenwit kopen?