Riley heeft schilfertjes op zijn hoofdje, gewoon ‘Voorop’ zeg maar, dus niet op zijn achterhoofd, net ook een klein beetje op zijn wenkbrauwen.
Op internet lees je dat het berg kan zijn?!
Wat kan ik daar tegen doen?
Geen zeep in het badwater, ik deed er helemaal niks in, alleen water of soms wat olie… Verder heb ik het advies gekregen: blijf er vanaf gaat vanzelf weer wel… maar het was op een gegeven moment zo erg dat ik het met olijfolie ben gaan inwrijven en na een douche beurt kon ik het eraf halen, heel voorzichtig…
Ok dus gewoon zijn haartjes niet wassen?
En ik doe altijd een klein beetje baby olie in zijn badje,
maar las ergens op internet dat je als je het in zijn haartjes smeert en een paar uur later een beetje moet kammen? (heb zo een baby borsteltje.)
Ik deed geen shampoo in zijn haar nee, en altijd goed naspoelen met water… verder idd met wat olijfolie inlaten werken en als het zacht is, bv na het badderen voorzichtig eraf halen… :oops:
@faizaa wrote:
Ik deed geen shampoo in zijn haar nee, en altijd goed naspoelen met water… verder idd met wat olijfolie inlaten werken en als het zacht is, bv na het badderen voorzichtig eraf halen… :oops:
Oko thanks voor de tip!
Olie in het haar, nacht inlaten trekken.
De volgende morgen een speelkaart erover halen en het is weg.
Is het advies van de CB, mijn dochter heeft het zelf nooit gehad.
Maar een vriendin van mij daar het kindje had dat ook heel erg.
Ik wilde toevallig vandaag een topic hierover openen.
Mijn kleine van 3.5 heeft het ook heel erg bovenop zn hoofd.
Echt korstjes wat bovenaan zn haar zit geplakt.
Ik heb er vandaag olie op gedaan en het vanavond uitgespoelt, maar er zijn echt hele plukken haar vanaf gekomen.
Best kale plekken heeft ie op zn hoofd.
@stillewater wrote:
Ik wilde toevallig vandaag een topic hierover openen.
Mijn kleine van 3.5 heeft het ook heel erg bovenop zn hoofd.
Echt korstjes wat bovenaan zn haar zit geplakt.
Ik heb er vandaag olie op gedaan en het vanavond uitgespoelt, maar er zijn echt hele plukken haar vanaf gekomen.
Best kale plekken heeft ie op zn hoofd.
Als je de olie een nacht laat inwerken worden de korsten heel erg week.
En als je de volgende morgen gewoon met een speelkaart erlangs gaat dan trek je echt geen haren mee.
En daarna de vette zooi eruit wassen
mij is ook altijd vertelt dat het kan komen door de zeep waar je de haartjes mee wast :think:
hier worden de haren altijd gedaan met zeepvrije shampo en 2 keer perdag haarlotion dat haalt de resten en dergelijke uit het haar/ van het hoofdje.
en wij hebben bij beide kids nooit geen berg gehad
Fai & de rest, bedankt voor de tips.
Riley badderd nu zonder zeep (alleen zijn lichaampje word gewassen!) en zijn haartjes afgespoelt met water, en daarna wat olie 2 uur laten intrekken en ik kam het er zo uit! (met zo een borsteltje met witte haartjes?!)
Hij is er al vanaf! :dance:
(overigens waste ik zijn haar met zeepvrije babyshampoo, maar toch! laat ik wel even staan…)
Het kan ook komen dat als je de haartjes wast met te veel babyshampoo dat de zeep er daarna niet goed word uitgespoeld.
De kleine van mijn ex had daar super veel last van en uiteindelijk bleek dus ook dat als hij doordeweeks bij zijn moeder was geweest en zijn haren waren gewassen, dat de shampooresten er nog half in zaten. Als wij dan water door zijn haartjes deden, begon het gewoon weer licht te schuimen.
Ik gebruik maar 1 vingertopje shampoo, en speol het echt goed uit, want dat kijk ik juist na.
Idd zeep heel goed uitwassen uit de haartjes heel belangrijk.
En dat met die speelkaart heb ik nooit gedaan moet je ook heel voorzichtig doen anders kan je het hoodhuidje zelfs openhalen…
Gewoon lekker vetten nachtje erin houden daarna goed wassen en naborstelen…hielp hier heel goed.
olie in het badje en op het hoofdje dan voorzichtig wrijven met een washandje,dat een paar keer en het is weg
maar berg is gelig he
dus gewone schilfers kan ook droog zijn
Mara heeft het nu ook een beetje. Ik heb van die pads bij Etos gekocht.
Fer heeft ook berg gehad. Ik heb er zarqa 3 in 1 wash voor gekocht (op advies van een ander Berg topic hier) en dat werkte niet direct maar wel vrij snel. En nu is het gelukkig helemaal weg :thumbup:
Ik was bij Charissa nooit haar haren, toch heeft zei ook last van een beetje berg op haar hoofdje.
Ik was haar in een tummie tum met alleen water, en bij het afdrogen smeer (babymassage) ik haar in met babyolie van volatile.